DMP Blues، Nudge Marketing، data viz و Dracula


گرفتن تا فرود آمد!

بلوز DMP

DMP ها (پلتفرم های مدیریت داده) دیگر در بین بازاریابان محبوب نیستند. بعد از وای پیشنهادهای تبلیغاتی زرق و برق دار از ارائه دهندگان راه حل های مختلف، واقعیت دوباره شروع شد. DMPها حتی یک شکست نامیده می شوند – به دلیل ROI ناکافی، غافلگیری های ناخوشایند در طول یکپارچه سازی فنی، و شکاف بسیار بزرگ با مسائل حفاظت از داده/حریم خصوصی که در نهایت مدیران بازاریابی را متقاعد کرد که استفاده از آنها را رها کنند. در واقع، آنها به طور گسترده قراردادهای خود را می کشند! برخی از مسائل اصلی عبارتند از:

  • داده‌های کافی برای تقویت پلتفرم وجود ندارد: برخی از تبلیغ‌کنندگان مجبور بودند از ارائه‌دهندگان داده شخص ثالث استفاده کنند که این صورت حساب را به شدت افزایش داد.
  • پیوندها و ادغام ها (به ویژه به سیستم های خرید آگهی) به طور داوطلبانه توسط ناشران محدود شده است.
  • موارد استفاده DMP که کاملاً با الزامات قانونی فعلی (GDPR و CCPA) به ویژه در مورد مدیریت کوکی ناسازگار است.
  • تجربه داخلی محدود انسان با این ابزار.
  • عدم پشتیبانی پاسخگو و واجد شرایط از سوی ناشران.

بازار DMP نتوانسته است خود را تطبیق دهد و حتی بهترین بازاریابان برای جبران کاستی ها و کاستی های این فناوری تلاش خواهند کرد.

اولین مشاوره

پلیس حریم خصوصی فرانسه دستورالعمل های جدیدی را در جولای سال گذشته اعلام کرد. پیش نویس توصیه در مورد کوکی ها و سایر ردیاب ها در اوایل ژانویه منتشر شد و مشاوره عمومی با متخصصان و جامعه مدنی آغاز شد. هدف آن تعیین شرایط عملی برای کسب رضایت در فرانسه است. در توصیه‌های خود، CNIL همچنین مواردی را یادآوری می‌کند که لزوماً رضایت لازم نیست، به‌ویژه زمانی که سپرده‌گذاری ردیاب‌ها برای ارائه خدمات ارتباطی آنلاین مانند اندازه‌گیری مخاطب (تحت شرایط خاص، مانند زمان نگهداری) ضروری است.

شیمی احساسات

سوء استفاده از احساسات در بازاریابی توصیه نمی شود. با این حال، احساسات یک محرک قدرتمند برای اقدام (و خرید!) است که به نیاز اولیه برای اطمینان از بقا پاسخ می دهد. سوگیری های شناختی خاصی که بیش از حد توسط بازاریابان مورد بهره برداری قرار می گیرند، در تأثیرگذاری بر رفتار مؤثر بوده اند. تکنیک ها عبارتند از تأکید بر ویژگی متمایز یک محصول (سوگیری بازاریابی)، تسهیل دسترسی فیزیکی به آن، و بازی بر روی شناسایی (سوگیری اقتدار)، دلبستگی یا عوامل خلقی افراد. اینها اما بازاریابی فشاری مکانیسم ها آنقدر شناخته شده هستند که کاربران توانایی کنترل تکانه های خود را توسعه داده اند. و این در مورد کوچکترین خریدهای روزمره صدق می کند. نتیجه؟ شیمی احساسات به طور سیستماتیک کار نمی کند. مطالعات نشان می دهد که در سال 2019، شادی با مصرف بهتر همراه است. آلبرت موهایبر، دکترای علوم اعصاب شناختی، از طراحی اخلاقی در خدمت نیازهای واقعی حمایت می کند، حتی اگر به معنای از دست دادن تعامل و در نتیجه کاهش حاشیه سود باشد. همچنین تعهد یک برند به این مسائل اخلاقی را با سطح ریسکی که انجام می دهد تعریف می کند: اگر برند در انجام تعهد ریسک نکند، این کار سبزشویی است. این رویکردهای طراحی اخلاقی در UX Conf در ماه مارس مورد بحث قرار خواهند گرفت. ما آنجا خواهیم بود!

معیارهای روزنامه نگاری

رابطه پیچیده بین روزنامه‌نگاری و استفاده از داده‌ها (مقاله در اینجا به زبان فرانسوی) به تاریخچه شاخص‌ها، وابستگی ویراستاران خاص به الگوریتم‌هایشان، قدرت اعداد و مسئولیت شخصی که آنها را ارائه می‌کند، بازمی‌گردد. اقدامات می‌توانند منبع محدودیت (حتی فشار) باشند، اما زمانی که به عنوان بخشی از یک استراتژی مناسب مورد استفاده قرار گیرند، می‌توانند موثر باشند، همانطور که تیم تحریریه گاردین انجام داد. سوالی که بی پاسخ مانده است نقش معیارها در ارتباط روزنامه نگاری با مخاطبان است: آیا آنها در بازگرداندن اعتماد به رسانه موفق خواهند شد؟ آخرین نسخه آزمایشگاه نوآوری France Télévision بینش های بیشتری را در مورد درک رسانه ها و تجزیه و تحلیل روندها ارائه می دهد.

علم و غیره

علم از داده های بد رنج می برد، یعنی داده هایی که خوانندگان را سردرگم می کند و حتی می تواند دانشمندان را گمراه کند. تجسم نادرست داده ها می تواند بر تحقیقات علمی تأثیر بگذارد یا حتی آن را تضعیف کند. با انتشار تصاویر علمی بیشتر و بیشتر در رسانه های اجتماعی (تغییرات آب و هوا، بیماری های همه گیر و غیره)، خطر درک نادرست پدیده هایی که توسط علم برای عموم مردم توضیح داده شده است، واقعی است. مجله Knowable کیفیت (نه عالی) تجسم داده ها در علم را بررسی کرد و زمینه هایی را برای بهبود پیشنهاد کرد: انتخاب گرافیک، رنگ و غیره. یک نمای کلی از نکات اصلی مورد علاقه در داده ها یعنی.

کار خوب

در این ماه اشاره ویژه ای به اپلیکیشن GEEV مستقر در بوردو می شود که به افراد امکان اهدا و تبادل اقلام و محصولات غذایی را می دهد. این یک ابتکار خوشایند برای دادن زندگی دوم به اشیاء مادی و همچنین جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی است. اصل این برنامه زیست محیطی، اجتماعی و مسئولانه این است که اشیایی را که می خواهید از شر آنها خلاص شوید با توضیحات، عکس ها و مکان اضافه کنید. سپس کاربران GEEV می توانند به فایل شی شما مراجعه کرده و در صورت تمایل با شما تماس بگیرند. دانلود در اسرع وقت!

هموگلوبین

بی بی سی برای تبلیغ سری جدید خود یک کمپین تبلیغاتی اصلی با سایه هایی از سهام خونین روی بیلبوردها راه اندازی کرد. در روز روشن، این توهم کامل می شود، اما با فرا رسیدن شب، صفحه روشن می شود و سایه هایی که توسط میخ ها ایجاد می شود، نمایه کنت دراکولا را تشکیل می دهد. اگر شب‌ها در خیابان‌های لندن یا بیرمنگام سرگردان هستید، آن را بررسی کنید.

به زودی شما را در اینترنت می بینیم!

اعتبارات:

ایگام اوگام در Unsplash

بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید