3 راه برای دور زدن مسدود کننده های تبلیغات و بهینه سازی محتوای وب رسانه


تاکتیک های مسدود کردن تبلیغات برای گروه های رسانه ای

کارشناسان داده ما در AT Internet اخیراً راهنمای بقای تجزیه و تحلیل دیجیتالی جامعی را برای صنعت رسانه (اما نه تنها) جمع آوری کرده اند. در سری جدید وبلاگ خود، ما یک گام فراتر رفته ایم – چالش های کلیدی فعلی و اینکه چگونه داده های تجزیه و تحلیل دیجیتال می توانند آنها را حل کنند، بررسی کرده ایم. موثرترین راه برای اندازه گیری مخاطبان خود، نحوه بهینه سازی عملکرد محتوا و استراتژی هایی که برای کسب درآمد از محتوای شما و حفظ بازدیدکنندگان سایت کار می کنند، کشف کنید. همچنین می توانید آخرین راهنمای ما را دانلود کنید برای یافتن چگونگی زندگی طولانی و موفق در میدان مین دیجیتال مدرن.

بخش 1: مقابله با مسدود کننده های تبلیغات

اولین مقاله در مجموعه وبلاگ ما به گسترش مسدود کننده های تبلیغات در سال های اخیر می پردازد. نرم‌افزار مسدودکننده تبلیغات یک چالش برای گروه‌های رسانه‌ای است، زیرا بر درآمد تبلیغاتی آن‌ها تأثیر می‌گذارد و با حذف تمام تحلیل‌های دیجیتالی باعث ترافیک گمشده می‌شود.

بنابراین چگونه کار می کنند و چقدر گسترده هستند؟ و زمانی که کاربر مسدودکننده تبلیغات را در مرورگر خود فعال کرده باشد، مؤثرترین راه برای رسانه ها و ناشران آنلاین برای بهینه سازی محتوای وب خود چیست؟ راه حل بسیار موثر مسدود کردن تبلیغات اینترنتی پاسخی دارد! برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مسدود کننده های تبلیغاتی چیست؟

مسدودکننده‌ها/فیلترهای تبلیغاتی (همچنین به عنوان مسدودکننده‌های محتوا شناخته می‌شوند) افزونه‌های نرم‌افزاری یا افزونه‌های مرورگر هستند که هر نوع محتوایی را که به عنوان تبلیغات آنلاین در یک مرورگر وب یا برنامه کاربردی شناسایی می‌شود، حذف یا کلیپ می‌کنند.

آنها به شکل برنامه های مستقل یا خدمات سفارشی یا برنامه های افزودنی در یک مرورگر وب یا سیستم عامل ارائه می شوند.

اهداف نرم افزار مسدود کننده تبلیغات:

  • پخش خودکار ویدیوها – یک عنصر بازی ویدیویی/صوتی/فلش که به طور خودکار شروع به پخش می کند
  • تبلیغات بنری / بنرهای وب – تبلیغاتی که در کنار یک صفحه وب تعبیه شده است
  • بیلبوردها – یک تبلیغ قابل کلیک که در بالای صفحه نمایش داده می شود و در حین اسکرول کردن، محتوا را جابجا می کند.
  • بینابینی – تبلیغات تمام صفحه که در نقاط انتقال برنامه ظاهر می شوند و کاربر ممکن است از آنها رد شود
  • پاپ آپ ها – پنجره های تبلیغاتی کوچکی که به طور ناگهانی در پیش زمینه یک رابط بصری ظاهر می شوند
  • پاپ آپ – یک پنجره مرورگر جدید که در زیر پنجره فعال ظاهر می شود
  • تبلیغات چسبنده – بلوکی در یک منطقه خاص از صفحه که در حالی که کاربر در محتوا پیمایش می کند ثابت می ماند.

چند نفر از مسدود کننده های تبلیغات استفاده می کنند؟

دنیای تبلیغات در چند سال گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است، به طوری که تبلیغات دیجیتال برای اولین بار 40٪ تا 36٪ از هزینه های تلویزیون پیشی گرفته است (و انتظار می رود تا سال 2021 به 50٪ برسد). با این حال، پدیده رو به رشد مسدود کردن تبلیغات بر درآمد ناشران و گروه‌های رسانه‌ای که بر مدل کسب‌وکار تبلیغاتی متکی هستند تأثیر می‌گذارد. ارقام مربوط به سال 2018 نشان می دهد که 12.2 میلیون نفر به صورت ماهانه در بریتانیا از مسدود کننده تبلیغات استفاده می کنند که نشان دهنده 22٪ از کاربران اینترنت است، در مقایسه با 28.7٪ در فرانسه، 32٪ در آلمان و 25.2٪ در ایالات متحده.

بر اساس مطالعه اخیر دیلویت، تعداد هزاره ها در رده “آدلرژیک” در ایالات متحده بسیار بیشتر است، با تعداد قابل توجهی از مخاطبان جوان که تبلیغات را در چهار یا چند نوع کانال رسانه های سنتی و دیجیتال (مانند نرم افزارهای کامپیوتری و …) مسدود می کنند. دستگاه های تلفن همراه، پخش موسیقی و خدمات ویدیویی.)

مسدود کننده های تبلیغات چگونه کار می کنند؟

مسدود کننده های تبلیغات از قوانین فیلتر برای مسدود کردن یا پنهان کردن محتوای یک صفحه وب استفاده می کنند. با بارگیری یک صفحه وب، مسدودکننده تبلیغات اسکریپت های سایت را بررسی می کند و آنها را با لیستی از سایت ها و اسکریپت هایی که برای مسدود کردن طراحی شده است مقایسه می کند. اگر پیدا کرد، آنها را مسدود می کند.

برخی از مسدود کننده های تبلیغاتی قادر به تشخیص تبلیغات قابل قبول و غیرقابل قبول هستند، به عنوان مثال. مواردی که استانداردهای تعیین شده توسط کمیته تبلیغات قابل قبول را رعایت می کنند. سپس این موارد در «فهرست سفید» قرار می‌گیرند و به کاربران مسدودکننده آگهی نشان داده می‌شوند که تبلیغات قابل قبول را مجاز می‌دانند. با این حال، بسیاری بین تبلیغات قابل قبول و مزاحم/سرزده تفاوتی قائل نمی شوند – همه تبلیغات به یک اندازه جریمه می شوند.

علیرغم افزایش تعداد روش‌های مسدود کردن تبلیغات، این امر عمدتاً از طریق شناسایی دامنه بر اساس سایت‌هایی مانند EasyList و تجزیه و تحلیل جزئی داده‌های همه ابزارهای تحلیلی انجام می‌شود. پسوندهای اصلی مسدودکننده تبلیغات عبارتند از AdBlock، AdBlock Plus، uBlock.

وقفه در جمع آوری داده ها

وقتی کاربران تصمیم می‌گیرند تبلیغات را در سایت‌هایی که بازدید می‌کنند مسدود کنند، از جمع‌آوری داده‌ها توسط ارائه‌دهندگان محتوا نیز جلوگیری می‌کنند – مسدودکننده‌های تبلیغات اغلب یک عملکرد پیش‌فرض خودکار برای خاموش کردن تجزیه و تحلیل داده‌ها دارند. هنگامی که مسدود کننده های تبلیغات نصب می شوند، بسته به ابزار تجزیه و تحلیل وب مورد استفاده و نوع سایت اندازه گیری شده، بین 8 تا 25 درصد از داده های ترافیک را می توان از دست داد. در عمل، این شامل از دست دادن داده‌های بازدید از سایت و معیارهای کمی مانند مدت زمان بازدید، بازدید از صفحه، تبدیل‌ها و نرخ پرش است.

در ادامه بخوانید تا دریابید که چگونه می توانید محتوای آنلاین خود را با راه حل مسدودسازی تبلیغات AT Internet بهینه کنید.

برخی از مسدودکننده‌های تبلیغات نیز فعالانه بر حریم خصوصی کاربر تمرکز می‌کنند و ویژگی‌های مسدودکننده داخلی را برای ابزارهای تحلیلی در نظر می‌گیرند. با این حال، اکثر ابزارهای مسدود کردن تبلیغات نکن
جمع آوری داده ها را به طور پیش فرض مسدود کنید و اگر کاربر بخواهد آن را فعال کند، فقط این ویژگی را به عنوان یک گزینه داشته باشید.

… اما مسدود کننده های تبلیغات تلفن همراه انجام دهید تجزیه و تحلیل وب را به طور پیش فرض مسدود کنید!

پس از نصب، مسدودکننده‌های تبلیغات در برنامه‌های تلفن همراه به‌طور خودکار از ارتباط با دامنه‌هایی که آنها را مرتبط با آگهی می‌دانند، جلوگیری می‌کند. برخلاف وب‌سایت‌ها، اکثر مسدودکننده‌های تبلیغات موبایلی به‌طور پیش‌فرض ابزارهای تحلیل وب را مسدود می‌کنند. در حالی که برنامه‌های خانگی ابزارهای اندازه‌گیری و تبلیغات مسدود نمی‌شوند، اکثر آنها مسدود خواهند شد!

مرورگرها

اکثر مرورگرهای وب دارای ویژگی های داخلی هستند که به مسدود کردن تبلیغات و حفظ حریم خصوصی اختصاص داده شده است، برخی از آنها به طور پیش فرض مسدود کردن آنها فعال است.

Google Chrome به طور طبیعی در مرکز بحث مسدود کردن تبلیغات فعلی با مسدود کننده تبلیغات داخلی گسترده به زودی قرار دارد. اگرچه به عنوان راهی برای بازگرداندن کنترل به ناشران و بهبود تجربه کاربری (UX) به حساب می‌آید، اما بسیاری می‌گویند که «بیشتر افزونه‌های مسدودکننده تبلیغات را از بین می‌برد» و به‌طور غیرمستقیم تسلط غول فناوری را بر نوع تبلیغاتی که برای تشویق انتخاب می‌کند، تثبیت می‌کند.

راه حل مسدود کردن تبلیغات اینترنتی

بهترین راه برای مشاهده اینکه آیا از مسدودکننده تبلیغات استفاده می‌شود، راه‌اندازی آشکارساز Adblock AT Internet است. این افزونه به طور انحصاری برای مشتریان اینترنتی AT به شما کمک می کند بازدیدهایی از وب سایت خود را شناسایی کنید که از مسدود کننده های تبلیغاتی استفاده می کنند و به طور بالقوه درخواست های اینترنت AT را مسدود می کنند – با یک پیاده سازی اولیه می توانید میزان استفاده از مسدودکننده تبلیغات را اندازه گیری کنید و تأثیر آنها را بر جمع آوری داده ها ارزیابی کنید.

نحوه ایمن سازی جمع آوری داده ها در سایت های خود

روش‌های جایگزین خاصی برای مقابله با مسدودکننده‌های تبلیغات وجود دارد، به‌ویژه هنگام پیاده‌سازی راه‌حل تجزیه و تحلیل دیجیتال (تغییر نام فایل‌های جاوا اسکریپت، انتخاب عدم استفاده از CDN یا شبکه تحویل محتوا، یا استفاده از نام‌های خنثی به جای نام تجاری، برای مثال). در اینترنت مجموعه داده های دامنه سفارشی ویژگی (CDDC) داده‌ها را مستقیماً از طریق نام دامنه شما (به‌جای دامنه اینترنتی AT) ارسال می‌کند تا اسکریپت‌های ردیابی غیرفعال نشوند و بازیابی بیشتر ترافیک از دست رفته به دلیل استفاده از مسدودکننده تبلیغات را ممکن می‌سازد. برخی از مشتریان ما نتایج قابل توجهی با CDDC داشته اند و تا 20٪ از ترافیک خود را به دست آورده اند.

AT Internet همچنین با AdBack، یک راه حل تجزیه و تحلیل و کسب درآمد متخصص در ترافیک مسدود کردن تبلیغات، شراکت جدیدی دارد. AT Connect AdBack به کاربران اجازه می‌دهد تا مخاطبان مسدود شده‌ای را که AdBack شناسایی کرده است بازیابی کنند، سپس آن داده‌ها را به آن‌ها وارد کنند مجموعه تجزیه و تحلیل 2 رابط‌ها، از جمله عناصر تحت تأثیر مسدودکننده‌های تبلیغاتی.

تطبیق استراتژی رسانه

بسیاری از بازیگران صنعت رسانه برای مقابله با مسدود کردن تبلیغات و بهینه سازی محتوای خود رویکردی چپ دست دارند. در سال 2016، GESTE، یک گروه فرانسوی از رسانه‌های آنلاین و ارائه‌دهندگان خدمات، کمپینی را برای یافتن رویکردی جدید برای مقابله با مسدودکننده‌های تبلیغات راه‌اندازی کرد. گروهی که شامل مشتریان اینترنتی AT مانند چاپ بایارد، اروپا 1، تلویزیون های فرانسه، تیم، لو فیگارو، جهان، پاریسی، رادیو فرانسه، TV5 Worldو همچنین 90 درصد از وب‌سایت‌های رسانه‌ای فرانسوی، از دسترسی جزئی یا کامل به محتوا خودداری کردند، مگر اینکه بازدیدکننده مسدودکننده تبلیغات خود را غیرفعال کند.

نتیجه نسبتاً قابل پیش‌بینی بود، اما همچنین امیدوارکننده بود – زمانی که محتوای آنلاین به طور کامل در دسترس کاربران نبود، 33 درصد مسدودکننده‌های تبلیغات خود را غیرفعال کردند در حالی که فقط 6 درصد زمانی که سایت فقط تا حدی در دسترس بود. با این حال، 53 درصد از کاربران بلافاصله پس از پایان کمپین، مسدودکننده های تبلیغات خود را دوباره فعال کردند. روزنامه فرانسوی L'Équipe با استفاده از فناوری AdBack، رویکردی نوآورانه‌تر را برای کاربرانی که مسدودکننده‌های تبلیغاتی دارند، در پیش گرفت. آن‌ها در صفحه وب خود توضیح می‌دهند که داشتن اطلاعات کاملاً «رایگان» در یک پلتفرم دیجیتال غیرممکن است و اگر کاربران قادر به غیرفعال کردن مسدودکننده‌های خود نباشند، یک سری هشدارهای طنز، از جمله کارت‌های زرد، می‌دهند.

کسب درآمد از رسانه های جدید

کاهش تبلیغات آنلاین سنتی باعث شده است که شرکت های رسانه ای بزرگ تمرکز خود را به سمت تولید محتوای پولی با کیفیت در مشارکت با برندهای تبلیغ کننده تغییر دهند. Aurore Domont، رئیس فیگارو مدیا، دستور موفقیت خود را ارائه می‌کند: «ما عمدتاً به محتوای خودمان که توسط روزنامه‌نگاران ایجاد می‌شود، تکیه می‌کنیم، که ۲۵٪ محتوای برندها و ۲۵٪ تولید مشترک با آژانس‌ها را به آن اضافه می‌کنیم، سپس آن را با هم ترکیب می‌کنیم. در این مدل جدید، خلقت کلیدی است، ما از خبرنگاران و مدیران هنری گروه الهام می‌گیریم.» در ایالات متحده، پیشگام «تبلیغات بومی»، فوربس اکنون بیش از یک سوم درآمد تبلیغاتی خود را از طریق استودیوی تولید محتوای Brandvoice به دست می آورد. تام دیویس، مدیر بازاریابی بین‌المللی فوربس، توضیح می‌دهد: «ما برندها را با تولیدکنندگان محتوا در سراسر جهان مرتبط می‌کنیم، به آنها کمک می‌کنیم آن را برای انواع قالب‌ها، از متن گرفته تا ویدیو و گرافیک رایانه‌ای، طراحی و توزیع کنند.

کسب درآمد در مقابل تجربه کاربری

برای کاربر، مسدود کننده های تبلیغاتی ظاهر و احساس وب سایت ها را تا حد زیادی ساده می کنند. آنها همچنین تعداد کوکی‌های HTTP را کاهش می‌دهند، زمان بارگذاری صفحه را افزایش می‌دهند، عمر باتری دستگاه را کاهش می‌دهند، و صفحه را ارگونومیک‌تر و شلوغ‌تر می‌کنند، بدون در نظر گرفتن نکات ثانویه محافظت از حریم خصوصی و جلوگیری از بدافزار! با این حال، مسدودکننده‌های تبلیغات چالشی برای صنعت رسانه آنلاین و نشریاتی هستند که بیشتر یا تمام درآمد خود را از تبلیغات به دست می‌آورند – که شامل بیشتر نشریات حرفه‌ای در اینترنت می‌شود.

نکته کلیدی ایجاد یک برد-برد برای کاربران، تبلیغ کنندگان و ناشران است که در آن تجزیه و تحلیل وب در قلب بهبود UX است و ناشران می توانند به طور موثر از فضای تبلیغات خود کسب درآمد کنند.

درباره نحوه کار سازمان‌های رسانه‌ای در مورد مسدودکننده‌های تبلیغات در برنده شدن در بازی داده – تاکتیک‌های تجزیه و تحلیل دیجیتال برای گروه‌های رسانه‌ای بیشتر بدانید.

تاکتیک های تجزیه و تحلیل دیجیتال برای گروه های رسانه ای - یک راهنما

آیا دوست دارید بیشتر بیاموزید؟ مدیر محصول ما Alexander Kazurang با ما مصاحبه ای اختصاصی در مورد مسدود کننده های تبلیغات و تأثیر آنها بر ابزارهای تجزیه و تحلیل وب انجام داد

دیدگاهتان را بنویسید