اثرات و چالش ها برای LeMonde.fr


بحران سلامت کنونی ما را در موقعیت منحصر به فردی قرار داده است و بر تمام فعالیت های تحلیلی ما تأثیر گذاشته است. تعدادی از مشتریان ما به اندازه کافی مهربان بودند تا تجربیات خود را با هم به اشتراک بگذارند و به تأثیر همه گیری، استراتژی های مقابله ای خود و چشم انداز پایان بحران نگاه کنند. در این مقاله، پیر بافت، رئیس تحقیقات دیجیتال در روزنامه فرانسوی لوموند، مروری کلی از چالش‌های پیش روی بخش رسانه ارائه می‌کند.

تأثیر کووید شماره 1: افزایش چشمگیر ترافیک

در لوموند، اخبار ماده خام است و وقتی فراوان باشد، اعداد افزایش می یابد. این مورد در طول همه گیری با افزایش خارق العاده در حجم بازدیدها و تعداد مقالات مشاهده شده به ازای هر بازدیدکننده بود.

تاثیر کووید بر ترافیک

در مدت یک ماه و یک هفته، ترافیک لوموند 81 درصد افزایش یافت. ترافیک روزانه تقریباً دو برابر شد و در برخی روزها چهار برابر شد. پیر بافت تاکید می کند که این اوج ترافیک در مقایسه با رکوردهای قبلی (که در اینجا تقریباً ناچیز به نظر می رسد) استثنایی هستند.

اوج ترافیک اخیر

این بحران همچنین باعث افزایش قوی و پایدار در تبدیل ها می شود. اشتراک ها در طول قرنطینه به طور متوسط ​​سه برابر شد و با گذشت بیش از یک ماه و نیم پس از شروع بحران همچنان بالاست (x2).

افزایش اشتراک کووید

تأثیر کووید شماره 2: استفاده از دستگاه تلفن همراه همچنان عادی است

با افزایش کار از خانه، شاید فکر می کردید که استفاده از دسکتاپ افزایش می یابد، اما برعکس این اتفاق افتاده است. سایت تلفن همراه لوموند همچنان پر استفاده ترین ویژگی است، حتی سهم استفاده از آن را در طول قرنطینه افزایش می دهد.

دستگاهی که در طول بحران کووید استفاده می شود

تاثیر کووید شماره 3: فرکانس رفتار تغییر کرده است

مسدود شدن تعداد بازدید خوانندگان از وب سایت lemonde.fr را تغییر داد. به طور خاص، یک تغییر در زمان اوج بازدید در حدود ساعت 9 صبح وجود دارد، زمانی که معمولاً در روزهای هفته زودتر (حدود ساعت 8 صبح) است. این را می توان با برهم خوردن کامل الگوهای حمل و نقل مردم توضیح داد. در تعطیلات آخر هفته، اوج خوانندگان معکوس می شود، با افزایش حضور در عصر شنبه (به جای صبح معمول) و صبح یکشنبه (به جای عصر معمول).
به طور کلی، لوموند افزایش قابل توجهی در دفعات بازدید داشته است.
پیر بافت همچنین خاطرنشان می کند که مشترکین جدید به همان اندازه مشترکان قدیمی هستند، اما رفتارهای متفاوت (و گاهی اوقات دیوانه کننده) قابل توجهی دارند:

  • کلیک‌های بیشتر بر روی تمام عناصر صفحه در حال چرخش (مقالات مرتبط، سرصفحه‌ها، بنر اخبار پیوسته…)
  • به اشتراک گذاری مقاله بیشتر
  • نظرات کمتر

تغییرات استراتژیک لوموند

پیام بازاریابی و اقدامات با بحران COVID سازگار است. تحریریه بیش از هر زمان دیگری منضبط و منضبط است. این را می توان در موارد زیر مشاهده کرد:

  • تمایل به جلوگیری از ایجاد ارتباطات فروش نامناسب
  • به تعویق انداختن راه اندازی پیشنهادات اشتراک جدید
  • پایان کمپین‌های خرید کلاسیک (به جز برخی از محتوای مورد علاقه عمومی)
  • هیچ اعلام رسمی اعداد

از نظر تجزیه و تحلیل وب، استراتژی اتخاذ یک ساختار سرمقاله خاص بود که شامل ارائه 2 فید خبری زنده موازی از ساعت 5 صبح تا 10 شب بود:

  • یکی در مورد توسعه همه گیری برای پاسخ به سوالات خوانندگان.
  • دیگری برای اطلاع رسانی و توصیه به خوانندگان در مورد زندگی روزمره در طول قرنطینه

هر روز صبح، تیم‌های لوموند روز گذشته را بر اساس تحلیل‌ها و توصیه‌هایی برای روز جاری ارزیابی می‌کنند. اثرات به سرعت اندازه گیری و گزارش می شوند و بهینه سازی ها تقریباً آنی هستند. پیر بافت توضیح می دهد که در این زمینه ارزش افزوده تحلیل آشکار می شود.

چشم انداز پس از بحران

اکنون سوال لوموند این است که چگونه می توان بازگشت به پوشش خبری را در یک زمینه “عادی” (خارج از بحران COVID-19) مدیریت کرد. Pierre Buffet چندین رویکرد را ارائه می دهد:

  • به تدریج تعادل خروجی سرمقاله را تغییر دهید، زیرا در حال حاضر 70٪ تا 80٪ محتوا به COVID-19 اختصاص دارد.
  • نظارت بر اشباع خوانندگان و تأثیر بحران، به ویژه با ردیابی حجم جستجو و عملکرد رویداد زنده
  • برای بازگشت به مقالات برتر، موضوعات غیر ویروس کرونا را تماشا کنید، حتی اگر این موضوع هنوز بسیار نادر باشد
  • با روندهای جدید سازگار شوید. بهداشت و درمان و اقتصاد در خط مقدم موضوعات پس از بحران خواهند بود

در شرایط پس از بحران، با علم به اینکه بخش تبلیغات از نظر اقتصادی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت، چالش حفظ مشترکین جدید و جلوگیری از ریزش قابل توجه خواهد بود. پیر بافت بر ضرورت اثبات ارزش روزنامه در دوران پس از بحران تاکید می کند. نظارت بر تعامل “مشترکین بلوک” نیز کلیدی خواهد بود و مراقب خروج احتمالی آن ها هستیم. این همچنین شامل ایجاد اسکریپت‌های تعامل مجدد مؤثر برای دسته‌های گفتگوی مختلف می‌شود تا آنها را در معرض بهترین محتوا، از طریق همه کانال‌های موجود (هدف‌گیری‌های هدفمند، ایمیل‌ها و غیره) قرار دهد.

در مقاله‌ای در آینده، با نظرات رئیس بخش تجزیه و تحلیل MGEN، به اثرات COVID-19 در بخش بیمه خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید