برای پایان دادن به آخرین سری مقالات ما در مورد چالش های کیفیت داده ها و خطرات مرتبط با داده های غیر قابل اعتماد، در اینجا خلاصه ای از 28 معیار کیفیت ضروری برای بهبود اثربخشی بازاریابی، موفقیت کمپین و تصمیم گیری استراتژیک آورده شده است.
1 – سیاندازه گیری گواهی شدهment
یک شریک تجزیه و تحلیل دیجیتالی انتخاب کنید که اندازه گیری آن توسط سازمان های اندازه گیری چند رسانه ای مستقل مانند ACPM (فرانسه)، OJD اسپانیا، TÜV Saarland (آلمان)، ABC (بریتانیا)، KIA-INDEX (سوئد) و ENED (یونان) تایید شده باشد.
2 – ترافیک ربات شناسایی شده (و مستثنی شده).
ارائهدهنده تجزیه و تحلیل شما میتواند این رباتها را با استفاده از فهرست حذف رسمی IAB که مرتباً بهروزرسانی میشود، شناسایی کند.
3 – ابزار تجزیه و تحلیل مستقل
یک ارائه دهنده راه حل تحلیلی نباید هم قاضی و هم هیئت منصفه باشد. هیچ دلیل یا انگیزه ای برای دستکاری یا دستکاری داده های گزارش شده و یا هیچ گونه تضاد منافع در فعالیت شما نباید وجود داشته باشد.
4 – الگوریتم شفاف برای محاسبات آن
ارائهدهنده تجزیه و تحلیل دیجیتال شما باید بتواند نحوه انجام محاسبات نشانگر را با شفافیت کامل به شما توضیح دهد. به عبارت دیگر، برای کمک به درک آنچه در الگوریتم گنجانده شده است. مراقب جعبه های سیاهی باشید که هیچ فرصتی برای تعامل انسانی در هنگام محاسبه داده های شما ایجاد نمی کنند.
5- رویه های کنترل داده ها
به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از مدیریت خوب داده شما، رویههای منظم (مثلاً تستهای خودکار) به شما امکان میدهند وجود همه برچسبها را بررسی کنید.
6- تکمیل شد علامت گذاری ممیزی ها
اینها به ویژه در صورت تغییر بسیار مهم، طراحی مجدد سایت و/یا برنامه های کاربردی شما باید انجام شوند.
7 – داده های نمونه وجود ندارد
آنها می توانند روندهای کلی را برجسته کنند، اما هرچه کوچکتر باشند، کمتر نماینده واقعیت هستند. نمونه گیری می تواند خطرناک باشد، به خصوص با داده های مالی.
8 – قراردادهای خدمات (SLA)
ارائه دهنده تجزیه و تحلیل وب شما به طور قراردادی متعهد است که نرخ جمع آوری داده ها را نزدیک به 100٪ به شما تضمین کند.
9 – الف دامنه اول اندازه گیریment
تا آنجا که ممکن است ترافیک مسدود شده توسط مسدود کننده های تبلیغات یا سیستم های ITP را با راه حل جمع آوری نام دامنه خود بازیابی می کنید.
نکته مهم: روش CDDC موجود از اینترنت AT کاملاً مطابق با GDPR است و از جمع آوری رضایت لازم برای همه وب سایت ها مستثنی نیست.
10 – داده های قابل دسترسی و با فرمت مناسب
نحوه استخراج و ارائه داده های شما را آزمایش کنید. آیا طبق برنامه ریزی جمع می شود؟ آیا مقادیر به درستی در رابط شما نمایش داده می شوند؟
11 – ارزش های منصفانه و تایید شده
بررسی کنید که هیچ عنصر فنی (مجموعه) نمی تواند دقت ارقام را در تجزیه و تحلیل شما تغییر دهد.
12 – ابزارهای سفارشی سازیسمهندس علامت گذاری
با تعریف قوانین پردازش دادههای سفارشی، میتوانید خطاهای ناشی از مشکلات برچسبگذاری را تصحیح کنید، دادههای جمعآوریشده را غنی کنید و ترافیک ناخواسته را حذف کنید، همه اینها بدون دخالت تیمهای فنی است.
13 – کنترل کیفیت خودکار
استفاده از ابزارهایی را در نظر بگیرید که به تحلیلگر شما اجازه میدهد تا دادهها را بهطور مستقل و بدون تکیه بر تیمهای فنی برای تغییر کد بهروزرسانی کند.
