علیرغم رویدادهای تغییر جهان در چند ماه گذشته، حفظ کاربران شما مانند همیشه مهم است. تعطیلات تابستانی زمان مناسبی برای تقویت مهارت های خود در ترسیم نمودار است…
این مقاله در ابتدا در 13 منتشر شده استهفتم آوریل 2016
اگر یک اپلیکیشن موبایل دارید، میدانید که تلاشی که برای جذب و حفظ کاربران شما انجام میشود، قابل توجه است. بنابراین، سرمایه گذاری های شما باید باشد در دراز مدت سودآور است. اگر بازدیدکنندگان برنامه شما را دوست داشته باشند، در طول یک دوره بارها از آن استفاده خواهند کرد (و در حالت ایده آل این دوره تا زمانی که ممکن است طول بکشد…). برای سنجش میزان تعامل آنها در طول زمان، به نمودار حفظ نگاه نکنید.
چرا قابلیت های تعامل برنامه های خود را اندازه گیری کنید؟
موفقیت یک برنامه تلفن همراه می تواند چشمگیر باشد اگر فقط به معیارهای خاصی نگاه کنیم (مثلاً سرعت دانلود برنامه). اما دانلود یک برنامه و گذاشتن آن در گوشی به این معنی نیست که به طور منظم از آن استفاده می کنید.
برای مطالعه چرخه عمر یک برنامه تلفن همراه، جالب است که میزان نگهداری در یک دوره مشاهده نسبتا طولانی (چند روز یا هفته) را مطالعه کنید و سپس داده های خود را به چندین گروه مختلف از بازدیدکنندگان تقسیم کنید.
نرخ ماندگاری چگونه محاسبه می شود؟
بر اساس روشهای محاسبه سنتی، نرخ نگهداری مربوط به نسبت کاربرانی است که در یک روز معین به یک برنامه بازگشتهاند (بدون در نظر گرفتن تعاملات احتمالی بین کاربر و آن برنامه قبل از آن روز خاص). روشهای محاسبه دیگری نیز وجود دارد (مانند «حفظ کامل»، «نگهداری شناور»، «نگهداری قابل برگشت»، از جمله) که در اینجا به آنها نمیپردازیم. روش “سنتی” رایج ترین است و ایده خوبی از قابلیت های نگهداری کلی برنامه می دهد.
وارد ماتریس شوید…
با یک نمودار حفظ (که ماتریس حفظ نیز نامیده می شود)، می توانید جمعیت های مختلف را در یک نگاه مقایسه کنید.
دانه بندی مناسب (روز یا هفته) را انتخاب کنید و استفاده مکرر را مطالعه کنید. شما قادر خواهید بود تأثیر یک عامل خاص (مانند یک کمپین، رویداد، قرار گرفتن در معرض محتوا و غیره) را بر روی استفاده از برنامه ارزیابی کنید.
خوب است بدانید …
برای خواندن نمودار حفظ، درک این نکته مهم است که عنصر مربوط به زمان (دوره تحلیل شده) هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی نمایش داده می شود. در اینجا یک مرور کلی از عناصر اصلی وجود دارد که باید درک کنید:
بیایید یک مثال بزنیم …
در نمودار حفظ زیر، میتوانیم یک دوره 6 هفتهای را تحلیل کنیم که طی آن گروههای مختلف کاربران برای اولین بار یک برنامه را دانلود و راهاندازی کردند.
حتی اگر تعداد مطلق کاربران در گروه A (کسانی که برای اولین بار برنامه را در هفته 1 راه اندازی کردند) بیشتر باشد، تعداد کمتری از آنها در مقایسه با کاربران در گروه B دیرتر برمی گردند. اگر به هفته P+2 نگاه کنیم، می بینیم که 53 درصد از کاربران گروه B برای استفاده از برنامه بازگشتند، در حالی که تنها 38 درصد از کاربران گروه A بازگشتند.
چرا نمودار دارای این نردبان رو به بالا است؟
هر هفته (یا هر روز، بسته به جزئیات انتخاب شده) یک گروه کاربری جدید تجزیه و تحلیل می شود. با پیشرفت زمان (هر چه گروه جدیدتر باشد)، دوره تجزیه و تحلیل باقیمانده به طور خودکار کاهش می یابد و به این نمودار شکل یک نردبان معکوس می دهد.
ابزارهای تحلیل دیجیتال مانند AT Internet تجزیه و تحلیل برنامه داشبوردها، به شما این امکان را می دهند که نمودارهای خود را برای تجزیه و تحلیل حفظ بسازید. برای کسب اطلاعات بیشتر، ویدیوی ما را در مورد ماتریس های نگهداری تماشا کنید:
آیا می خواهید در مورد تجزیه و تحلیل تلفن همراه به طور کلی اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ راهنمای رایگان ما برای تجزیه و تحلیل اپلیکیشن موبایل را دانلود کنید: