تحلیل نادرست 2: “من همه چیز را در جذب ترافیک سرمایه گذاری می کنم”


در ادامه مجموعه ما در مورد “حقیقت های نادرست” بازاریاب های الکترونیکی مختلف (پس از مقالاتی در مورد “وقت کافی ندارم” و پذیرش کورکورانه گوگل آنالیتیکس)، به این باور غلط می پردازیم که همیشه باید در کسب ترافیک سرمایه گذاری هنگفتی داشته باشید. آزمایشی یک کسب و کار آنلاین در اینجا چند توضیح وجود دارد که نشان می دهد چرا این همیشه بهترین ایده نیست…

برای مطالعه سایر مقالات لطفا روی زیر کلیک کنید:

تحلیل جعلی 1: “وقتی برای تحلیل ندارم”
تجزیه و تحلیل غلط 3: “من تمام گزارش های خود را در اکسل انجام می دهم!”

استراتژی تجارت الکترونیک: تعدادی اعداد مفید*

  • 70 درصد از سازمان‌های مورد بررسی موافق هستند که حفظ کاربر نسبت به به دست آوردن آن هزینه کمتری دارد
  • احتمال فروش یک محصول به مشتری موجود بین 60% و 70%در مقایسه با 5% تا 20% برای چشم انداز
  • مشتریان موجود هستند 50% بیشتر احتمال دارد محصولات جدید را امتحان کند و 31% شما بیشتر از مشتریان جدید بیشتر خرج می کنید

*طبق تحقیقات سرمایه گذاری

به طور خلاصه، توسعه آگاهی از برند می تواند بسیار پرهزینه باشد و زمانی که به سایت خود رسیدید، احتمال تبدیل سرنخ ها بسیار کم است.

کسب: چرا به پر کردن یک سطل نشتی ادامه دهید؟

با وجود ارقام ذکر شده در بالا، فرآیندهای منسوخ مختلفی وجود دارد که هنوز ادامه دارد. در تجارت الکترونیک، آنها معمولاً برابر هستند: افزایش بودجه = افزایش ترافیک = افزایش ROI

البته تعدادی اهرم برای کسب وجود دارد: سئو، نمایش، انجمن، شبکه های اجتماعی، بازارها… اما اگر افزایش زیادی در هزینه های کسب وجود داشته باشد، بسیاری از بازاریابان الکترونیکی به بازگشت سرمایه خود نزدیک نخواهند شد.

قیاس از سطل ترک خورده یا یک سطل سوراخ شده ناکارآمدی رویکرد مبتنی بر اکتساب را خلاصه می کند – اضافه کردن آب بیشتر به یک ظرف متخلخل بی فایده است، پس چرا سعی نکنید سوراخ ها را پر کنید…

به دست آوردن ترافیک ضروری است، زیرا بدون بازدیدکنندگان، نگه داشتن کسی دشوار است. با این حال، قبل از اینکه به دنبال خرید باشید، بهتر است عملکرد سایت خود را ارزیابی کنید. حوزه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بهینه کنید: کاتالوگ محصول، شخصی‌سازی فرآیند خرید، تجربه کاربری مراحل مهم (برگ‌های محصول، سبد خرید، پرداخت)، وفاداری و غیره.

بهینه سازی بالادست بر اساس تجزیه و تحلیل داده هابرای اطمینان از اینکه شما به عنوان یک خرده فروش الکترونیکی از دیگران متمایز هستید، کلیدی است – بهبود تعامل با مشتری و افزایش کارایی.

وفاداری: روش ها و KPIهایی که باید دنبال شوند

به عنوان یک تاجر الکترونیکی موثر، مهم است که با معیارهای خود مانند گردش مالی، حجم بازدید یا نرخ تبدیل مشورت کنید.

از نظر حفظ، می توانید تجزیه و تحلیل را با شاخص های مختص خریداران خود عمیق کنید. رفتار آنها در سایت شما قابل تقسیم بندی است. تقسیم بندی RFM به تازگی آخرین خرید، فراوانی سفارشات و ارزش پولی (مبلغ کل هزینه شده) را در نظر می گیرد. اطلاعاتی در مورد میزان وفاداری مشتریان به شما می دهد. با ارجاع متقابل این معیارها، کاربران به بخش‌های مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند (به عنوان مثال «مشتریان اخیراً مشترک»، «مشتریان شکاک» و «وفادارترین مشتریان»). علاقه این تحلیل همچنین مشاهده تکامل آن در طول زمان و به ویژه تغییرات در دسته بندی مشتریان است: آیا یک مشتری اخیر وفادار خواهد شد؟ آیا یک مشتری کاملاً خفته آزاد می شود؟ را کلید توانایی استفاده از ابزارهای مبتنی بر الگوریتم های یادگیری ماشینی است که بسته به چرخه خرید، نوع محصول، سبد متوسط ​​و غیره، تمایل مشتری به وفادار ماندن یا عدم وفاداری را پیش بینی می کند.

fake-analytics-3_tunnels-de-conversion

نمودار حفظ یکی دیگر از ابزارهای بسیار مفید برای اندازه گیری وفاداری مشتری است. این به شما امکان می دهد گروه های بازدیدکنندگانی را که در یک دوره زمانی به سایت شما باز می گردند، تجزیه و تحلیل کنید.

fake-analytics-3_tunnels-de-conversion-treemap

این به شما امکان می دهد جنبه های مختلف مخاطب را برای کمپین ها، سایت ها و دستگاه های مختلف مقایسه کنید. تجزیه و تحلیل کامل و بین عملکردی دستگاه شما (وب، وب پاسخگو، برنامه ها) مناسب ترین است. در واقع، محدود کردن اندازه‌گیری به یک دستگاه می‌تواند شما را به بیراهه بکشاند و به شما تعهد بخشی مشتری نسبت به برندتان بدهد.

اگر کاربری سایت ریسپانسیو شما را رها می کند اما به طور فزاینده ای به اپلیکیشن موبایل شما وفادار می شود، چرا باید برای جذب مجدد او به سایت ریسپانسیو خود پول خرج کنید؟ نکته کلیدی حفظ ارتباط بین مصرف کننده و برند بدون توجه به کانال است.

نکاتی که باید به خاطر بسپارید

  • به دست آوردن دیدگاه های جدید همیشه خوب است، اما بسیار گران است
  • حفظ مشتریان فعلی و درک نیازهای آنها بسیار سودآورتر است
  • تجزیه و تحلیل وب شاخص های کلیدی را برای بهبود حفظ مشتری در اختیار شما قرار می دهد
  • هنگامی که پیشنهاد/سایت شما بهینه شد، می‌توانید با سرمایه‌گذاری در کانال‌های کسب مختلف، مشتریان احتمالی بیشتری را جذب کنید

به وبینار تجارت الکترونیک AT Internet بپیوندید تا دریابید که چگونه می توانید تجارت الکترونیکی خود را بهینه کنید، چشم بند را بردارید و سایت خود را در مسیر سریع قرار دهید.

Webinar_Fake Analytics_ اجازه ندهید تصورات غلط رایج در تجارت الکترونیکی_تصویری شما ایجاد شود

راهنمای تجارت الکترونیک AT Internet همچنین توضیح می دهد که چگونه اطلاعات به دست آمده از طریق تجزیه و تحلیل وب می تواند به شما در ایجاد تجربه خرید عالی کمک کند:

  • تکنیک های فروش، کانال های خرید و وفاداری مشتری خود را بهبود بخشید

  • کشف نحوه بهینه سازی کاتالوگ محصولات با ارائه یک پیشنهاد جذاب و مرتبط به بازدید کننده، افزایش تعامل بازدیدکنندگان از طریق برگه های محصول و تشویق آنها برای قرار دادن محصول شما در سبد خرید.

  • یک خط لوله خرید موثر برای حمایت از منجر به تبدیل، افزایش نرخ خرید مجدد و نظارت بر تعاملات با نام تجاری خود برای ایجاد وفاداری مشتری ارائه دهید.

بنر تجارت الکترونیک-دیجیتال-تحلیل

دیدگاهتان را بنویسید