چهار نکته برای محافظت از کسب و کارتان در برابر مجرمان سایبری


در این عصر دیجیتالی فزاینده، کسب و کارهای کوچک به طور فزاینده ای در برابر تهدید جرایم سایبری آسیب پذیر می شوند. به طور خاص، حملات زنجیره تامین که مشاغل کوچک را هدف قرار می دهند، افزایش یافته است. مجرمان سایبری به طور مداوم تاکتیک های خود را تطبیق داده و از هوش مصنوعی برای تقویت حملات خود استفاده می کنند. با پیشرفت تکنولوژی، خطر داده های حساس شما نیز افزایش می یابد.

این خطر فزاینده به این معنی است که مهم تر از همیشه به درستی اصول اولیه است. خبر خوب این است که هوش مصنوعی هنوز نمی تواند عادات سایبری هوشمند را شکست دهد. اکتبر، ماه آگاهی از امنیت سایبری است، بنابراین ما اینجا هستیم تا چهار نکته مهم را برای محافظت از کسب و کارتان در برابر جرایم سایبری به شما ارائه دهیم.

1. اولین خط دفاعی خود را تقویت کنید

مردم اغلب می‌توانند نقطه ضعف تلاش‌های امنیت سایبری یک کسب‌وکار باشند، بنابراین مهم است که یک خط اول دفاعی قوی در سیستم‌های خود برای محافظت از کسب‌وکار خود داشته باشید. لزومی ندارد که فوق العاده پیچیده یا گران باشد – ساده ترین و موثرترین راه حل ها رایگان یا ارزان هستند.

برای شروع، اصول اولیه امنیتی خود را مرتب کنید:

  • رمزهای عبور: رمزهای عبور قوی پایه و اساس امنیت آنلاین شما هستند. از رمزهای عبور طولانی و منحصر به فرد برای هر حساب استفاده کنید و برای پیگیری آنها از یک مدیر رمز عبور استفاده کنید.
  • احراز هویت چند عاملی (MFA): MFA با نیاز به تأیید اضافی، مانند کد ارسال شده به تلفن شما، هنگام ورود به سیستم، یک لایه امنیتی اضافی اضافه می کند.
  • محصولات و خدمات ایمن: ارائه دهندگان معتبری را انتخاب کنید که امنیت را در اولویت قرار می دهند. هنگام انتخاب نرم افزار و خدمات به دنبال گواهینامه هایی مانند مطابقت ISO و SOC2 باشید.

2. به تیم خود در مورد فیشینگ آموزش دهید

یکی از راه‌هایی که مجرمان سایبری می‌توانند از کسب‌وکارهای کوچک سوء استفاده کنند، از طریق کلاهبرداری‌های فیشینگ است، جایی که مجرمان سایبری به عنوان افراد یا سازمان‌های مورد اعتماد ظاهر می‌شوند تا آنها را فریب دهند تا اطلاعات حساس را از طریق ایمیل‌های جعلی یا پیام‌های متنی فاش کنند.

به نظر می رسد ایمیل فیشینگ از یک منبع قانونی می آید، اما شما را فریب می دهد تا اطلاعات محرمانه ای مانند رمز عبور یا اطلاعات کارت اعتباری خود را ارائه دهید. برخی از این ایمیل‌ها همچنین ممکن است سعی کنند دستگاه شما را با کلیک کردن روی پیوندی به یک وب‌سایت یا پیوست مخرب، آلوده کنند.

اما حتی پیشرفته‌ترین فیشینگ هم بی‌دندان است، اگر به اندازه کافی بدانید که مکث کنید، درباره پیام انتقادی فکر کنید و اگر چیزی درست به نظر نمی‌رسد واکنش مناسب نشان دهید. با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است که تیم خود را در مورد فیشینگ آموزش دهید و آنها را در موارد زیر آموزش دهید:

  • رویکرد اعتماد صفر را اتخاذ کنید: شعار تیم شما در مورد داده ها باید “هرگز اعتماد نکنید، همیشه تأیید کنید” باشد. امنیت را در فرآیندهای خود ایجاد کنید، برای مثال پرداختی را نمی‌توان بدون مراحل راستی‌آزمایی خاص پردازش کرد (حتی اگر به نظر برسد که مدیر عامل از شما می‌خواهد آن را پردازش کنید!)
  • شناسایی تلاش های فیشینگ: به کارمندان خود بیاموزید که چگونه ایمیل‌های فیشینگ را با مشاهده لینک‌های مشکوک، درخواست‌های فوری یا اشتباهات گرامری شناسایی کنند.
  • از لینک ها و پیوست های مشکوک خودداری کنید: کارمندان خود را تشویق کنید تا قبل از کلیک کردن روی پیوندها قرار بگیرند و از دانلود پیوست‌ها از فرستندگان ناشناس خودداری کنند.

3. یاد بگیرید که چگونه یک دیپ فیک را تشخیص دهید

کشف کلاهبرداری معمولی به اندازه کافی سخت است، اما کشف تقلب مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند سخت تر و در نتیجه حتی خطرناک تر باشد. دیپ‌فیک‌ها به مجرمان سایبری اجازه می‌دهند صدا و ویدیوی ظاهراً قانونی ایجاد کنند که می‌تواند فوق‌العاده قانع‌کننده باشد. شبیه سازی صدا، لحن و زبان یک نفر را بازتولید می کند تا شخص دیگری را فریب دهد تا یک مکالمه تلفنی واقعی داشته باشد.

مجرمان سایبری می توانند از دیپ فیک برای جعل هویت مدیران، مشتریان یا حتی مقامات دولتی استفاده کنند. به تیم خود آموزش دهید تا به دنبال نشانه‌های دیپ فیک باشد، مانند:

  • پلک زدن متناوب چشم یا گشاد شدن مردمک چشم
  • سر و صدای مصنوعی یا اعوجاج
  • همگام سازی بد لب
  • سایه های تار یا نامنظم

4. آگاه و هوشیار باشید و فعالیت مشکوک را گزارش دهید

تهدیدات سایبری به طور مداوم در حال تغییر هستند، بنابراین بسیار مهم است که از آخرین کلاهبرداری ها و بهترین شیوه های امنیتی مطلع باشید. نرم افزار خود را به طور منظم به روز کنید، وصله های امنیتی را اعمال کنید، و عضویت در خبرنامه ها یا وبلاگ های امنیت سایبری را در نظر بگیرید.

در نهایت، مطمئن شوید که شما و تیمتان هرگونه فعالیت مشکوکی را گزارش دهید. برای ایجاد فرهنگی تلاش کنید که در آن کارکنان احساس راحتی کنند و هر چیزی غیرعادی را گزارش کنند، حتی اگر بی ضرر باشد.

بنابراین اگر بدترین اتفاق افتاد و کسب و کار شما مورد حمله قرار گرفت یا به خطر افتاد چه باید بکنید؟

اول از همه، نترسید. ولی سریع عمل کن از صحبت کردن نترسید – مجرم سایبری از شما می خواهد که آنقدر خجالت بکشید که به کسی بگویید. حمله را به تیم واکنش اضطراری رایانه ای محلی خود (CERT) یا آژانس امنیت سایبری ملی خود گزارش دهید، و اگر تهدیدی فوری برای زندگی یا خطر آسیب وجود دارد، با پلیس تماس بگیرید.

امنیت سایبری مسئولیت همه است. با رعایت این نکات و هوشیاری، می توانید خطر قربانی شدن در جرایم سایبری را تا حد زیادی کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید