3 نکته برای بهینه سازی تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت


تجزیه و تحلیل ناوبری کاربر

دنیای دیجیتال در 15 سال گذشته فراتر از شناخت تکامل یافته است. وسعت و پیچیدگی وب سایت ها همراه با انبوه پیشنهادات آنلاین به طور تصاعدی افزایش یافته است. این به نوبه خود، رفتار مصرف کنندگان آنلاین، همراه با نیازها و انتظارات آنها را تغییر می دهد. تحلیلگران دیجیتالی هنگام تلاش برای اندازه‌گیری و درک این رفتار، همیشه از برداشت‌ها، CTR و نرخ تبدیل به عنوان معیارهای «رفتن به» خود استفاده می‌کنند. با این حال، در محیط پیچیده آنلاین امروزی، معیارهای تحلیل وب کلاسیک دیگر اندازه گیری نمی شود – در بهترین حالت، آنها ایده ای از عملکرد سایت شما به شما می دهند.

جدیدترین قابلیت‌های پیشرفته پردازش و ذخیره‌سازی داده‌ها به شما امکان می‌دهد تحلیل‌های بسیار پیچیده‌تری انجام دهید – به شما درک واضح‌تر، دقیق‌تر و عمیق‌تری می‌دهد. با فراتر رفتن از تجزیه و تحلیل معیارهای سنتی تجزیه و تحلیل وب سایت – بازدید از صفحه، کلیک و نرخ تبدیل – می توانید ارزش قابل توجهی را با نظارت بر سفرهای کاربر در یک سایت ایجاد کنید، به عنوان مثال. چگونه کاربران از صفحه فرود به صفحه تبدیل یا خروج حرکت می کنند. بر اساس این اطلاعات، می توان یک ارزیابی کیفی انجام داد که راه های بهینه سازی عملکرد وب سایت را نشان می دهد.

در اینجا سه ​​نوع تجزیه و تحلیل کیفی وجود دارد که می تواند به افزایش اندازه گیری و اثربخشی قیف فروش شما کمک کند.

1. بهترین مسیرهای کاربر را تجسم کنید

به دست آوردن یک درک کلان از جریان های اصلی وب سایت شما یک نقطه شروع عالی است: تجسم 5 مسیر برتر یا صفحات پر بازدید خود پس از یک صفحه جالب، بینش ارزشمندی را در مورد نحوه تعامل اکثر کاربران با پلت فرم شما ارائه می دهد.

پرتو خورشید

همچنین مفید است که یک بخش برای کاربران خاص به تجزیه و تحلیل خود اضافه کنید و مشاهده کنید که چگونه این مسیرهای هدایت بر اساس خوشه متفاوت هستند. به عنوان مثال، با مقایسه کاربران در حال تبدیل و غیر تبدیل یا با تقسیم بندی بر اساس ارقام تعامل، می توانید نیازهای مختلف کاربران خود را درک کنید و خدمات خود را بر اساس آن تنظیم کنید. آنها ممکن است علایق متفاوتی داشته باشند و به دنبال مصرف محتوای متفاوت باشند: مثلاً محتوای چند رسانه ای در مقابل محتوای نوشتاری. تعاملات پیچیده کاربر
پلتفرم برند برای هر برند منحصر به فرد است –
و باید سفارشی شود. این فقط از طریق تقسیم بندی است
پایگاه کاربری خود را که می توانید نیازهای فردی و منحصر به فرد آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

2. هم افزایی و زمینه های بهبود را شناسایی کنید

اکثر تحلیلگران در حال حاضر ایده مناسبی در مورد اینکه کدام یک از جریان های کاربر مسیرهای حیاتی برای کسب و کار آنها هستند دارند – اگر نه، نمای کلان توضیح داده شده در بالا به شما نشان می دهد که کدام یک از مسیرهای کاربری شما هستند.

ناوبری مسیر کاربر

مهم است. با کاهش دامنه توجه (!)، یک راه موثر برای بهینه سازی، کوتاه کردن آنها و شفاف کردن تجربه کاربر تا حد امکان است.

همچنین توجه دقیق به هر مرحله در مسیر و بهینه سازی موارد با نرخ پرش بالا بسیار مهم است – یک قیف تبدیل تنها به خوبی ضعیف ترین پیوند آن است! شما می توانید با تمایز بین کاربرانی که قیف را ترک می کنند و وب سایت را ترک می کنند و کاربرانی که آن را ترک می کنند اما در سایت باقی می مانند، این کار را بیشتر انجام دهید. هدف آنها بسته به دسته بندی مربوطه آنها متفاوت خواهد بود.

3. مسیرهای محیطی: تشخیص الگوهای خارج از مسیرهای تبدیل کلیدی شما

در حالی که بیشتر وقت شما باید صرف بهینه سازی با ارزش ترین قیف های تبدیل شود، فراموش نکنید که به تشخیص الگو در خارج از مسیرهای تبدیل کلیدی خود توجه داشته باشید. اگر بیش از حد روی یک بخش خاص از سایت خود تمرکز کرده اید، ممکن است بخش کوچکتر (اما مهم) ترافیک را از دست بدهید. با شناسایی محتوای مرتبط در وب‌سایت، می‌توانید تعیین کنید که آیا کاربرانی که مقاله وبلاگ A را می‌خوانند نسبت به کاربرانی که مقاله وبلاگ B را می‌خوانند احتمال بیشتری برای تبدیل شدن دارند یا خیر.

مسیرهای AT برای پیمایش در اینترنت

در AT Internet، ما می خواهیم که شما بتوانید تا حد امکان از راه حل ما ارزش بیشتری کسب کنید.

پیش نمایش مسیر ناوبری Sunburst

ابزار ناوبری که به طور یکپارچه در Explorer ادغام شده است، به شما امکان می دهد اطلاعات با کیفیت را بازیابی کنید. این به مشتریان ما درک درست و محکمی از رفتار بازدیدکنندگان ارائه می‌کند تا علاوه بر معیارهای تحلیل وب کلاسیک مورد استفاده قرار گیرد.

ابزار ناوبری شما را قادر می سازد تا به سرعت بهترین مسیرهای کاربر را شناسایی کنید. سپس می‌توانید این فرآیند فکری را با Tree View Analysis، ابزاری تعاملی برای کاوش و کشف بینش‌ها ادامه دهید.
و به شما اجازه می دهد تا مشکلات جریان کاربر خود را در دراز مدت حل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید