نگاهی به اخبار دیجیتال و سایر بیت های داده


با قدرت Catch Up، من خبر دارم!

یک پارادوکس

از نظر حریم خصوصی، روشی که ما از اینترنت استفاده می کنیم هرگز به این عمد خطرناک نبوده است. با این حال، 63 درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان نگران استفاده از اطلاعات شخصی خود هستند. بر اساس مطالعه دیگری، سوء استفاده از داده ها دلیل اصلی بی اعتمادی به فناوری دیجیتال است. از نظر B2B، از هر 10 نفر 8 نفر می‌گویند که حاضرند تجارت با شرکتی را که از داده‌های آنها سوء استفاده می‌کند، متوقف کنند. اعتماد به دیجیتال به حدی در حال فروپاشی است که کاربران اینترنت برای محدود کردن ردپای دیجیتالی خود ابتکار عمل را به عهده می گیرند – مانند غیرفعال کردن موقعیت جغرافیایی خود، حذف تاریخچه آنها، استفاده از مسدودکننده های تبلیغاتی، بازگشت به خریدهای فیزیکی، محدود کردن اتصالات تلفن هوشمند، رها کردن برخی از شبکه های اجتماعی. .. فیس بوک به تازگی اعلام کرده است که یک کمیسیون مستقل حفظ حریم خصوصی سازماندهی خواهد کرد … پس آیا آنها روز را نجات می دهند؟!

کیفیت ماموریت!

از آنجایی که مردم به طور فزاینده ای در مورد نیاز به رویکرد داده محور در سازمان ها صحبت می کنند، موضوع کیفیت داده ها مطرح شده است. و زمان آن فرا رسیده است – طبق یک مطالعه مروری بر تجارت هاروارد، در حال حاضر تنها 3 درصد از داده ها از کیفیت قابل قبولی در شرکت ها برخوردار هستند. علاوه بر رویکرد فناورانه، این یک موضوع تجاری است که بنابراین باید مدیریت را نیز شامل شود. گروه تجارت الکترونیک گزارش کاملی را در مورد این موضوع منتشر کرد (در اینجا به زبان فرانسه موجود است). استفاده از ابزاری برای اندازه گیری ارزش داده ها (MDM یا Master Data Management) در شرایطی که هیچ مدل مدیریتی از پیش تعریف شده ای وجود ندارد و تعدادی از بخش ها درگیر هستند (IT، CDO، CTO، ExCom) منطقی به نظر می رسد. به همین دلیل است که برای همه مهم است که روی فرهنگ داده خود کار کنند (مخصوصاً بخش های بازاریابی و تجاری) – داشتن مراجع مشترک، درک خطرات مربوطه، و تصمیم گیری برای انجام پروژه های داده ساختاریافته به ارزش صدها هزار یورو. برخی از بازیگران اروپایی در تجزیه و تحلیل وب (اینجا را کلیک کنید) قبلاً از طریق یک سری از ابتکارات که قابلیت اطمینان داده ها را تضمین می کند رهبری کرده اند: عملکردهای کنترل کیفیت، عدم نمونه گیری، رعایت حریم خصوصی (GDPR)، گواهی ها، استقلال اندازه گیری (بدون تضاد منافع).

تکلش

واکنش شدید علیه غول های فناوری تقریباً هر روز در رسوایی های مکرر، جریمه های سوء استفاده از سلطه، جنبش های اجتماعی، مرزهای ایالتی و غیره دیده می شود. با این حال، هنوز هم سودهای کلانی حاصل می شود. روزهایی که مدل سیلیکون ولی روکش نقره ای داشت گذشته است. در 5-6 سال اخیر جو شوم تر شده و دستگاه از داخل شروع به گیر کردن کرده است. فناوران (بدیهی است که هنوز انسان هستند) با مخالفت با بحث برانگیزترین پروژه ها و موارد – موتورهای جستجو که امکان سانسور، هواپیماهای بدون سرنشین دفاعی، موارد تبعیض جنسیتی یا تبعیض را فراهم می کنند، شروع به کار کردند. علیرغم ابتکارات مختلف در اروپا، بسیج عمومی دست کم کند بوده است و به نظر می رسد بسیاری از مسائل در خطر بی اطلاع هستند. وقتی به FAANG اجازه می دهند فضای عمومی را به این صورت آزادانه اشغال کند، دولت ها نیز کمکی نمی کنند. با این حال، جنبشی در حال ظهور است و به نظر می رسد امیدهای جدیدی برای عدالت، برابری و دموکراسی در افق وجود دارد – و همچنین تغییری در شیوه تصور فناوری.

نفوذ بد

یک مدل ریاضی طراحی شده است تا نشان دهد که چگونه پرداخت هزینه برای تأثیرگذاران ایده بدی است. سوء استفاده هایی مانند تبلیغات پنهان، محصولات جعلی یا مخاطبان جعلی اغلب قوانین جدیدی را در این بخش تحمیل می کنند، اما این رویه استاندارد جدید اثرات منفی جدی دارد. این مدل بر اساس تجزیه و تحلیل تعاملات و تصمیمات اینفلوئنسرها، دنبال کنندگان و بازاریابان برای محتوایی است که می توان آن را به عنوان “حمایت مالی” نامگذاری کرد. او استدلال کرد که شفافیت بیش از حد در مورد منشاء محتوا باعث کاهش تعامل فالوور و درآمد اینفلوئنسرها می شود. این ضرر مالی اینفلوئنسرها را وارد یک چرخه معیوب می‌کند و آنها را به تولید محتوای حمایت‌شده بیشتر برای جبران ضرر سوق می‌دهد. این به نوبه خود وضعیت را بدتر می کند و منجر به فروپاشی اینفلوئنسر مارکتینگ می شود. بنابراین این پایان نامه یک رویکرد کارآمدی از طریق شفافیت را ترویج می کند – که هنوز چندین سؤال اخلاقی را ایجاد می کند.

نوتردام به صورت سه بعدی

همانطور که در جریان آتش سوزی کلیسای جامع اتفاق افتاد – نگاهی دقیق به رویدادها با تجسم سه بعدی تعاملی، از نیویورک تایمز.

آتش سوزی سه بعدی در نوتردام پاریس

دفعه بعد در اینترنت می بینمت!

اعتبارات:
عکس برنارد هرمانت در Unsplash

نیویورک تایمز

دیدگاهتان را بنویسید