ناگفته نماند که مصرف محتوای صوتی و تصویری در چند سال گذشته افزایش یافته و دموکراتیک تر شده است. با این حال، تغییر اصلی در رفتار و افزایش استفاده از این محتوا است – نه تنها از نظر قالب، بلکه از نظر تحرک، مخاطب، پلتفرمها، زمان تماشا و علایق و غیره. بررسیها نشان میدهد که نسلهای جوان عمدتاً به فرمتهای کوتاه علاقه دارند و از این ویدیو بیشتر برای یادگیری استفاده میشود تا سرگرمی.
برای سازندگان و توزیعکنندگان محتوا (رسانهها، پخشکنندگان یا حتی تبلیغکنندگانی که محتوا تولید میکنند) تصور اینکه میتوانند بدون استفاده از ابزارهایی مانند AV Insights اینترنت AT که به آنها اجازه میدهد رفتار مصرفکننده را درک کنند و صدا/تصویر را بهینهسازی کنند، کار کنند دشوار است. تجربه – با هدف افزایش تعامل بازدیدکنندگان و به حداکثر رساندن درآمد. اولین حوزه ای که باید روی آن تمرکز کرد می تواند KPI های کمی ساده مانند تعداد بازیکنانی که باید به آن امتیاز دهند دامنه ویدئوها یا پادکست ها و سپس بهینه سازی قرار دادن محتوا در یک وب سایت یا راه اندازی کمپین های خاص. با این حال، معیارهای کیفی دیگری برای بهبود حفظ کاربر وجود دارد.
در اینجا 4 شاخص وجود دارد که برای درک بهتر محتوای صوتی/تصویری شما ضروری است.
#1. محتوای مصرف شده / نرخ تکمیل
KPI مهم دیگر در نظارت بر محتوای صوتی و تصویری، محتوای مصرفی است. به طور پیش فرض، ما پیشنهاد می کنیم این اطلاعات را در چند ثانیه در تجزیه و تحلیل خود جمع آوری کنیم. البته، میتوانید با نرخ تکمیل نیز مشورت کنید تا بتوانید به سرعت محتوایی را که بهترین عملکرد را دارد و همچنین محتوایی که عملکرد چندان خوبی ندارد، شناسایی کنید. معمولاً تولید محتوای صوتی و تصویری گران است، بنابراین مهم است که بدانید کاربران چه چیزی را دوست ندارند و از تکرار اشتباهات مشابه خودداری کنید. بهینه سازی نرخ تکمیل همچنین به شناسایی تعامل کاربر در ویدیوهای شما کمک می کند. هرچه نرخ تکمیل بیشتر باشد، کاربران درگیر بیشتری خواهند داشت و احتمال بازگشت آنها و مصرف محتوای بیشتری بیشتر میشود.
#2. زمان صرف شده
KPI قبلی به شما امکان می دهد مصرف محتوا را درک کنید، اما شاخص دیگری نیز در ارتباط با زمان وجود دارد که بسیار مفید است: کل زمان صرف شده برای هر کاربر. هدف از این KPI متفاوت است، زیرا اغلب میتوانید با تمرکز بر زمانی که بازدیدکنندگان برای ویدیوهای شما صرف میکنند، تجزیه و تحلیل جامعتری انجام دهید. هر چه کاربر به طور کلی زمان بیشتری را برای محتوای شما صرف کند، احتمال بیشتری برای ماندن و ادامه مصرف محتوا در سایت شما خواهد داشت. همچنین میتوانیم از این معیار استفاده کنیم تا به کاربران اجازه دهیم سرویس ما را برای x ساعت تماشای رایگان آزمایش کنند و سپس آنها را به سمت نسخه پولی سوق دهند.
مشاوره: همچنین می توانیم به تعداد روزهای مختلفی که یک کاربر محتوا مصرف می کند نگاه کنیم. این به ما این امکان را می دهد که پرمصرف ترین کاربران خود را درک کرده و شناسایی کنیم.
#3. EBVS
EBVS (خروج قبل از شروع ویدیو) برای جلساتی است که کاربران قبل از شروع ویدیو از آن خارج میشوند، معمولاً به این دلیل که بارگذاری ویدیو خیلی طول میکشد. این KPI بسیار مهم است زیرا می تواند سطح بالایی از تعامل کاربر و خواندن محتوا را نشان دهد. بنابراین باید متوجه شد که مشکل از کجاست تا بتوان آن را برطرف کرد. برای انجام این کار، آن را با ویژگی های فنی مقایسه کنید و ببینید که کدام مناطق را می توان بهینه کرد، چه نوع دستگاه یا موقعیت جغرافیایی. حتما به ساعات روز نگاه کنید زیرا اغلب در یک روز نوسانات وجود دارد!
خوب است بدانید: بعد زمانی محتوای صوتی/تصویری بسته به قالب می تواند طیف وسیعی از تفاسیر متفاوت داشته باشد. مدت زمان مرتبط با محتوای زنده ممکن است متفاوت از محتوای درخواستی تفسیر شود. افرادی که منتظر محتوای زنده هستند صبورتر خواهند بود زیرا ممکن است دیگر هرگز آن را نبینند، برخلاف فرمت درخواستی که میتوان بعداً آن را تماشا کرد. از آن استفاده کنید AV – نوع پخش ویژگی برای تجزیه و تحلیل این تفاوت ها.
#4. صدا یا زیرنویس را فعال کنید
نظارت بر شاخص های کلیدی عملکرد خاص کسب و کار شما به شما امکان می دهد تحلیل بسیار دقیقی از تعامل کاربر انجام دهید. ما قبلاً به نرخ تکمیل اشاره کردیم، اما بسته به سایت شما، همیشه مناسب نیست. برای مثال، سایتهای رسانهای اغلب ویدیوهایی را در مقالهها شامل میشوند که برخی از آنها بهطور خودکار پخش میشوند. تجزیه و تحلیل بر اساس نرخ تکمیل آنها بهترین روش نیست، زیرا معمولاً بسیار بالا خواهد بود، که لزوماً به این معنی نیست که ویدیو مشاهده یا خوانده شده است. با این حال، اگر کاربران صدا یا زیرنویس دارند، می توانید مطمئن باشید که تعامل واقعی وجود دارد!
مشاوره: برای جزئیات بیشتر استفاده را در نظر بگیرید خاموش – حالت پخش کننده ویژگی که به شما امکان می دهد از راه اندازی خودکار محتوایی مطلع شوید. برای ادامه کار، همچنین میتوانید ماژول AV Insights را با ویژگیهای خاص سفارشی کنید تا نشانگری ایجاد کنید که به شما بگوید آیا ویدیو در صفحه کاربر نمایش داده شده و قابل مشاهده است (به جای پنهان شدن در زیر قسمت قابل مشاهده سایت).
آیا می خواهید محتوای صوتی/تصویری را اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنید؟ پخش مجدد آخرین وبینار ما را تماشا کنید:
بینش AV: تجزیه و تحلیل صوتی و تصویری پیشرفته.
عکس ها: سابو ویکتور