پایان سال حقوق و دستمزد می تواند زمان شلوغی برای مشاغل باشد زیرا آنها ضرب الاجل ها، تاریخ های تشکیل پرونده و قوانین HMRC را دنبال می کنند. بدون برنامه ریزی کافی، پایان سال می تواند بسیار پر استرس باشد. اصول اولیه تشکیل پرونده حقوق و دستمزد پایان سال، از جمله چالش های رایج و نحوه غلبه بر آنها را بیاموزید.
پایان سال حقوق و دستمزد HMRC چیست؟
در پایان سال حقوق و دستمزد، کسب و کار سال مالیاتی را برای اهداف حقوق و دستمزد می بندد. هر دوازده ماه، پس از آخرین پرداخت خود، باید اطلاعات خاصی را به HMRC ارسال کنید: ارسال کامل پرداخت (FPS) و احتمالاً خلاصه پرداخت کارفرما (EPS). همچنین باید P60 را برای کارمندان خود صادر کنید و کدهای مالیاتی را برای سال مالیاتی جدید تغییر دهید.
به عنوان طرح دستمزد خود برای آن دوره فکر کنید. شما کل مبلغی را که به کارمندان خود پرداخت کرده اید و همچنین کسوراتی را که انجام داده اید به دولت می گویید و قبل از شروع یک سال مالیاتی جدید از سرپرست لازم مراقبت کنید.
این برخلاف چک حقوقی معمولی شما است که هر روز پرداخت می شود – معمولاً هفتگی یا ماهانه – و نه فقط در پایان سال مالیاتی.
اگر با حقوق و دستمزد آشنا نیستید، درباره چیست و چگونه کار می کند بخوانید.
با چالش های رایج حقوق و دستمزد پایان سال مقابله کنید
حجم زیادی از داده های پیچیده را مدیریت کنید
با رشد کسب و کار، میزان اطلاعات در مورد کارمندان نیز افزایش می یابد. هنگامی که کارمندان مقادیر متغیری پول به دست می آورند، مزایای متفاوتی دریافت می کنند، یا در طول سال می آیند و می روند، ممکن است ثبت سوابق دقیق دشوار باشد.
اینجاست که نرم افزار حسابداری و حقوق و دستمزد Xero به شما کمک می کند. دقیقاً اطلاعات را در یک مکان ذخیره می کند و محاسبات پیچیده را برای شما انجام می دهد.
از کمبود ارتباطات خودداری کنید
در یک محل کار شلوغ، اطلاع رسانی در مورد کارمندان ممکن است دشوار باشد. ممکن است شخصی پاداشی دریافت کرده باشد یا تغییری در وضعیت داشته باشد، مانند واجد شرایط بودن برای دریافت کوپن های مراقبت از کودک بیشتر.
فرآیندهایی را ایجاد کنید که در آن فرد یا تیم مسئول حقوق و دستمزد در مورد هر چیزی که مهم است مطلع شود. این می تواند به معنای جلسات منظم یا استفاده از چک لیست منابع انسانی باشد.
با تغییرات در قوانین به روز باشید
به روز نگه داشتن تغییرات در قوانین و مهلت های HMRC بسیار مهم است.
وب سایت gov.uk بهترین ایستگاه شما برای چنین اطلاعاتی است.
ضرب الاجل های دقیق را در نظر داشته باشید
کسب و کار نه تنها باید لیست حقوق و دستمزد نهایی خود را تهیه کند، بلکه باید سایر وظایف پایان سال را نیز با مهلت های مشخص انجام دهد.
داشتن نرم افزار مناسب می تواند این موضوع را در مسیر خود حفظ کند. هنگامی که کارهای بیشتری به صورت خودکار انجام می شود – و همه چیز در یک مکان انجام می شود – شما آزاد می شوید تا روی کارهای دیگر تمرکز کنید.
برای سال حقوق در پایان 2024/25، تاریخ های کلیدی به شرح زیر است:
- 5 آوریل 2025: سال مالیاتی 2024/25 در پایان
- 5 آوریل: آخرین روز برای به روز رسانی سوابق حقوق و دستمزد کارکنان و نرم افزار حقوق و دستمزد شما
- 6 آوریل: سال مالیاتی جدید برای 2025/26 آغاز می شود
- 19 آوریل: آخرین مهلت ارسال نهایی سال مالیاتی 2024/25
- 22 آوریل: مهلت 12 ماه PAYE
- 31 مه: آخرین مهلت ارسال کارمندان خود P60
- 6 جولای: مهلت گزارش دهی هزینه ها و درآمد (با استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد در صورت وجود)
- 6 جولای: مهلت ارسال فرم های P11D و P11D(b).
- 22 جولای: آخرین مهلت پرداخت کمکهای بیمه ملی کلاس 1A در مورد مزایای غیرنقدی به HMRC. (اگر از سیستم های دیجیتال استفاده نمی کنید، آخرین مهلت تا 19 جولای است)
از یک چک لیست برای ادامه مسیر استفاده کنید
با ضربالاجلها و وظایف متعدد برای مدیریت، یک چک لیست پایان سال برای سازماندهی لازم است. منتظر راهنمای گام به گام ما باشید که اخیراً منتشر شده است که هر کار و جدول زمانی آن را تجزیه می کند تا به شما در ادامه مسیر کمک کند.
از نرم افزار حقوق و دستمزد برای کارهای پایان سال استفاده کنید
نرمافزار حسابداری مبتنی بر ابر Xero میتواند حقوق و دستمزد شما را سادهتر کند و گزارشدهی پایان سال را آسانتر کند.
Xero که توسط HMRC به رسمیت شناخته شده است، انطباق شما با ارسال های خودکار RTI و راه اندازی آسان را ساده می کند. محاسبات حقوق و دستمزد نیز خودکار است تا سوابق شما صحیح و به روز بماند. به طور مشابه، ثبت نام مجدد مستمری یک فرآیند سریع است، به این معنی که انجام تعهدات خود آسان تر است.
بنابراین هنگامی که پایان سال نزدیک می شود، برای رسیدن به ضرب الاجل ها در وضعیت خوبی خواهید بود. همه گزارشها و اطلاعات مربوطه در یک مکان امن منتظر خواهند بود – آماده برای اعضای تیم برای کار به تنهایی یا مشترک، از هر نقطه از جهان. این به معنای استرس کمتر و اطمینان بیشتر از اینکه فرآیند پرداخت حقوق و دستمزد را انجام داده اید، است.
اطلاعات بیشتر در مورد حقوق و دستمزد Xero را از اینجا دریافت کنید.
پست ترک استرس حقوق و دستمزد 2024/25 اولین بار در Xero Blog ظاهر شد.