Catch Up بازگشته است!
پایان سپر حریم خصوصی – بعد چه اتفاقی می افتد؟
در نتیجه لغو قرارداد انتقال داده سپر حریم خصوصی بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده، وب سایت Max Schrems nob شکایت هایی را علیه 101 وب سایت اتحادیه اروپا ارائه کرد. این فهرست شرکتهای اروپایی را که با اپراتورهای منطقهای کار میکنند، شناسایی میکند که هنوز از طریق Google Analytics و/یا فیسبوک کانکت دادهها را به ایالات متحده ارسال میکنند. هر دو DPC ایرلند و CNIL فرانسه گفتند که این اتهامات را بررسی خواهند کرد. در حالی که مقام فرانسوی بر نیاز به یک رویکرد مشترک و منسجم توسط تنظیمکنندههای اروپایی و همه ذینفعان، از جمله کنترلکنندگان داده، برای اطمینان از پردازش دادههای شهروندان اروپایی تاکید کرد.
مطمئناً زمان آن فرا رسیده است که شرکتها با یک ارائهدهنده تجزیه و تحلیل دیجیتال اروپایی که کاملاً مطابق با GDPR باشد همکاری کنند.
جایگزین های سپر حریم خصوصی
به دنبال تصمیم Schrems II CJEU، DPA آلمان بادن-وورتمبرگ اعلام کرد که واردکنندگان داده باید در برابر درخواست مقامات دولتی برای افشای داده های شخصی اقدام قانونی کنند و باید افراد را از چنین درخواست هایی مطلع کنند. در راهنمای صادرکنندگان داده اتحادیه اروپا، آنها بیان کردند که هنگام ارزیابی نقل و انتقالات، DPA بر روی وجود خدمات جایگزین معقول برای جلوگیری از مشکلات در انتقال تمرکز خواهد کرد. آنها همچنین تاکید کردند که “اگر DPA نتواند متقاعد شود که ارائهدهنده خدمات استفادهشده/شریک قراردادی با مشکلات انتقال در کوتاهمدت تا میانمدت توسط یک ارائهدهنده خدمات معقول/شریک قراردادی بدون مشکل انتقال غیرقابل جایگزینی است، آنها انتقال دادهها را ممنوع خواهند کرد.“
مطابقت با کوکی های تبلیغاتی
مقامات حفاظت از داده ها در چندین ایالت آلمان تحقیقات گسترده ای را در مورد مطابقت با GDPR بنرهای کوکی در وب سایت های رسانه ای آغاز کرده اند. با بررسی استفاده از تکنیکهای ردیابی، آنها بررسی خواهند کرد که آیا بنرهای کوکی مورد استفاده توسط شرکتهای رسانهای الزامات رضایت داوطلبانه و آگاهانه کاربر تحت الزامات GDPR را برآورده میکنند یا خیر. DPA بادن-وورتمبرگ اعلام کرد کهروزنامه ها به ویژه از سطح بالایی از اعتماد مردم برخوردار هستند. این باید در مدیریت مسئولانه داده های کاربر نیز منعکس شود“
تصاحب فین تک؟
با ورود غولهای فناوری به سرعت به بازار دادههای بانکی (مقاله در اینجا به زبان فرانسوی) و با درگیر شدن شرکتهایی مانند فیسبوک، اپل، آمازون و گوگل، غولهای فناوری فعالانه در حال پیشروی خطی هستند که فینتک است.گامی واقعی به سوی یک سیستم مالی جهانی ارزان تر، در دسترس تر و متصل تر“. با این حال، بسیاری استدلال میکنند که استفاده از ارزهای دیجیتال توسط غولهای فناوری تنها راه دیگری برای اسیر کردن کاربرانشان و به دست آوردن دادههای استراتژیک بسیار ارزشمند – و همچنین یک منبع درآمد کاملاً جدید است. علاوه بر این، تحویل دادههای تراکنشهای بانکی ما به شرکتهای آمریکایی نه تنها تهدیدی برای بانکها، بلکه برای توانایی تجار محلی برای تصاحب سهم جدید از بازار است. سپس مسئله تمرکز داده ها و حاکمیت وجود دارد – به طور خلاصه، دلایل بیشتری برای نیاز به همکاری با بازیگران مستقل اروپایی، به ویژه در این بخش از تجزیه و تحلیل داده های بانکی.
آیا زندگی پس از کووید به شکل K خواهد بود؟
در حالی که بسیاری بهبود اقتصادی پس از کووید را به شکل «V»، «U»، «W» یا «L» تبلیغ میکنند، ایده یک نتیجه به شکل «K» ممکن است محتملتر باشد. به عبارت دیگر، یک مسیر اقتصادی برای بخشهایی از اقتصاد که از همهگیری منتفع شدهاند، یعنی. فناوریهای بزرگ، خردهفروشان، سرگرمیها، بیوتکنولوژی و داروسازی، مشاغل خانگی و خردهفروشان آنلاین – و برعکس برای بقیه. ببینیم چطور پیش میره…
نیروی محیطی
برای نتیجه گیری، در اینجا یک گزارش اخیر در مورد استارت آپ فرانسوی Geev (به زبان فرانسوی) و تأثیرات زیست محیطی بسیار مثبت سایت تبادل کالای آنلاین رایگان است. این شرکت با بیش از 2 میلیون مشترک پلتفرم خود، تاکنون موفق به بازیافت بیش از 11000 تن اقلام دست دوم شده است. شغل برتر!
دفعه بعد در اینترنت می بینمت!