ما اخیراً با الکساندر کازورانگ، مدیر محصول AT Internet در مورد اثرات مسدودکننده های تبلیغاتی و راه حل AT Internet مصاحبه کردیم.
ویدیوی ما را تماشا کنید تا بیشتر بدانید!
مسدود کننده تبلیغات چیست؟
مسدودکنندهها/فیلترهای تبلیغاتی (همچنین به عنوان مسدودکنندههای محتوا شناخته میشوند) افزونههای نرمافزاری یا افزونههای مرورگر هستند که هر نوع محتوایی را که به عنوان تبلیغات آنلاین در یک مرورگر وب یا برنامه کاربردی شناسایی میشود، حذف یا کلیپ میکنند. آنها به شکل برنامه های مستقل یا خدمات سفارشی یا برنامه های افزودنی در یک مرورگر وب یا سیستم عامل ارائه می شوند.
نرم افزار مسدودکننده تبلیغات، تبلیغاتی مانند پخش خودکار ویدئوها، تبلیغات بنر/وب بنر، بیلبوردها، تبلیغات تمام صفحه، پاپ آپ ها، پاپ آپ ها و تبلیغات چسبنده را هدف قرار می دهد. و تعداد زیادی از کاربران وب از آنها استفاده می کنند. ارقام مربوط به سال 2018 نشان می دهد که 12.2 میلیون نفر به صورت ماهانه در بریتانیا از مسدود کننده تبلیغات استفاده می کنند که نشان دهنده 22٪ از کاربران اینترنت است، در مقایسه با 28.7٪ در فرانسه، 32٪ در آلمان و 25.2٪ در ایالات متحده.
مسدود کننده های تبلیغات چگونه کار می کنند؟
این نرم افزار از قوانین فیلتر برای مسدود کردن یا پنهان کردن محتوای یک صفحه وب استفاده می کند. با بارگیری یک صفحه وب، مسدودکننده تبلیغات اسکریپت های سایت را بررسی می کند و آنها را با لیستی از سایت ها و اسکریپت هایی که برای مسدود کردن طراحی شده است مقایسه می کند. اگر پیدا کرد، آنها را مسدود می کند.
برخی از آنها قادر به تشخیص تبلیغات قابل قبول از غیرقابل قبول هستند، که سپس در “فهرست سفید” قرار می گیرند و به کاربران مسدودکننده تبلیغات که اجازه تبلیغات قابل قبول را می دهند نشان داده می شوند. با این حال، بسیاری بین تبلیغات قابل قبول و مزاحم/سرزده تفاوتی قائل نمی شوند – همه تبلیغات به یک اندازه جریمه می شوند. هنگامی که کاربران تصمیم میگیرند تبلیغات را در سایتهایی که بازدید میکنند مسدود کنند، همچنین از جمعآوری دادهها توسط ارائهدهندگان محتوا جلوگیری میکنند – مسدودکنندههای تبلیغات اغلب عملکرد آن را خاموش میکنند که تجزیه و تحلیل وب را خاموش میکنند.
تاثیر مسدود کننده های تبلیغاتی بر تجزیه و تحلیل وب چیست؟
هنگامی که مسدود کننده های تبلیغات نصب می شوند، بسته به ابزار تجزیه و تحلیل وب مورد استفاده و نوع سایت اندازه گیری شده، بین 8 تا 25 درصد از داده های ترافیک را می توان از دست داد. در عمل، این شامل از دست دادن دادههای بازدید از سایت و معیارهای کمی مانند مدت زمان بازدید، بازدید از صفحه، تبدیلها و نرخ پرش است.
برخی از مسدودکنندههای تبلیغات به طور فعال بر حریم خصوصی کاربر تمرکز میکنند و ویژگیهای مسدودکننده داخلی را برای ابزارهای تحلیلی در نظر میگیرند. با این حال، اکثر ابزارهای مسدود کردن تبلیغات نکن جمع آوری داده ها را به طور پیش فرض مسدود کنید و اگر کاربر بخواهد آن را فعال کند، فقط این ویژگی را به عنوان یک گزینه داشته باشید. از طرف دیگر مسدود کننده های تبلیغات موبایلی انجام دهید تجزیه و تحلیل وب را به طور پیش فرض مسدود کنید. پس از نصب، مسدودکنندههای تبلیغات در برنامههای تلفن همراه بهطور خودکار از ارتباط با دامنههایی که آنها را مرتبط با آگهی میدانند، جلوگیری میکند. برخلاف وبسایتها، اکثر مسدودکنندههای تبلیغات موبایلی بهطور پیشفرض ابزارهای تحلیل وب را مسدود میکنند. در حالی که برنامههای توسعهیافته بومی ابزارهای اندازهگیری و تبلیغات مسدود نمیشوند، اکثر آنها مسدود خواهند شد.
اکثر مرورگرهای وب دارای ویژگی های داخلی هستند که به مسدود کردن تبلیغات و حفظ حریم خصوصی اختصاص داده شده است، برخی از آنها به طور پیش فرض مسدود کردن آنها فعال است. ویژگیهای مسدود کردن تبلیغات Google Chrome به عنوان راهی برای بازگرداندن کنترل به ناشران و بهبود تجربه کاربر (UX) ارائه میشود. با این حال، بسیاری می گویند که “بیشتر افزونه های مسدودکننده تبلیغات را از بین می برد” و به طور غیرمستقیم قدرت غول فناوری را در مورد نوع تبلیغاتی که برای تبلیغ انتخاب می کند، تثبیت می کند.
راه حل های مسدود کننده تبلیغات چیست؟
بهترین راه برای مشاهده اینکه آیا از مسدودکننده تبلیغات استفاده میشود، راهاندازی آشکارساز Adblock AT Internet است. این افزونه به طور انحصاری برای مشتریان اینترنتی AT به شما کمک می کند بازدیدهایی از وب سایت خود را شناسایی کنید که از مسدود کننده های تبلیغاتی استفاده می کنند و به طور بالقوه درخواست های اینترنت AT را مسدود می کنند – با یک پیاده سازی اولیه می توانید میزان استفاده از مسدودکننده تبلیغات را اندازه گیری کنید و تأثیر آنها را بر جمع آوری داده ها ارزیابی کنید.
هنگام اجرای راه حل تجزیه و تحلیل دیجیتال خود، روش های جایگزین خاصی برای مقابله با مسدود کننده های تبلیغات وجود دارد، به ویژه (تغییر نام فایل های جاوا اسکریپت، انتخاب عدم استفاده از CDN یا شبکه تحویل محتوا، یا استفاده از نام های خنثی به جای نام تجاری، برای مثال) .
در اینترنت مجموعه داده های دامنه سفارشی ویژگی (CDDC) دادهها را مستقیماً از طریق نام دامنه شما (بهجای دامنه اینترنتی AT) ارسال میکند تا اسکریپتهای ردیابی غیرفعال نشوند و بازیابی بیشتر ترافیک از دست رفته به دلیل استفاده از مسدودکننده تبلیغات را ممکن میسازد. برخی از مشتریان ما نتایج قابل توجهی با CDDC داشته اند و تا 20٪ از ترافیک خود را به دست آورده اند.
AT Internet همچنین با Adback، یک راه حل تجزیه و تحلیل و کسب درآمد متخصص در ترافیک مسدود کردن تبلیغات، مشارکت جدیدی دارد. AT Connect Adback به کاربران این امکان را می دهد که مخاطبان مسدود شده ای را که Adback شناسایی کرده است بازیابی کنند، سپس آن داده ها را به آنها ارسال کنند مجموعه تجزیه و تحلیل 2 رابطها، از جمله عناصر تحت تأثیر مسدودکنندههای تبلیغاتی.