لوموند به عنوان پرخواننده ترین روزنامه در فرانسه، دارای طیف وسیعی از نشریات و وب سایت ها، از جمله سایت اصلی خبری فرانسوی زبان lemonde.fr است. اتخاذ یک رویکرد مبتنی بر تجزیه و تحلیل بخشی ضروری از استراتژی تحریریه گروه رسانه است – ارائه بالاترین کیفیت ممکن محتوا به خوانندگان آنها.
افزایش 12 درصدی ترافیک موتور – 2019 در مقایسه با 2018
بازیابی 15٪ از ترافیک از دست رفته توسط مسدود کننده های تبلیغات
چالش
لوموند به منظور حفظ سنت برتری برند رسانه ای در روزنامه نگاری در تحول دیجیتال خود، مجبور شد با چالش های متعددی دست و پنجه نرم کند. حفظ یک چرخش سریع و زمان بندی دقیق اخبار بسیار مهم بود – هم برای رقابتی ماندن و هم برای جلوتر ماندن از بازی. آنها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که یک رویکرد مبتنی بر دادهها به استراتژی روزنامهنگاری آنها دامن میزند، که شامل تبشیر تیمها در فرهنگ داده میشود. در نهایت، آنها باید یک مخاطب بهطور مؤثری را در زمینه استفاده از چند دستگاه با ترکیبی از بازدیدکنندگان شناساییشده و ناشناس بسته به رسانه مورد نظر اندازهگیری کنند.
بنابراین اتخاذ یک رویکرد مبتنی بر تجزیه و تحلیل برای تلاش لوموند برای بهبود محتوا، جذب مخاطب و بهینه سازی تبدیل ضروری بود.
نتیجه
بینش داده های AT Internet به لوموند اجازه داد تا زنجیره تولید محتوای خود را بهینه کند و از تجزیه و تحلیل استفاده کند تا مشخص کند کدام محتوا خوب عمل می کند تا در معرض قرار گرفتن آن به حداکثر برسد.
آنها توانستند اهرمهای تبدیل مناسب را در زمان مناسب فعال کنند، که باعث شد اتاق خبر به تدریج از حالت انتشار بر اساس جریان اطلاعات به منطق محرک حرکت کند، جایی که هر قسمت از محتوا در موثرترین بازه زمانی منتشر میشود. این شامل حذف تدریجی محتوای سرد در عصرها و تعطیلات آخر هفته (زندگی شخصی، مسافرت و غیره)، با موضوعات دیگر پوشش داده شده زودتر در صبح (پول، امور مالی…)، حضور قوی تر در شبکه های اجتماعی در یکشنبه شب به دلیل حداکثر مخاطبانی که در این بخش دیده می شوند و محتوای موضوعی بیشتر مطابق با انتظارات خوانندگان منتشر می شود (سینما چهارشنبه ها، گزارش های ورزشی صبح زود به جای عصر…)
“شاخص های سایت بسیار ارزشمند هستند. به عنوان مثال، ما ارجاع دهنده (URL) هر مقاله را دنبال می کنیم تا بفهمیم کدام صفحات بازدید ایجاد می کنند. ما همچنین میتوانیم ماهیت ویراستاری هر مقاله، اما همچنین اندازه، تاریخ انتشار، رایگان یا پولی بودن، خواندن آنها توسط مشترکین یا ناشناس را تشخیص دهیم… حداکثر مقدار جزئیات ارزشمند برای تولید در تجزیه و تحلیل های عمقی.”
پیر بافت، رئیس تحقیقات دیجیتال، گروه لوموند
لوموند از تجزیه و تحلیل برای هدایت استراتژی هدف گیری خود استفاده کرد که در نتیجه توزیع ایمیل بهتر انجام شد. لوموند با هدف قرار دادن امیدوارکنندهترین اسلاتها از منظر مخاطب، تعداد کلیکها در هر فشار را 13 درصد افزایش داد.
تصمیم AT همچنین به لوموند اجازه داد تا بین 5 تا 15 درصد از ترافیک از دست رفته خود به مسدودکنندههای تبلیغات را بازیابی کند – در حالی که به اراده (مشروع) کاربران اینترنت برای عدم قرار گرفتن در معرض تبلیغات احترام میگذارد.
نتیجه گیری
لوموند با کار با اینترنت AT، در سال 2019 در مقایسه با مدت مشابه سال 2018، 12 درصد افزایش در ترافیک ماشینها ثبت کرد. اطمینان از اینکه آنها با دادههای باکیفیت و قابل اعتماد کار میکردند، ترافیک آنها را به طور قابل توجهی افزایش داد و ارزش مخاطبان واقعی خود را افزایش داد. . AT همچنین نیاز گروه را به یک ابزار شخص ثالث قابل اعتماد برای ارائه راه حل های عمیق در مورد مسائل مهم مانند مسدود کردن تبلیغات و احترام به حریم خصوصی کاربران اینترنت برآورده کرد.
آیا دوست دارید بیشتر بیاموزید؟
مطالعه موردی را دانلود کنید