فراتر از اتوماسیون: چگونه هوش مصنوعی می تواند جنبه انسانی حسابداری را متحول کند


من هیجان زده بودم که اخیراً در Xerocon Nashville با اشلی فرانسیس، یک CPA با نزدیک به 25 سال تجربه که به یک متخصص حسابداری در استفاده از هوش مصنوعی تبدیل شده است، نشسته بودم. اشلی که در ایالات متحده مستقر است، یک سخنران، معلم و نویسنده مشهور در صنعت حسابداری در مورد ارزش گنجاندن هوش مصنوعی (GenAI) و اتوماسیون در عملکردها است.

اشلی دستورات را می سازد و از هوش مصنوعی برای خودکارسازی وظایف معمول استفاده می کند. او رویکردی را ایجاد کرده است که روابط شخصی را بهبود می‌بخشد، خواه این صحبت‌های سخت را تمرین کند یا توانمندسازی استخدام‌های جدید. در اینجا چند نکته مهم از گفتگوی ما آمده است، جایی که اشلی بیشتر در مورد رویکرد منحصر به فرد خود و نحوه اعمال آن در تمرین خود به اشتراک می گذارد.

اکنون صنعت در مقایسه با زمانی که شما به عنوان حسابدار شروع کرده اید چگونه است؟

من 24 سال است که در این صنعت هستم اما در دنیای حسابداری بزرگ شده ام. در کودکی، مادرم برای یک شرکت CPA کار می کرد. از مدرسه به خانه می آمدم، زیر میز پذیرش می نشستم و می دیدم چقدر برای تهیه اظهارنامه مالیاتی کار شده است. چیزی که من یاد گرفتم این بود که هرگز واقعاً در مورد اظهارنامه مالیاتی نیست. این همیشه مربوط به افرادی بود که به دفتر مراجعه می کردند و نگرانی هایی داشتند، به کسی در کنارشان نیاز داشتند که بتواند به آنها کمک کند، حمایت کند و به آنها آرامش دهد و به آنها کمک کند تا قوانین و مقررات پیچیده را درک کنند و به آنها توجه کنند.

گاهی اوقات به دلیل پیچیدگی مورد نیاز و نیاز به همگام شدن با تغییرات قانونی، احساس می‌کنیم که حرفه ما رقابتی است برای اینکه ببینیم باهوش‌ترین فرد در اتاق کیست. اما موضوع این است که ارزش پیشنهادی اولیه حسابداری شخصی بود که می توانست به اعداد نگاه کند و آنها را به زبان انسانی تفسیر کند. بنابراین من روشی را که صنعت در حال تکامل است (مانند استفاده از فناوری مانند GenAI) به عنوان راهی برای بازگرداندن ما به ریشه های خود می بینم. GenAI به سادگی ابزاری است که به ما کمک می کند مفاهیم پیچیده را ساده کنیم و در عین حال به تعامل با مشتریان خود و حمایت از نیازهای تجاری آنها ادامه دهیم.

چگونه از هوش مصنوعی در تمرین خود استفاده می کنید؟

من از هوش مصنوعی کمی متفاوت از بسیاری از حسابداران دیگر استفاده می کنم زیرا عملکرد من متفاوت و مالیات سنگین است. هوش مصنوعی در ایجاد روابط به من کمک زیادی می کند. من متوجه شدم که مشتریان من بسیار پریشان هستند. چیزهای مختلف زیادی وجود دارد که توجه آنها را به خود جلب می کند. و اگر ما فقط یک بار در سال یا یک بار در سه ماهه با آنها ارتباط برقرار کنیم، در فکر آنها نیستیم. باید راهی برای عبور پیدا می کردم.

آنچه به نظر من مفید است استفاده از GenAI برای ایجاد ارتباطات و خودکارسازی آن ارتباطات است. این به من کمک می‌کند تا وقتی مشتری‌ام خیلی حواسش پرت است، خودم را در فضای عمومی قرار دهم و از او حمایت کنم.

راه دیگری که من از آن استفاده می کنم ایجاد اعلان برای تمرین مکالمات دشوار است. من چند درخواست برای سناریوهای مختلف ایجاد کرده ام – مانند نحوه گفتگو با مشتریان یا مشتریان بالقوه. وقتی تمرین را تمام کردید، ربات چت به شما می گوید که چه کاری را به خوبی انجام داده اید و باید روی چه کارهایی کار کنید. و این فقط از نظر حرفه ای مفید نیست – من آن را با دوستانی در موقعیت های درگیری شخصی به اشتراک گذاشته ام که با اعلان صحبت می کنند و چگونگی حل تعارض را پیدا می کنند.

درخواست دیگری را با یکی از دوستانم به اشتراک گذاشتم تا او در حین تمرین برای یک پیشنهاد بزرگ از آن استفاده کند. او قبلاً هرگز این پیشنهاد را نداده بود، بنابراین چندین بار با دستور GenAI تمرین کرد. در نهایت او از ورود به این گفتگو احساس راحتی بیشتری کرد.

این در مورد استفاده از GenAI برای کمک به حسابداران و حسابداران است که در مواردی که ماشین ها هرگز واقعاً در آنها خوب نخواهند بود، مانند روابط و تعاملات انسانی، بهتر شوند.

من فکر می کنم یکی از چیزهایی که بسیاری از افراد در این صنعت به آن فکر می کنند، مشکل ما با استعداد و آموزش است. شما رویکرد بسیار جالبی در این مورد دارید. آیا می توانید به ما بگویید که چگونه از دستورات GenAI برای رفع این مشکل استفاده می کنید؟

همانطور که اشاره کردم، از تذکرات رابطه استفاده کردم و این تعاملات انسانی را تمرین کردم. یکی دیگر از موارد استفاده که به نظر من می تواند در چند سال آینده مفیدتر شود، کمک به ما در آموزش کارمندان جدید است.

همه ما می دانیم که آموزش کارکنان جدید مهم است، اما زمان زیادی نیز می طلبد. و ما می خواهیم که استخدام کنندگان جدیدمان چیزهایی را بدانند که لزوماً به آنها آموزش داده نشده است، مانند تفکر انتقادی، مدیریت زمان، و مدیریت پروژه. همچنین، فارغ التحصیلان اخیر که تازه وارد نیروی کار شده اند ممکن است در به خاطر سپردن تمام قوانین حسابداری دچار مشکل شوند.

من متوجه می شوم که گاهی اوقات به کارکنان می گوییم: “ما همان کاری را که سال گذشته انجام دادیم انجام خواهیم داد.” اما از آنجایی که سال گذشته تمرین نکردید، پس از کجا باید بدانید که چه کاری انجام دهید؟

من یک اعلان “کارکنان فوق ستاره” با تمام اطلاعات مهمی که یک کارمند جدید باید بداند ایجاد کردم. آنها می توانند تمام سوالات خود را بدون نگرانی از پرسیدن بیش از حد بپرسند. با این اعلان، کارکنان جدید می توانند سریعتر وارد کشتی شوند و مستقل تر و با تجربه تر شوند.

GenAI حتی ممکن است به ما در کشف مسیرهای شغلی غیر سنتی کمک کند. به کارکنان اداری خود فکر کنید – آیا ساختمان چیزی را پیشنهاد می کند که بتوانند مهارت های خود را در آن بهبود بخشند؟ در اینجا یک دستور مربیگری است که من ایجاد کردم که می توانید از آن برای کمک به کارکنان برای یادگیری مفاهیم خاص مرتبط با تمرین شما استفاده کنید.

اگر یک حسابدار بخواهد از آزمایش و تحقیق به استفاده واقعی از هوش مصنوعی در عمل خود حرکت کند، توصیه شما چیست؟

من فکر می کنم GenAI ابزاری است که به بهترین شکل از طریق اجتماعی آموخته می شود. به‌طور فردی، مردم تمایل دارند چیزهایی را به دیوار پرتاب کنند تا ببینند چه چیزی می‌چسبد، و در عمل کشش پیدا نمی‌کند. در تمرین خود، دور هم جمع شوید و چیزی را که تیم بیش از همه آزاردهنده می‌داند، طرح ریزی کنید. تمام تلاش ها و آزمایش های خود را به کار بگیرید تا این مشکل را با هم حل کنید و آموخته های خود را به اشتراک بگذارید. سپس، تنها پس از حل آن مشکل، به سراغ مشکل بعدی بروید.

اگر می‌خواهید درباره رویکرد اشلی و اینکه چگونه می‌توانید آن را در تمرین خود اعمال کنید، بیشتر بدانید، وبلاگ او را به اتوماسیون میز آشپزخانه بررسی کنید، در دوره آموزشی GenAI برای مالیات و حسابداری او ثبت‌نام کنید یا او را در لینکدین دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید