حفظ مخاطب خود را به سطح بعدی ببرید!


به دنبال وبلاگ اخیر ما در مورد اثرات مسدود کننده های تبلیغات، ما با Florian Riupe، مدیر محصول در AT Internet در مورد راه هایی برای افزایش نرخ حفظ مشتری خود مصاحبه کردیم.

ویدیو را تماشا کنید تا بیشتر بدانید!

حفظ مشتری به توانایی شرکت ها برای حفظ مخاطبان آنلاین خود، کاهش تاثیر نرخ ریزش و افزایش ارزش مشتری در دراز مدت اشاره دارد.

حفظ مؤثر مشتری به شما این امکان را می دهد که درآمد جدیدی از مشتریان فعلی به شکل خریدهای تکراری تضمین کنید، سطح اشتراک را افزایش دهید، بازدیدهای مکرر مقالات را آغاز کنید و خریدهای اضافی ایجاد کنید. همچنین این روشی موثر برای کمک به حفظ و رشد تأثیرگذاری تبلیغات در طول زمان، و همچنین گردش مخاطبان شما از طریق شبکه سایت‌های وابسته برند شما است. به خوبی شناخته شده است که حفظ یک مخاطب موجود بسیار ارزان تر از به دست آوردن یا تبدیل مخاطب جدید است – افزایش 5 درصدی در حفظ می تواند سود را تا 95 درصد افزایش دهد.

حفظ مشتری و تجزیه و تحلیل دیجیتال

سه اصل راهنمای حفظ مشتری عبارتند از – درک مشتریان: منابع پولی در مقابل منابع ارگانیک، بازدیدکنندگانی با سطوح مختلف وفاداری ایجاد می‌کنند – آنها را به گروه‌های مناسب تقسیم می‌کنند – و ایجاد استراتژی برای هدف‌گیری موثر آنها.

شرکت‌های رسانه‌ای می‌توانند از تجزیه و تحلیل برای مدیریت تلاش‌های حفظ و تقسیم‌بندی مخاطبان خود استفاده کنند. این بدیهی است که بسته به نوع سازمان رسانه ای روش های مختلفی را شامل می شود، اما می تواند شامل هر یک از گروه های زیر باشد:

  • بیشترین و کم استفاده ترین و طولانی ترین کاربران وفادار
  • مشترکین اخیر یا جدید
  • موضوعات خاص (مانند «فرهنگ») یا عناوین نشریه (مثلاً لوموند)
  • استفاده خاص از یک نشریه برای شناسایی فرصت های پیشنهادی اشتراک متقابل جدید

همچنین مهم است که جمعیت هایی را که در معرض خطر پراکندگی هستند تقسیم بندی کنید. برای پست‌ها و اشتراک‌های رسانه‌ای، می‌توانید بر اساس مشترکینی که کمتر از سایت شما بازدید می‌کنند، بخش‌بندی کنید (شاخص‌های کاهش بدیهی است که بین شرکت‌ها متفاوت است). تجزیه و تحلیل دیجیتال و تقسیم بندی می تواند به شما در تعمیق تعامل با برند، افزایش هزینه بازدیدکنندگان، ایجاد سفیران برند و پیش بینی ارزش طول عمر مشتری (CLV) کمک کند. پس از شناسایی بخش‌ها، ردیابی و هدف‌گیری کاربران در دستگاه‌هایشان بسیار مهم است.

تجزیه و تحلیل احتباس در دستگاه ها

استفاده از دستگاه های مختلف برای اندازه گیری ضروری است زیرا به طور قابل توجهی بر تجزیه و تحلیل شما تأثیر می گذارد – مخاطبان آنلاین احتمالاً از طیف وسیعی از دستگاه ها برای بازدید از یک سایت در یک روز معین استفاده می کنند و تشخیص این می تواند دشوار باشد. اغلب به نظر می رسد که کاربران یک سایت یا برنامه خاص را ترک می کنند، در حالی که در واقع آنها به سادگی دستگاه ها را تغییر داده اند. بنابراین، استفاده از تجزیه و تحلیل بین دستگاهی برای بدست آوردن تصویری دقیق از نحوه تعامل کاربران با محتوا و برند رسانه شما بسیار مهم است. یکی از راه های انجام این کار این است که مخاطبان خود را تشویق کنید که به طور مداوم از همه سایت های شما بازدید کنند.

ورود دائمی جایی است که کاربر به لطف کوکی ها و گزینه “مرا به خاطر بسپار” به تمام سایت های پیوند شده وارد می شود. این به شما بینشی در مورد رفتار مخاطب می دهد و سطح قابل اطمینان تری از اندازه گیری را در بین دستگاه ها ارائه می دهد. روش کارآمدتر، ورود به سیستم واحد (SSO) است، که در آن کاربر فقط باید وارد یک حساب کاربری شود تا در شبکه ای از سایت های متعلق به یک ناشر یا گروه رسانه ای خاص شناسایی شود. این یک گام فراتر از ورود مداوم است و ورود کاربر را آسان‌تر و جذاب‌تر می‌کند – آنها فقط باید یک بار وارد سیستم شوند تا به همه حساب‌های خود در تعدادی از سایت‌ها دسترسی داشته باشند. این روشی موثر برای به دست آوردن یک دید کلی جامع از استفاده در دستگاه‌ها و اندازه‌گیری قابل اعتماد مخاطبان است.

یک ماتریس حفظ بسازید

نمودار یا ماتریس حفظ یک روش بصری برای مقایسه جنبه‌های مختلف جمعیت بازدیدکننده شما است – مزیت اصلی آن این است که می‌توانید بر کمپین‌ها، سایت‌ها و دستگاه‌های مختلف مورد استفاده تمرکز کنید. به دست آوردن یک دید جامع از بازدیدهای مکرر از طریق تجزیه و تحلیل بین دستگاهی به شما کمک می کند نه تنها متوجه شوید چه کسی از سایت شما بازدید می کند، بلکه چند بار نیز از سایت شما بازدید می کند.

تجزیه و تحلیل رفتار بازدیدکنندگان برای درک وفاداری مخاطب ضروری است و برای انجام تجزیه و تحلیل عمیق به داده های بهینه و با کیفیت نیاز دارید. استفاده از گرافیک های نگهدارنده یک راه موثر برای تجسم بازدیدکنندگان تکراری است. یک مکان عالی برای شروع، آخرین راه حل تجزیه و تحلیل دیجیتال AT Internet، پلتفرم CRM تلفن همراه ارائه شده توسط شریک ما Batch، و ماژول RFE آینده ما است. با به دست آوردن درک کاملی از وفاداری بازدیدکنندگان و نرخ پرش، می توانید اقدامات پیشگیرانه ای برای افزایش نرخ حفظ خود انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید