در مجموعهای از وبلاگهای همراه با وبینار تجارت الکترونیک AT Internet با مشارکت متخصص صنعت Benoît Gaillat، به نکات دردناک رایجی میپردازیم که توسط eMarketers در عرصه آنلاین پرسرعت و رقابتی امروز بیان شدهاند. بخش 3 به یکی دیگر از مشکلات رایج برای هر کسی که در تجارت الکترونیک کار می کند می پردازد – “من تمام گزارش های خود را در اکسل انجام می دهم”
برای مطالعه مقالات قبلی لطفا روی زیر کلیک کنید:
تحلیل جعلی 1: “وقتی برای تحلیل ندارم”
تحلیل نادرست 2: “من همه چیز را در جذب ترافیک سرمایه گذاری می کنم”
برای اطمینان از اینکه شرکت شما واقعاً داده محور است، مهم است که از سیلوهای خود خارج شوید و تجزیه و تحلیل دیجیتال خود را در سراسر سازمان خود دموکراتیک کنید. از مدیر تجارت الکترونیک گرفته تا تحلیلگر داده، بسیار مهم است که همه بتوانند بینش خود را به اشتراک بگذارند و عملکرد کلی و تصمیم گیری خود را بهبود بخشند. یک استراتژی تجارت الکترونیک موفق باید تمام حضور دیجیتالی شما را در برگیرد.
گزارش اکسل: چه خطراتی دارد؟
تکیه بر گزارش های اکسل برای نشان دادن عملکرد خود می تواند به دلایل مختلفی کشنده باشد:
- “آنها بیش از حد پیچیده هستند و استخراج بینش مفید دشوار است…”
گزارشهای بزرگ A3 اغلب برای رمزگشایی بسیار پیچیده هستند و میتوانند از متن خارج شوند. اگرچه آنها ممکن است نشان دهنده فعالیت فروش باشند، مقایسه اطلاعات با هفته ها یا ماه های گذشته دشوار است.
- “داده های زیادی وجود دارد!”
ایجاد گزارشهای بیپایان میتواند به خودی خود به یک هدف تبدیل شود و منجر به اقدامات بازاریابی کم یا بینتیجه شود. صفحات گسترده پیچیده اغلب برای هیئت مدیره و تصمیم گیرندگان شرکت دور از دسترس هستند. هدف گزارش ها نمایش داده ها نیست، بلکه دادن اطلاعاتی به شما برای کمک به رشد کسب و کارتان است!
- “افراد مناسب داده های درستی دریافت نمی کنند”
هنگام انتشار اطلاعات در یک سازمان، مهم است که دقیقاً آنچه مورد نیاز است مشخص شود:
چه کسی به چه اعدادی نیاز دارد؟
چه زمانی
چرا
کارآمدترین راه برای اشتراک گذاری داده ها چیست؟
گزارش های خود را با نیازهای کاربران آنها تطبیق دهید
محتوا و قالب داده ها باید با هر فردی که آن را دریافت می کند تطبیق داده شود – در غیر این صورت اطلاعات شما به معیارهای بیهوده بیهوده کاهش می یابد …
مکان ایده آل برای شروع این است که KPI های خود را با توجه به سطح بلوغ، زمانی که باید برای تجزیه و تحلیل صرف کنید و اندازه تیم های مربوطه تعریف کنید. می توانید سوالات زیر را بپرسید:
- مدل کسب و کار من چیست؟
- محرک های رشد من چه هستند؟
- منابع درآمد و هزینه های من چیست؟
شاخص ها باید برای هر کاربر با سطح اطلاعات مناسب تنظیم شوند – به این ترتیب از اتلاف بی مورد وقت همه جلوگیری می کنید. شما می توانید اطلاعات مورد نیاز را در قالب سفارشی مناسب برای هر کاربر ارسال کنید.
گزارشهای شما همچنین باید پروفایلهای خاصی را هدف قرار دهند – سطح C، بازاریابی، فناوری، عملیات، مدیران محصول و غیره. ارائه گزارش یکسان به همه تیم های شما نه تنها اتلاف وقت و منابع است، بلکه استراتژی تجارت الکترونیک شما را نیز از مسیر خارج می کند.
هدف اصلی گزارش این است که کلید عمل را در اختیار شما قرار دهد – گزارش باید به یک سوال پاسخ دهد. اگر بعد از خواندن گزارش قادر به تصمیم گیری نیستید، به این دلیل است که ممکن است سوال واضح نباشد یا اشتباه پرسیده شده باشد. به عنوان مثال، شما “محصول برتر” ممکن است در واقع به “محصولاتی برای سرمایه گذاری” یا “محصولاتی برای قرار دادن در صفحه اصلی” یا “خبرنامه هایی برای ارسال با این محصولات” اشاره داشته باشد.
هنگامی که شاخص های کلیدی خود را مشخص کردید، باید خود را به ابزارهای قابل اعتماد و بی طرفانه برای مطالعه اعداد مناسب مجهز کنید. نکته کلیدی این است که شما باید از داده های خود برای اقدام استفاده کنید!
آیا می خواهید در مورد اینکه چگونه می توانید تجارت الکترونیک خود را بهینه کنید بیشتر بدانید؟ راهنمای تجارت الکترونیک AT Internet راهنمای ضروری شماست – توضیح میدهد که چگونه بینشهایی که از تجزیه و تحلیل وب دریافت میکنید میتواند به شکل دادن به تجربه خرید عالی کمک کند:
|