ما اغلب از مدارس می شنویم که آنها احساس می کنند کتابخانه جعبه داستان در درجه اول برای دانش آموزان ابتدایی است، اگرچه مزایای استفاده از آن در دبیرستان به طور گسترده مورد بحث است. پست وبلاگ کتابخانه جعبه داستان ما را بخوانید – نه فقط برای کودکان نوپا!
بنابراین شنیدن از مشترک مدرسه، Fairlie Pritchard، که 5/6 در مدرسه ابتدایی Meredith در ویکتوریا تدریس میکند، شنیدن که او با موفقیت از کتابخانه Story Box به طور گسترده با دانشآموزانش استفاده کرده است.
من از کتابخانه Story Box به روشهای مختلف با کلاسهای ارشدم استفاده کردهام. خیلی خوب است که آنها به صحبتهای کسی که کتابها را میخواند گوش دهند. ما در مورد این صحبت می کنیم که چگونه استفاده آنها از صداها نحوه صدای کتاب ها را تغییر می دهد و به تعامل داستان می افزاید. ما همچنین از آن به عنوان یک ابزار یادگیری برای تمرین خواندن خود با صدای بلند استفاده کردیم (که سپس با دانش آموزان جوانتر انجام دادیم).
ما خلاصهای از داستانهایی مانند «ناهار کوچک» را تهیه کردهایم، از آن برای شناسایی ایده اصلی استفاده کردهایم، از داستانها برای برانگیختن بحثها در مورد موضوعات خاص HASS (بهویژه داستانهای محلی – با آنها هم عالی است، زیرا داستانها را از زبان مادری میشنوند. بنابراین کلمات به درستی تلفظ می شوند).'
ما از داستانهای ANZAC برای تقویت واحد و بحثهایمان در روز ANZAC استفاده کردیم – از آنجایی که ما صاحب بسیاری از این کتابها بودیم، دانشآموزان میتوانستند به عقب برگردند و به کتابها و تصاویر نگاه کنند.
ما درباره نویسندگانی تحقیق کردیم (که عاشق آرون بلبی نیست!!) و درباره نویسندگانی که دوستشان داریم (موریس گلیتزمن) اطلاعات بیشتری کسب کردیم. ما هم فقط برای سرگرمی ازش استفاده کردیم. زیرا گوش دادن به کتاب های خوانده شده سرگرم کننده است. چیزهای زیادی برای ارائه در کتابخانه جعبه داستان برای دانش آموزان ارشد وجود دارد. برای ایجاد یک درس جذاب و تعاملی که دانش آموزان شما از آن لذت خواهند برد، تنها چیزی که نیاز است کمی خلاقیت و تفکر خارج از چارچوب است!
متشکرم فرلی!