فرارسیدن: مرز نهایی، رسانه های آینده، برادر بزرگ و Yodanalytics


ما شما را با جدیدترین در Catching آشنا می کنیم

گوگل آخرین مرز داده های حساس را می شکند

گوگل اخیراً با جمع‌آوری سوابق پزشکی بیش از 50 میلیون آمریکایی بدون رضایت آنها به اوج جدیدی در حفظ حریم خصوصی داده‌ها دست یافته است. در یک مشارکت تجاری بین Google و Ascension، یک زنجیره بیمارستانی بزرگ و دومین ارائه‌دهنده بزرگ مراقبت‌های بهداشتی در ایالات متحده، این غول فناوری توانست بدون اطلاع یا رضایت بیماران، رکوردهای زیادی به دست آورد. مهمتر از آن، داده ها شناسایی نمی شوند (با حذف تمام اطلاعات شخصی ناشناس می شوند)، یعنی. حاوی اطلاعات کامل شخصی بیماران، از جمله نام و سابقه پزشکی است که اکنون توسط کارکنان Google قابل دسترسی است.

Ascension، یک شبکه کاتولیک متشکل از 2600 بیمارستان، کلینیک و سایر امکانات پزشکی در ایالات متحده، گفت که این مشارکت با قانون حفظ حریم خصوصی داده ها HIPAA (قانون حمل و نقل و پاسخگویی بیمه سلامت) ایالات متحده مطابقت دارد که از اطلاعات پزشکی محافظت می کند.

با این وجود، توماس کوریان، مدیرعامل گوگل کلود، گفت که اولویت او در اولین سال کارش این است که به طور تهاجمی تجارت در صنعت مراقبت های بهداشتی را دنبال کند. این شرکت چندین سال را صرف توسعه هوش مصنوعی کرده است که ادعا می کند به طور خودکار داده های بیماران را برای شناسایی و پیشگیری از بیماری ها تجزیه و تحلیل می کند. اگرچه Google Cloud به وال استریت ژورنال گفت که هدف “در نهایت بهبود نتایج، کاهش هزینه ها و نجات جان افراد” است، اما این تردید وجود دارد که اکثر بیماران با دانستن اینکه داده های آنها به طور تصادفی به Google منتقل می شود بدون حفاظت و امنیت مناسب احساس راحتی کنند.

عفو بین الملل می گوید گوگل و فیس بوک تهدیدی برای حقوق بشر هستند

عفو بین‌الملل مدل‌های تجاری گوگل و فیس‌بوک را مورد حمله قرار داده و آن‌ها را به «مبتنی بر نظارت» متهم کرده است. در گزارش اخیر، عفو بین‌الملل استدلال می‌کند که سودآوری غول‌های فناوری به نظارت مداوم بستگی دارد – جمع‌آوری مقادیر زیادی از داده‌های شخصی در مورد کاربرانشان، ایجاد پروفایل‌های دقیق از افراد و گروه‌ها و فروش دسترسی به تبلیغ‌کنندگان.

عفو بین‌الملل بر این واقعیت تاکید کرده است که فیس‌بوک و گوگل به طور مداوم تجزیه و تحلیل و جمع‌آوری اطلاعات درباره افراد انجام می‌دهند و ادعا می‌کنند که این یک نظارت است. آنها همچنین برای خدمات خود هزینه ای دریافت نمی کنند، اما به افرادی که به طور موثر داده های خود را به عنوان یک شکل پنهان پرداخت تحویل می دهند، متکی هستند. این دو شرکت می‌توانند داده‌های بسیار دقیقی را جمع‌آوری کنند، به این معنی که به طور منطقی می‌توان گفت که آنها بیشتر از مردم درباره خودشان می‌دانند. آنها همچنین قادر به تحلیل و پیش بینی عادات و رفتار افراد هستند. همه اینها با هدف فروش دسترسی به این اطلاعات به هر کسی که مایل به هدف قرار دادن گروه خاصی از افراد است – در نتیجه به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا به طور موثر افراد را به صورت آنلاین هدف قرار دهند.

اگر اهل تجزیه و تحلیل وب هستید، احتمالاً یک راه حل مستقل اروپایی مطابق با GDPR بهتر است.

ماندن در خط مقدم چالش های رسانه ای فردا

ظهور فناوری دیجیتال منجر به شتاب سریع تولید اطلاعات شده است. بنابراین چگونه بازیگران صنعت جلوتر از بازی می مانند و به شتاب تصاعدی عصر اطلاعات پاسخ می دهند؟ سیریل فرانک، بنیانگذار mediaculture.fr، عمیقاً به چالش های رسانه ای آینده می پردازد (اینجا به زبان فرانسوی).

ظهور رسانه های جدید به تعداد بی شماری از قالب های جدید منجر شده است که بیشتر بصری هستند (نمایش های اسلاید، ویدئوها، تجسم داده ها)، تعاملی تر (آزمون ها، بازی های خبری، مقالات مشترک) و پاسخگوتر (بررسی مستقیم واقعیت) یا حتی ترکیبی از همه اینها با «داستان ها»، قالبی که در شبکه های اجتماعی بسیار محبوب است.

تحول دیجیتال فرآیندی است که متوقف نخواهد شد. بنابراین ایجاد سیستم های پشتیبانی بلند مدت ضروری است. فراتر از مهارت‌های مورد نیاز امروز، ارتقای مهارت‌ها و نگرش‌هایی که انعطاف‌پذیری، سازگاری و خودمختاری یادگیرنده را ارتقا می‌دهند، حیاتی است. این نیاز به رویکردی متنوع تر، عملیاتی تر و انعکاسی تر دارد.

گوگل اشتراک گذاری داده های تبلیغاتی را محدود خواهد کرد

از فوریه 2020، Google دسترسی تبلیغ‌کنندگان به اطلاعات «متنی» کاربران را حذف می‌کند. داده‌های متنی کاربر، اطلاعات کیفی مانند علایق کاربر، بر خلاف نمایه اجتماعی و جمعیت‌شناختی (SDP) آن‌ها هستند. مقاله را در اینجا به زبان فرانسه بخوانید. اگرچه این غول فناوری می‌گوید که می‌خواهد از حریم خصوصی کاربران اینترنت بهتر محافظت کند، برخی از تبلیغ‌کنندگان آن را اقدامی ناگهانی می‌دانند که در واقع سلطه گوگل را در تبلیغات آنلاین تقویت می‌کند. ژان لوک چتری، مدیر کل اتحادیه دو مارکز فرانسه گفت: «گوگل تحت عنوان اینکه می‌خواهد حریم خصوصی کاربران را تقویت کند، دسترسی به سیستم خود را می‌بندد و به منافع خود خدمت می‌کند».

با محدود کردن حجم داده‌های موجود برای حراج، گوگل به دنبال آن است که کنترل بازار را در زمانی که درآمد تبلیغاتی با سرعت کمتری نسبت به سایر منابع درآمد رشد می‌کند، به دست گیرد. گوگل DSP های خود را دارد که همچنان به اطلاعات متنی دسترسی خواهند داشت.

این غول آمریکایی در حالی که اکوسیستم خود را تقویت می‌کند، در حالی که تحت نظارت کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند است، تلاش می‌کند خود را پنهان کند، کمیسیونی که در حال حاضر در حال بررسی نحوه انطباق پلت فرم Ad Exchange گوگل با GDPR اروپا است. سپس تجارت طبق معمول…

مسائل گسترده تر برادر بزرگ

فناوری تشخیص چهره در سال‌های اخیر به سرعت توسعه یافته است – این مسئله جایگاه اخلاقی آن در جامعه را مطرح کرده است (مقاله در اینجا به زبان فرانسوی). در ایالات متحده، تعدادی ابتکار برای ممنوعیت استفاده از آن نه تنها توسط پلیس، بلکه در تعدادی از بخش ها وجود دارد.

گروه حقوق دیجیتال، مبارزه برای آینده، کمپین هایی را علیه استفاده از تشخیص چهره توسط خطوط هوایی یا در جشنواره ها و کنسرت های موسیقی (از جمله پروژه Blink Identity) و همچنین استفاده از آن در مغازه ها و مراکز خرید و غیره راه اندازی کرده است. شروع به تجهیز خود به این فناوری ها برای فیلتر کردن مخاطبان خود می کنند.

اما این سوال باقی می ماند: آیا تشخیص چهره خوب یا بد وجود دارد؟ با توجه به رویکرد قریب الوقوع هوش مصنوعی و تشخیص چهره در همه جا، شاید لازم باشد از خود سؤالات اساسی تری بپرسیم: آیا واقعاً می خواهیم به شرکت ها اجازه دهیم ویژگی های خاص، ظاهر و چهره افراد را در یک پایگاه داده قرار دهند؟ آیا می خواهیم گمنامی را غیرممکن کنیم؟ آیا می خواهیم مشاهده را کامل کنیم؟

تجزیه و تحلیل ید

تفاوت یودا با یک رهبر باورنکردنی در تحلیل چیست؟ ناشر تجزیه و تحلیل چند رسانه ای Corsair برخی از ترفندهای ذهن جدی را قبل از قسمت نهم فاش کرده است. آگاه باشید که در تحلیل جنبه تاریک می تواند اشکال مختلفی داشته باشد و یک تحلیلگر قدرتمند برای اصول، نظم و تجربه ارزش قائل است. به دنبال یک رویکرد تغییر دهنده بازی برای تجزیه و تحلیل هستید؟ برای فراموش کردن آموخته های خود آماده شوید!

غرق شدن در KPI ها؟

برای تکمیل نسخه نوامبر Catch up، در اینجا نگاهی به خطرات بارگذاری بیش از حد در بسیاری از KPIها داریم – با حسن نیت از Marketoonist…

کارتون KPI Drowning Dashboard

دفعه بعد در اینترنت می بینمت!

اعتبار: marketoonist.com

دیدگاهتان را بنویسید