پیگیری: آخرین اخبار و سایر اطلاعات دیجیتال


پیگیری-سپتامبر-2019

ما شما را با جدیدترین های Catching Up آشنا می کنیم.

توهین کوکی فایرفاکس

آخرین به روز رسانی فایرفاکس (نسخه 69) اکنون هزاران کوکی وب سایت را به طور پیش فرض مسدود می کند. اگرچه ETP (محافظت ردیابی پیشرفته) مرورگر برای مدتی در دسترس بوده است، اکنون به طور خودکار بیش از 2500 کوکی وب سایت را که اطلاعات شخصی کاربران اینترنت را ضبط می کنند مسدود می کند. فایرفاکس همه کوکی‌های استفاده شده توسط وب‌سایت‌ها را مسدود نمی‌کند، اما چندین هزار کوکی، از جمله کوکی‌هایی که توسط پلتفرم‌های اصلی (فیس‌بوک، گوگل)، سرویس‌های تبلیغاتی (Outbrain، Smart) یا شمارنده‌های ترافیک وب‌سایت استفاده می‌شوند را فیلتر می‌کند. خوشبختانه، یک شرکت در دسته دوم راه حل عالی برای مدیریت ETP و ITP (پیشگیری هوشمند از ردیابی) Safari دارد.

RTB دوباره در کانون توجه قرار گرفت

RTB گوگل (مناقصه بیدرنگ) بار دیگر مورد انتقاد جانی رایان، مدیر ارشد سیاست و روابط صنعتی Brave قرار گرفت. Brave، سازنده مرورگر مبتنی بر Chromium که رقیب Google Chrome است، ادعا می‌کند که شواهد جدیدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد این غول فناوری همچنان به افشای اطلاعات شخصی به تبلیغ‌کنندگان ادامه می‌دهد – که به وضوح GDPR را نقض می‌کند. رایان در یک شکایت رسمی به کمیسیون حفاظت از داده های ایرلندی (تنظیم کننده اصلی گوگل در اروپا) ادعا کرد که شناسه کاربری Google “Push Page” یا “google_push” به عنوان راه حلی برای محدودیت های GDPR عمل می کند. با استفاده از شناسه، شرکت‌ها می‌توانند داده‌های نمایه را با ارجاع متقابل به پروفایل‌های شخصی افراد موضوع داده‌های خود مبادله کنند.

این ادعای اخیر بخشی از تحقیقات در حال انجام RTB است. ICO بریتانیا (دفتر کمیساریای اطلاعات) گزارشی در مورد اکوسیستم RTB در ماه ژوئن منتشر کرد که نشان می‌داد صنعت فناوری تبلیغات در اجرای الزامات حفاظت از داده‌ها نابالغ است. همچنین بیان کرد که “یک درخواست RTB می تواند منجر به پردازش داده های شخصی توسط صدها سازمان شود که هر کدام خط مشی حفظ حریم خصوصی خود را دارند”. تحقیقات ادامه دارد…

حداقل محصولات قابل دوام (داده)

دات تران، رئیس AI @Axel Springer به دنیای MVP می پردازد و چگونگی کاربرد این مفهوم در محصولات یادگیری ماشین را توضیح می دهد. این روش روش‌شناسی پیشرفته استارت‌آپ‌های ناب و نحوه ادغام شرکت‌ها امروزی با رویکرد ساخت-میزان-یادگیری را توصیف می‌کند. محصولات یا خدمات را به طور مکرر با ادغام مداوم بازخورد مشتری بسازید تا خطر شکست محصول/خدمت را کاهش دهید. با به کارگیری این در یادگیری ماشین، او سه بعد اصلی را شناسایی کرد که برای یک MVP محصول داده خوب حیاتی هستند: یک مدل حداقل قابل دوام، یک حداقل پلت فرم قابل دوام، و یک حداقل محصول قابل دوام (داده).

جریمه های تعاملی GDPR

Empirik اولین بارومتر تعاملی را منتشر کرده است که تمام جریمه های GDPR را در اروپا تا کنون به تفصیل شرح می دهد.
خواندن حیرت آور است – از ماه می 2018 66 جریمه صادر شده است که مجموعاً کمی بیش از 54 میلیون یورو و میانگین جریمه 5000 یورویی است. فوریه 2019 ماه اوج بود (یعنی با 50 میلیون یورو جریمه CNIL در گوگل) و آلمان بیشترین تعداد تحریم های شناسایی شده را در هر کشور دارد. آنها هر ماه آن را به روز می کنند تا آخرین پیشرفت های GDPR را نشان دهند – فراموش نکنید که پرونده های در حال انجام و محرمانه زیادی وجود دارد. جریمه های بیشتر به زودی!

تبلیغات تبلیغاتی را باور نکنید

گوگل پس از یک سری پست وبلاگ در تابستان متهم به انتشار داده های گمراه کننده و ترویج منافع خود شد. این غول فناوری پس از اینکه اعلام کرد در صورت عدم استفاده از هدف گذاری تبلیغات کوکی های شخص ثالث، 52 درصد از درآمد تبلیغات برنامه ریزی شده را از دست خواهند داد، مورد انتقاد ناشران قرار گرفت. گفته می‌شود در تلاشی آشکار برای بی‌اعتبار کردن به‌روزرسانی ضد ردیابی مرورگر سافاری اپل، یعنی Intelligent Tracking Prevention، گوگل این اعداد را از متن خارج کرده و از آن‌ها به عنوان یک «سلاح» برای تبلیغ هدف خود استفاده کرده است. در حالی که کاهش درآمد مورد انتظار ناشی از محدودیت های کوکی اپل سافاری کاهش یافته است، اما به سادگی از درآمد ناشران ناپدید نشده است. یکی از مدیران عملیات تبلیغاتی اظهار داشت: «نگرانی بزرگتر این است که Chrome چگونه مسدود کردن کوکی ها را برای کاربران پیاده سازی می کند. امید این است که با انتشار مطالعه کاهش درآمد، گوگل قصد دارد به هر حال اجازه ردیابی کوکی ها را بدهد و در نتیجه آسیب به کمپین های هدف گیری مخاطب ناشران را محدود کند.

اثر یوکا

سوپرمارکت زنجیره‌ای فرانسوی Intermarché 900 محصول خود را مجدداً فرموله کرد تا رتبه‌بندی بهتری برای Yuka کسب کند. از زمان عرضه در سال 2017، یوکا تأثیر عمیقی بر بازار داشته است. این اپلیکیشن که تأثیر سلامت محصولات غذایی و زیبایی را با «رمزگشایی» برچسب‌های محصولات ارزیابی می‌کند، توسط تقریباً 18 درصد از خریداران فرانسوی استفاده می‌شود. به روز رسانی محصول Intermarché در درجه اول بر حذف 140 ماده افزودنی بدنام تا سال 2020 متمرکز است، از جمله گلوتامات، دی اکسید تیتانیوم و کربنات های منیزیم. هدف به محصولات خود امتیازی بالاتر از 50/100 – زیر 50 بدهید و برنامه به طور خودکار جایگزین های دارای رتبه بهتر را توصیه می کند.

هنر سبز شویی

منافقان مراقب باشید! اگرچه برندها این پتانسیل را دارند که تأثیر زیادی بر پایداری بگذارند، بسیاری از آنها متهم به سبز تیره در بیرون و سبز روشن در داخل هستند. به عبارت دیگر، این روزها بسیاری از کسب‌وکارها احساس می‌کنند که باید کادر پایداری را علامت بزنند، بنابراین یک شعار بازاریابی واحد یا کمپین زیست محیطی منزوی را معرفی می‌کنند.. در واقع، گوگل این خبر را در تابستان زمانی که میزبان یک نشست آب و هوا در سواحل سیسیل بود، با حضور افراد مشهور بی‌شماری که در جت‌های خصوصی و سوپرقایق‌های تفریحی حضور داشتند، منتشر کرد.

جولی چانینگ، مدیر بازاریابی Allbirds، طرف روشنی به نظر می‌رسد –خبر خوب این است که گفتگوی پایداری در حال انجام است، [however] سطح تحصیلات لازم است تا بفهمیم چه چیزی خوب است و چه چیزی خوب نیست، چه چیزی معتبر است و چه چیزی نیست. کلید برای شرکت ها تلاش برای بودن است داخل سبزتر از بیرون راه رفتن بیشتر از صحبت کردن!

کارتون Greenwashing
اعتبار: Marketoonist.com

دفعه بعد در اینترنت می بینمت!

دیدگاهتان را بنویسید