هکاتون که در اوایل دهه 1920 متولد شد، به طور سنتی مبتنی بر فناوری بوده است “یک رویداد رقابتی که در آن افراد به صورت گروهی روی پروژه های نرم افزاری یا سخت افزاری با هدف ایجاد یک محصول کارآمد تا پایان رویداد کار می کنند.”. با این حال، اینجا در AT Internet، ما هکاتون را یک قدم جلوتر بردیم!
برای چهارمین سال متوالی، کشتی امسال یک رویداد سوزان، سوزان و سوزناک بود! این اکشن مملو از خلاقیت، الهام، عرق (!)، موسیقی خیره کننده، موشینگ و به اندازه کافی غذا و نوشیدنی خوشمزه برای تغذیه یک ارتش بود – به طور خلاصه، تکان دهنده بود!
پس زمینه
AT Internet برگزاری هکاتون ها (ترکیبی از “هک” و “ماراتن”) را در سال 2016 آغاز کرد تا به نوآوری سرعت بخشد و ماهیت پویا و مترقی شرکت را به نمایش بگذارد.
Ship-این کارمندان را قادر میسازد تا تخیل خود را آزاد کنند و با چالش توسعه و ارائه نوآوریهای جدید تنها در 24 ساعت مقابله کنند. این یک راه عالی برای اجازه دادن به تیم ها برای نشان دادن مهارت های خود و ایجاد ایده های پروژه ای است که می تواند در آینده مفید باشد – هم در داخل و هم برای مشتریان ما.
همچنین این یک راه عالی برای کارمندان تیم های مختلف برای ملاقات و به اشتراک گذاشتن جو مثبت شرکت است!
احساس گرما میکنم…
کشتی امسال با اولین موج گرمای تابستانی بوردو مصادف شد و دما به بیش از 40 درجه سانتی گراد افزایش یافت. خوشبختانه تیم سوخترسانی آماده ارائه نوشیدنیهایی به شکل اسموتی و نوشیدنیهای سرد فراوان بودند! و منابع بقا به همین جا ختم نشد… جریان ثابتی از میان وعده ها و شیرینی ها در طول روز وجود داشت تا به نورون های تیم های خلاق ما کمک کند. همچنین یک کامیون مواد غذایی در حال سرو برگر و چیپس در پارکینگ بود تا برخی از نوشیدنی های سرد ارائه شده در مهمانی شرکت را بنوشد.
Superkramp (گروه خانه AT) پنجشنبه شب را با کنسرت طوفانی در تراس اداره کرد. کارمندان روی مبلمان راحتی از پالت که آن روز بعدازظهر توسط یکی از خدمه کشتی ساخته شده بود نشستند و آنهایی که حال و هوای داشتند در یک گودال مش گیر افتادند – آیا تا به حال مدیر عامل شرکتی را دیده اید که موج سواری کند؟
صبحانه روز دوم شامل شیرینی های شیرین و اسموتی های سالم بود. برای کسانی که نیاز به سوخت موشک داشتند تا صبح آنها را تامین کنند، رول های بیکن انگلیسی بدون توقف وجود داشت که توسط ساکن لندنی ما سرخ شده بود و با صدای باب مارلی می جوشید.
پروژه ها – کار تیمی، پیوند سخت و لمسی از نبوغ!
آن 4 بودهفتم نسخه Ship-It Day ما و تیم ها قوی تر از همیشه به نظر می رسیدند. در مجموع 14 گروه تمام وقت عرق می کنند تا به مجموعه ای جذاب از پروژه ها برسند. موضوعات شامل همه چیز میشد، از ایجاد نرمافزاری که بهطور خودکار نمودارهای دیجیتال را با گرفتن تصویر فیزیکی تولید میکند، تا نصب یک ابر خصوصی در زیرساختهای داخلی ما برای ایجاد سرویسهای درخواستی برای کاربران نهایی. حتی یک پروژه برای طراحی یک چت ربات خدمات مشتری جدید وجود داشت!
و برندگان …
ساعت در 24 ساعت – ساعت 1 بعد از ظهر روز جمعه متوقف شد. سپس هر تیم حداکثر 10 دقیقه وقت داشت. تا پروژه خود را ارائه دهند و مخاطب را متقاعد کنند که چرا شایسته برنده شدن است. ارائهها توسط مدیر بازاریابی ما رهبری شد که لمس خود را از je ne sais quoi اضافه کرد…
در رتبه سوم …
تجزیه و تحلیل برای رنگ سبز
پروژه اکو به تأثیر زیست محیطی اقدامات روزمره در محل کار می پردازد و بخشی از تعهد قوی AT Internet به مسائل زیست محیطی است. هدف این تیم ایجاد راههایی برای جمعآوری دادهها و ردیابی فعالیتهایی مانند مصرف آب/الکتریسیته، انتشار کربن ناشی از رفتوآمدهای روزانه، و همچنین رفتارهای خاصتر مانند نوع سطل زبالهها و تعداد دوچرخههایی است که در روز پارک میکند. .
سپس آنها اطلاعات را در داشبورد و گزارشی نمایش دادند که میتوانست به طور مرتب با شرکت به اشتراک گذاشته شود تا پیشرفت ما را پیگیری کند. با استفاده از این داده ها، آنها قصد دارند از اتوماسیون برای عمل بر روی نتایج اندازه گیری شده استفاده کنند. برای مثال، کنترل روشن و خاموش شدن چراغها/صفحهها با استفاده از فناوریهایی مانند Raspberry PI، Jeedom، اندازهگیری دما، پریزهای برق کنترلشده، سناریوهای اتوماسیون، برچسبگذاری و داشبورد.
دومی بود…
شمارنده واقعی جمع آوری داده ها!
هدف این پروژه ایجاد یک شمارنده فیزیکی بود که در سراسر شرکت برای نمایش طیف وسیعی از اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد. آنها با یک شمارنده بزرگ نمایشگر 10 رقمی روشن (7 بخش با LED های RGB) بیرون آمدند و نشان دادند که چگونه می توان از آن برای نمایش تعداد بازدیدهای جمع آوری شده در سایت ما، بازدیدهای جمع آوری شده برای یک مشتری خاص و همچنین داده های خاص تر استفاده کرد. تجزیه و تحلیل . یک ایده واقعا رنگارنگ و کاربردی که می تواند بلافاصله اجرا شود!
و در وهله اول طوفان!
کاوشگر چهار رنگ
ایده ای که در پایان باعث جلب نظر جمعیت شد Quadricolour بود – راهی برای ایجاد تنوع رنگ بسته تحلیلیبا استفاده از شیوه نامه آبشاری (CSS). ارائه و ایده ساده بود، اما بازی در حال تغییر بود بسته تحلیلی طیفی از تم های رنگی که می تواند با توجه به مشتری، ترجیحات شخصی، آب و هوا و تعطیلات عمومی خاص و غیره سفارشی شود. آنها طیف گسترده ای از تنوع رنگی را نشان دادند – تم های ثابت مانند آبی، سبز، نارنجی، صورتی، قرمز – رنگ های سفارشی برای مشتریان – و حتی تم های مختلف برای رویدادهایی مانند کریسمس (موضوع برفی)، هالووین (تم کدو تنبل) و سنت پاتریک روز (موضوع ایرلندی). امکانات بی پایان هستند و ایده را می توان بلافاصله عملی کرد.
تیم برنده یک تور از شهر بوردو را با مزه شراب کامل دریافت کرد و پس از آن شامی را در سالن غذای لذیذ گران قیمت Halles de Bacalan در مجاورت پذیرفت. یک هدیه فوق العاده برای یک تیم شایسته!
فریاد بزرگ به…
… همه کسانی که برای موفقیت چشمگیر این رویداد تلاش کردند. به مدیر رویداد برای سازماندهی همه چیز، تیم سوخت رسانی که همه را در تمام سیلندرها شلیک می کرد، گروهی که همه را تکان می داد و همه تیم های فداکار و با استعداد پشت انبوه پروژه ها. مهمتر از همه، تشکر از یک مدیر عامل خاص که شرکت را به مکانی سرگرم کننده و الهام بخش برای کار تبدیل کرد!
سال بعد می بینمت!