سافاری با آخرین بهروزرسانی سیستم ITP برای iOS و macOS، راه را برای افزایش حریم خصوصی در میان مرورگرهای اصلی پیشرو میکند. در اوایل سال جاری، فایرفاکس نیز سیاست حفظ حریم خصوصی خود را به روز کرد و حتی مایکروسافت و گوگل نیز مایلند به کاربران کنترل بیشتری بر گزینه های کوکی خود بدهند. آیا ما شاهد شروع یک روند جدید بزرگ برای مرورگرهای وب هستیم؟
مدتی است که ITP وجود داشته است. ویژگی حریم خصوصی Safari که در ژوئن 2017 معرفی شد، شروع به لغو هر 3 ویژگی کرد.rd کوکی های حزب نباید در یک مرورگر پیش فرض سپرده شود. در مارس سال جاری، فایرفاکس سیاست های حفظ حریم خصوصی جدیدی را با انتشار نسخه 66.0 معرفی کرد و سافاری با ITP 2.1 عرضه شد که 1 را نیز محدود می کند.St
کوکی های مهمانی
به ترتیب 14 و 15 درصد، مجموع بازدیدهای ایجاد شده توسط فایرفاکس و سافاری تقریباً یک سوم اینترنت را تشکیل می دهند. مسدود کردن 3rd
بنابراین، کوکیهای حزب پیشفرض میتوانند تأثیر لرزهای بر شرکتهایی داشته باشند که به اندازهگیری ترافیک بین سایتی و تجزیه و تحلیل حفظ آن متکی هستند.
مفاهیم فنی
ITP فقط بر ردیابی بین سایتی تأثیر نمی گذارد – با محدود کردن شدید طول عمر کوکی های شخص اول، به طور بالقوه از شناسایی کاربر از یک جلسه به جلسه دیگر جلوگیری می کند.
این منجر به اعداد ناهنجار با بازدیدکنندگان منحصر به فرد متورم، مخاطبانی که واقعیت را منعکس نمی کنند، و تکه تکه شدن کامل مسیرهای تبدیل می شود. در عمل، در شاخص های اصلی، ارقام جلسات و بازدیدکنندگان جدید به طور مصنوعی متورم می شوند. از نظر تخصیص، ITP و به خصوص ITP 2.2 به نفع کانال های رایگان (احتمال کمتری برای درج پارامترها در URL ها) و نقاط لمسی در پایان یک فرآیند چند روزه (مطلوب با مدت زمان محدود کوکی) هستند.
فایرفاکس 66 به تازگی یک کادر از پیش علامت زده شده را در تنظیمات مرورگر جدید معرفی کرده است که به طور خودکار از واریز 3 جلوگیری می کند.rd کوکی های مهمانی؛ در حالی که در حالت مرور خصوصی همه بازدیدها را لغو می کند. سافاری اکنون مسدود شده است 3rd کوکی های حزب پیش فرض – قانون جدید آن اکنون به این معنی است همه کوکی های باقی مانده که با ITP سازگار نیستند پس از 7 روز حذف می شوند.
الزامات سافاری بیان می کند که کوکی ها باید فقط http باشند، یعنی. سمت سرور برخلاف مدیریت سمت کلاینت (جاوا اسکریپت). آنها باید به صراحت با پرچم امن و فقط در https – امن http تنظیم شوند. دامنه مجموعه آنها نیز باید مانند دامنه وب سایت باشد. حزب 1.
تجزیه و تحلیل کاربر و ITP
برای اطمینان از اینکه ترافیک آنها به طور قابل توجهی تحت تأثیر ITP قرار نمی گیرد، امروزه تحلیلگران باید بتوانند بر یک راه حل تحلیل قدرتمند و با کارایی بالا تکیه کنند. ابزارهای تجزیه و تحلیل همیشه تحت تأثیر تکامل مرورگر وب قرار می گیرند، به ویژه با تغییر فزاینده به سمت حریم خصوصی داده ها. با این حال، ممکن است کاملاً با حریم خصوصی مطابقت داشته باشید و همچنان دید واضح و دقیقی از ترافیک خود داشته باشید. CDDC (Custom Domain Data Collection) یک راه حل اینترنتی AT است که داده ها را مستقیماً از طریق نام دامنه خود (به جای دامنه اینترنت AT) جمع آوری و ارسال می کند تا اسکریپت های ردیابی غیرفعال نشوند و بازیابی بیشتر ترافیک از دست رفته را ممکن می کند. برای استفاده از مسدود کننده تبلیغات
یکی دیگر از کلیدهای تحلیل شما، بازدیدکنندگان شناسایی شده است. با استفاده از شماره شناسه بازدیدکنندگان شناسایی شده بین سایت های خود، از انتشار اطلاعات آنها به سایت های خارجی جلوگیری می کنید – بنابراین می توانید تجزیه و تحلیل بین سایتی را بدون تأثیرگذاری بر حریم خصوصی کاربران انجام دهید. این زمانی است که بازدیدکنندگان را وادار کنید تا در سایت های شما مشترک شوند.
در مورد 3rd کوکی های مهمانی، روزهای آنها به شماره افتاده است. برای بازدیدکنندگان ناشناس، ساختار دامنه در نهایت نه تنها برای تجزیه و تحلیل، بلکه برای همه منابع به روز می شود. برای جلوتر ماندن از بازی، می توانید با تنظیم اندازه گیری های خود با استانداردهای ITP از تأثیر محدودیت های فعلی جلوگیری کنید. راه حل های تجزیه و تحلیل مانند AT Internet اکنون به مشتریان خود راه هایی برای تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان ناشناس با فعال کردن ITP در مرورگر ارائه می دهند.
اگر کاربران شما به ITP 2.2 متکی باشند و سعی کنند به یکی از پیوندهای تزئین شده شما دسترسی پیدا کنند، کوکی های ایجاد شده توسط جاوا اسکریپت سایت شما به یک روز ذخیره سازی محدود می شود.
در صدر بازار تجزیه و تحلیل دیجیتال، راه حل AT Internet کاملاً با تکامل مرورگرهای اصلی هماهنگ است. و CDDC متحد عالی شما برای کار با مسدود کننده های تبلیغات و برآورده کردن آخرین الزامات حریم خصوصی مرورگر است. برخی از مشتریان ما قبلاً حجم قابل توجهی از ترافیک خود را با کمک CDDC بازیابی کرده اند – نیازی به نگرانی در مورد زیرساخت فنی در انتهای شما نیست – تیم های اینترنتی AT همه چیز را در جای خود قرار می دهند.
میتوانید در ویدیوی ما درباره جمعآوری دادههای دامنه کاربر و تأثیر مسدودکنندههای تبلیغات و ITP بر ابزارهای تجزیه و تحلیل وب اطلاعات بیشتری بیابید: