XSBI: آیا نرخ بهره پایین تر یا مالیات بر درآمد در حال حاضر به نفع مشاغل کوچک است؟


برخی از کشورها کاهش نرخ بهره رسمی و مالیات بر درآمد را آغاز کرده اند و برخی امیدوارند این تغییرات به افزایش هزینه های مصرف کننده کمک کند. بر اساس آخرین داده‌های Xero Small Business Insights (XSBI)، متأسفانه، به نظر می‌رسد که هنوز هم برای مشاغل کوچک اینطور نیست.

چه برش هایی صورت گرفته است؟

بانک های مرکزی در چند ماه گذشته مشغول بوده اند و تمرکز خود را از افزایش نرخ بهره در تلاش برای مبارزه با تورم به کاهش نرخ بهره برای تقویت رشد تغییر داده اند. دولت های استرالیا و نیوزلند نیز کاهش مالیات بر درآمد را ارائه کرده اند. نحوه اجرای آن در چند ماه گذشته به شرح زیر است:

شایان ذکر است، بانک مرکزی استرالیا هنوز شروع به کاهش نرخ بهره نکرده است زیرا همچنان نگران تورم است.

این موضوع چگونه بر مشاغل کوچک (تا کنون) تأثیر گذاشته است؟

در این مرحله، هیچ نشانه روشنی از افزایش هزینه ها در واکنش به کاهش مالیات بر درآمد یا نرخ بهره وجود ندارد. آخرین داده‌های XSBI (و بررسی‌های اعتماد کسب‌وکارهای کوچک) نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان هنوز برای کسب‌وکارهای کوچک هزینه اضافی نمی‌کنند. در واقع، در کانادا، نیوزلند و ایالات متحده، فروش مشاغل کوچک کمتر از ماه مشابه سال قبل بود. در استرالیا و بریتانیا، فروش نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اما فقط اندکی.

مشتریان کسب و کارهای کوچک Xero این را در زمین نیز تجربه می کنند. رنه کوند مدیر عامل موتورسیکلت کیپ یورک در کایرنز، کوئینزلند، استرالیا است. او می‌گوید که افزایش کاهش مالیات بر درآمد استرالیا کوتاه مدت بود: «در حالی که کاهش اولیه مالیات منجر به انفجار کوتاهی از علاقه و تحقیقات شد، ما شاهد عدم تداوم آن حرکت بودیم. مشتریان ما، در حالی که از درآمد قابل تصرف اضافی قدردانی می کنند، به نظر می رسد در مورد هزینه های خود محتاط هستند. عدم اطمینان اقتصادی همچنان بر عادات مخارج آنها تأثیر می گذارد و به طور کلی منجر به رویکرد محافظه کارانه تر می شود.

برای رسیدگی به این عدم قطعیت، تغییر اعتماد مصرف‌کننده و سایر چالش‌ها، موتورسیکلت کیپ یورک تصمیم گرفت رویکردی چندجانبه را اتخاذ کند:

  • بهینه سازی بسته های مسافرتی
  • مشارکت با سایر مشاغل کوچک
  • افزایش تلاش های بازاریابی برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر
  • بهبود تعامل با مشتری از طریق رسانه های اجتماعی
  • اطلاعات آموزنده و مفیدی را برای سوارکاران ارائه می دهد

ما اخیراً در فناوری سرمایه گذاری کرده ایم تا فرآیند رزرو را ساده کرده و خدمات مشتری را بهبود ببخشیم. این شامل یک وب‌سایت ارتقا یافته با ویژگی‌های رزرو کاربر پسند و ابزارهای ارتباطی خودکار برای آگاه نگه داشتن مشتریان و درگیر کردن آنها می‌شود.» با وجود چالش‌های فعلی، ما نسبت به آینده خوش‌بین هستیم. تقاضا برای تجربه‌های منحصربه‌فرد و ماجراجویانه سفر ما پایدار است و ما معتقدیم که با استراتژی‌های درست می‌توانیم از طریق عدم اطمینان عبور کنیم.»

دو نفر در مقابل یک ناوگان موتورسیکلت با سه کامیون در پس زمینه ایستاده اند
روی و رنی کوندا با ناوگانشان

چرا هنوز مزایا جریان ندارد؟

در حالی که ناامید کننده است که هنوز افزایشی در فروش صورت نگرفته است، مهم است که بدانیم مصرف کنندگان هنوز به اندازه کافی برای شروع هزینه های بیشتر در مشاغل کوچک اعتماد به نفس کافی ندارند. این نشان می دهد که اثرات کاهش نرخ بهره و مالیات بر درآمد بر هزینه های مصرف کننده ممکن است زمان ببرد. سایر عوامل اقتصادی مانند بیکاری و ساختار سیستم های مالی نیز می توانند بر مدت زمانی که طول می کشد تا هزینه های مصرف کننده افزایش یابد، تحت تاثیر قرار دهند.

به عنوان مثال، بانک مرکزی کانادا چندین بار نرخ بهره خود را در ماه های اخیر کاهش داده است، اما نرخ بیکاری در کانادا بیشتر از سایر کشورها است. این می تواند افراد را تشویق کند که به جای خرج کردن، پول اضافی را نگه دارند. به طور مشابه، وام های مسکن در ایالات متحده نسبت به نیوزلند دارای شرایط ثابت طولانی تری هستند. این می تواند به این معنی باشد که با وجود کاهش نرخ صندوق های فدرال، پرداخت ها در ایالات متحده برای بسیاری از افرادی که وام مسکن دارند کمتر نیست.

چه زمانی مزایا ظاهر می شوند؟

با وجود عوامل بسیار زیاد، مشخص نیست که چه زمانی مزایای کسب و کارهای کوچک شروع به ظهور خواهند کرد. گمانه زنی ها مبنی بر ادامه کاهش نرخ بهره بانک های مرکزی در ماه های آینده وجود دارد که می تواند باعث افزایش فعالیت های اقتصادی شود. با ورود به فصل شلوغ سنتی تعطیلات پایان سال، بسیاری از کسب و کارهای کوچک امیدوارند اوضاع خوب شود.

رنا معتقد است که مصرف‌کنندگان به دنبال اطمینان بیشتر در چشم‌انداز اقتصادی هستند: «برای بهبود واضح‌تر و پایدارتر گردش مالی کسب‌وکار، احتمالاً ترکیبی از عوامل باید وارد عمل شوند. تداوم ثبات اقتصادی، کاهش بیشتر نرخ بهره و افزایش اعتماد مصرف کننده حیاتی است.”

صاحبان مشاغل کوچک و مشاوران آنها در حال حاضر چه کاری می توانند انجام دهند؟

مایه تاسف است که بسیاری از کسب و کارهای کوچک هنوز از این تغییرات خط مشی سود نبرده اند، اما اقداماتی وجود دارد که می توانند برای آماده شدن برای بازگشت مشتریان بردارند. علاوه بر مراحلی که توسط Cape York Motorcycles در بالا توضیح داده شد، مشاغل کوچک می توانند موارد زیر را نیز امتحان کنند:

افزایش بهره وری: همیشه زمان خوبی است که به ایجاد تغییرات افزایش بهره وری در کسب و کار خود فکر کنید. در اوایل امسال Xero این راهنمای مفید را گردآوری کرد، افزایش بهره وری در کسب و کارهای کوچکبرای کمک به صاحبان مشاغل کوچک و مشاوران آنها در مورد چگونگی افزایش بهره وری فکر کنند.

سریعتر پرداخت کنید: همچنین می‌توانید مطمئن شوید که در ازای فروش‌هایی که انجام می‌دهید، به موقع حقوق دریافت می‌کنید. داده‌های XSBI نشان می‌دهد که به طور متوسط، مشاغل کوچک حداقل یک هفته کاری تاخیر دریافت می‌کنند که می‌تواند تاثیر زیادی بر مدیریت جریان نقدی داشته باشد.

Xero Small Business Insights را بررسی کنید تا ببینید وضعیت کشورتان چگونه است، تجزیه و تحلیل Xero Economist را بخوانید و حتی خودتان همه داده‌ها را دانلود و کاوش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید