4 KPI اصلی برای اندازه گیری تعامل اپلیکیشن موبایل


با توجه به اینکه همه در این تابستان در حال حرکت هستند، زمان عالی برای بررسی استراتژی تعامل برنامه تلفن همراه خود است. به 4 KPI اصلی ما نگاه نکنید!
این مقاله در ابتدا در 9 ژوئن منتشر شدهفتم2016

در واقع، انتظار می‌رود درآمد جهانی فروشگاه اپلیکیشن موبایل در سال 2016 به 51 میلیارد دلار برسد (افزایش نزدیک به 24 درصدی نسبت به سال 2015). انتظار می‌رود که این تعداد در چند سال آینده تقریباً دو برابر شود و انتظار می‌رود که مصرف‌کنندگان در سال 2020 مبلغ 101.1 میلیارد دلاری را برای برنامه‌های موبایل خرج کنند. (منبع: App Annie Mobile App Forecast, Q1 2016)

با توجه به پتانسیل‌هایی که یک اپلیکیشن موبایل جذاب و محبوب می‌تواند به یک برند ارائه دهد، اکثر شرکت‌ها همیشه به دنبال راه‌های جدیدی برای افزایش تعامل و بازگرداندن کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر هستند.

تعامل: مرحله ای حیاتی در چرخه عمر اپلیکیشن موبایل

قبل از اینکه به سنجش میزان تعامل اپلیکیشن موبایل نگاه کنیم، اجازه دهید یک قدم به عقب برگردیم. 4 مرحله جادویی در چرخه زندگی یک برنامه تلفن همراه وجود دارد: کسب، مشارکت، کسب درآمد و حفظ.

چرخه حیات برنامه Mobile_App

نامزدی برای کمک به شما در دستیابی به اهداف برنامه و موفقیت در مراحل بعدی کسب درآمد و حفظ آن بسیار مهم است. (زیرا اگر برنامه شما در وهله اول کاربران را درگیر نکند، آنها احتمالاً خیلی وقت ها باز نخواهند گشت.)

برای مطالعه تعامل با برنامه تلفن همراه و درک نحوه تعامل کاربران با برنامه شما، در اینجا 4 KPI مهم برای ردیابی آورده شده است:

1. زمان صرف شده در برنامه (مدت زمان جلسه)

با توجه به نوع و میزان محتوای موجود در برنامه شما، آیا زمان صرف شده در برنامه شما مناسب به نظر می رسد؟ اگر برنامه شما مقدار قابل توجهی از محتوا و ویژگی‌های با کیفیت را ارائه می‌کند، اما مدت زمان جلسه کند به نظر می‌رسد، این می‌تواند نشانه مشکلات ناوبری یا قابلیت استفاده باشد. کاوش و بهبود جریان تجربه کاربری خود را در نظر بگیرید.

اگر مدت زمان جلسه به مرور زمان کاهش یابد، می توانید فرض کنید که کاربران به سادگی علاقه ای ندارند. زمان آن است که به اضافه کردن محتوای با کیفیت بیشتر فکر کنید!

2. فراوانی استفاده

تعداد دفعات استفاده را اندازه گیری کنید تا ببینید آیا کاربران برنامه شما را ارزشمند می دانند و بیشتر به آن وابسته می شوند. با بررسی فراوانی استفاده، می توانید نسبت کاربران سبک به کاربران سنگین اپلیکیشن خود را نیز مشاهده کنید. از آن استفاده کنید تقسیم بندی روی این کاربران مکرر تمرکز کنید و رفتار آنها را مشاهده کنید.

3. استفاده را تکرار کنید

آیا کاربران به اپلیکیشن شما معتاد هستند؟ یک KPI قابل استفاده مجدد به شما می گوید. اما برای اینکه این KPI بینش واقعی ارائه دهد، ابتدا باید یک هدف قابل استفاده مجدد را بر اساس نوع برنامه ای که ارائه می کنید تعیین کنید. به عنوان مثال، یک برنامه کاربردی از نوع خدمات (مانند اخبار، اطلاعات ترافیک یا برنامه های آب و هوا) ممکن است روزانه مورد استفاده قرار گیرد، در حالی که یک برنامه از نوع اوقات فراغت (مانند برنامه های بازی، سرگرمی یا خرید) ممکن است روزهای بیشتری بین استفاده ها فاصله داشته باشد. اگر می خواهید استفاده مجدد خود را افزایش دهید، به این فکر کنید که چگونه می توانید تعامل با کاربران خود را افزایش دهید.

4. نرخ پرش

نرخ پرش خود را تجزیه و تحلیل کنید تا هر صفحه نمایشی که نرخ پرش غیرمعمول بالایی دارد را شناسایی کنید. سپس روی آن صفحه‌ها تمرکز کنید: چرا کاربران در این لحظه خاص شما را ترک می‌کنند؟ از تجزیه و تحلیل خرابی استفاده کنید تا ببینید برنامه شما در کدام صفحه‌ها خراب می‌شود و به توسعه‌دهندگان خود کمک کنید تا هر گونه ناهنجاری را شناسایی کنند.

نکته اضافی: محتوای برنامه خود را در ارتباط با اتصالات اینترنتی کاربران خود در نظر بگیرید. با استفاده از تجزیه و تحلیل «سرعت اتصال» AT Internet، می‌توانید تجزیه و تحلیل کاربرانی را که از طریق 3G، 4G یا Wifi به برنامه شما دسترسی دارند، مشاهده کنید. اگر اکثر کاربران برنامه شما از طریق 4G یا Wi-Fi متصل می شوند، به عنوان مثال یک برنامه غنی از ویدیو را به آنها پیشنهاد دهید.

برای اینکه به تجزیه و تحلیل برنامه تلفن همراه خود ادامه دهید و یاد بگیرید که چگونه عملکرد برنامه خود را در سایر مراحل چرخه عمر اندازه گیری کنید (اکتساب، کسب درآمد و حفظ)، راهنمای رایگان ما برای تجزیه و تحلیل برنامه موبایل را دانلود کنید:

دیدگاهتان را بنویسید