14 – داده های زمان واقعی
اطمینان حاصل کنید که راه حل تجزیه و تحلیل دیجیتال شما می تواند KPIهای بلادرنگ را در اختیار شما قرار دهد. که در دسترس بودن داده ها در تجزیه و تحلیل و داشبورد شما از 5 دقیقه تجاوز نمی کند.
15 – داده برای استفاده چندگانه
اطمینان حاصل کنید که دادههای تحلیلی شما میتواند برای تعامل مجدد با مشتری، اعلانهای هدفمند، هدفگیری مجدد و کمپینهای ایمیل استفاده مجدد شود.
16 – صادرات داده ها
شما باید بتوانید هر ساعت میلیون ها رویداد را استخراج کنید تا IS یا دریاچه داده (یا سایر پروژه های علم داده) خود را با تجزیه و تحلیل بسیار دقیق و به روز تغذیه کنید.
17 – داده هایی که می توان بلافاصله درک کرد
از کارشناسان پشتیبانی مشتری ارائه دهنده تجزیه و تحلیل خود (در صورت وجود) برای رمزگشایی سریع داده های خود استفاده کنید.
18 – افزایش داده ها
از ویژگی های یادگیری ماشین راه حل تجزیه و تحلیل خود برای پیش بینی یا پیش بینی رویدادهای اضطراری و بحرانی احتمالی استفاده کنید.
19 – مدیریت در دسترس است
جمع آوری، پردازش و استفاده از داده ها بخشی از یک استراتژی مدیریتی است که توسط مدیریت شرکت آغاز شده و توسط یک CDO یا متخصص داده مدیریت می شود.
20 – شاخص های قابل مقایسه
تعیین کنید که کدام راه حل تحلیلی به عنوان معیار برای کل شرکت عمل می کند. سپس شاخصهایی را بهطور دقیقتر تعریف و محاسبه کنید تا بهعنوان معیار در بین خدمات مورد استفاده قرار گیرند.
21 – ابزارهای تحلیل عمومی
از داشبوردها و گزارشهای تحلیلی استفاده کنید که میتواند برای همه انواع کاربران داده در شرکت تطبیق داده شود: همه میتوانند تحلیلها و تصمیمهای خود را بر اساس دادههای جمعآوریشده، محاسبهشده و پردازش شده به شیوهای ثابت قرار دهند.
22 – دید برای دستگاه های مختلف
همیشه هنگام تجزیه و تحلیل عملکرد خود یک مرور کلی داشته باشید. از رویکردهایی که بیش از حد پلتفرم یا دستگاه خاص هستند خودداری کنید، زیرا ممکن است اطلاعات مهم را از دست بدهند.
23 – داده های دقیق
قانون باید داده ها باشد دقیق در نظر گرفته شود. برای جلوگیری از پردازش داده های نادرست باید اقدامات معقولی انجام دهید (مثلاً عواقب خطاهای داده در پرونده پزشکی را تصور کنید).
24 – جمع آوری رضایت نامه های قانونی
این نیز شرط رعایت است. برخی از راهحلهای تحلیلی، مانند AT Internet، از معافیتهای جمعآوری دادهها بهره میبرند و اندازهگیری را آسانتر و قابل اطمینانتر میکنند.
25 – محدود کوکی تمام زندگی
اگر کاربر اینترنت رضایت خود را داده است، راه حل تجزیه و تحلیل وب شما باید عملکردهایی را ارائه دهد تا اطمینان حاصل شود که طول عمر کوکی ها رعایت می شود.
26 – اطلاعات کامل و شفاف
این یک تعهد به کاربر اینترنت است. این اصول مربوط به پردازش داده ها و به ویژه: مدت زمان و مکان ذخیره سازی و نوع داده های جمع آوری شده است.
27 – تعریف واضح و دقیق از داده های شخصی
این یکی از تعهدات GDPR (بخش 14) است. در AT Internet، همه انواع داده های تحلیلی داده های شخصی در نظر گرفته می شوند.
28 – در دسترس بودن داده ها
شما و پیمانکار فرعی شما باید ظرفیت رعایت حقوق افراد آسیب دیده را داشته باشید. AT Internet در این نقطه سازماندهی شده است.
AT Internet طیف گسترده ای از ابزارهای کنترل کیفیت داده های تحلیلی را ارائه می دهد. به همین دلیل، احتمال دارد خطاهای کمتری داده های شما را تغییر دهد و بر تصمیمات شما تأثیر بگذارد.
اگر به موضوع کیفیت داده ها علاقه دارید، آخرین راهنمای ما را دانلود کنید:
اعتبار عکس: گلن کارستنز