بینش به آخرین موضوعات داغ در فناوری دیجیتال و داده ها


ما شما را با جدیدترین در Catching آشنا می کنیم

Leaky AdTech – بررسی ادامه دارد…

دفتر کمیسر اطلاعات بریتانیا (ICO) در گزارش اخیر صنعت AdTech را از نظر حفاظت از حریم خصوصی “نابالغ” توصیف کرد. می توانید مقاله را در اینجا به زبان فرانسه بخوانید.

ICO اعلام کرد: اگرچه AdTech در جمع آوری و مدیریت داده های شخصی، فناوری های هدف گیری، اتوماسیون، هدف گذاری مجدد و حراج ها پیشرفت کرده است، اما افزایش قابل توجهی در نقض حریم خصوصی مشاهده شده است. این به ویژه برای استفاده از داده ها در مناقصه بلادرنگ (RTB) صادق است، جایی که تبلیغ کنندگان برای خرید فضای تبلیغات آنلاین با یکدیگر رقابت می کنند.

با افزایش سرسام آور بازار جهانی گوشی های هوشمند، کمپین های تبلیغاتی دسترسی بی سابقه ای پیدا کرده اند و RTB یک صنعت پررونق است. بازار فعلی RTB 6.6 میلیارد دلاری می تواند در سال 2024 به 27.2 میلیارد دلار برسد.

ICO با محک زدن فرآیندهای RTB در برابر الزامات GDPR و مقررات حریم خصوصی و ارتباطات الکترونیکی بریتانیا (PECR)، نگرانی‌های کلیدی را در سطح جهانی و سیستماتیک در مورد سطح انطباق با RTB برجسته می‌کند. هزاران سازمان هر هفته میلیاردها درخواست مناقصه را در بریتانیا پردازش می‌کنند – اما به الزامات قوانین حفاظت از داده‌ها در مورد انتقال بین‌المللی داده‌های شخصی توجه چندانی نمی‌شود. نمایه های ایجاد شده روی افراد بسیار دقیق است و چندین بار با صدها سازمان برای هر درخواست مناقصه به اشتراک گذاشته می شود – همه آنها بدون توافق قبلی. افراد همچنین هیچ تضمینی ندارند که اطلاعات شخصی آنها در اکوسیستم محافظت شود.

بازیگران اصلی بازار عبارتند از: Google، Facebook، Yahoo، AppNexus، BrightRoll، Adobe، Criteo، Salesforce، SpotXchange، TubeMogul، Tremor Video، PubMatic، Smaato، Yandex، Rubicon Project. نبرد برای حفظ حریم خصوصی داده های ما هنوز به پایان نرسیده است…

بررسی مدیریت کوکی ها

به مناسبت اولین سال GDPR، Empirik سیاست مدیریت کوکی 100 سایت پربازدید در فرانسه را تجزیه و تحلیل کرد. آنها یک فشارسنج ایجاد کردند تا تأثیر مقررات را اندازه گیری کنند و ببینند شرکت ها پس از 12 ماه اول چگونه هستند.

نتایج در سه دسته به دست آمد:

1. شرکت هایی که یک خط مشی مدیریت کوکی دارند که به نظر می رسد با GDPR مطابقت دارد – به نظر می رسد اکثر قوانین اساسی توسط 100 وب سایت برتر فرانسه به خوبی درک شده باشند.

بیش از 9 سایت از 10 سایت تحت نظارت، بنر کوکی را در سایت خود پیاده سازی کرده اند و تقریباً همه آنها یک پیوند دائمی (اغلب در پاورقی قرار داده می شود) به صفحه خط مشی کوکی دارند. تقریباً 95٪ از سایت‌ها کوکی‌ها را بر اساس دسته‌بندی ارائه و متمایز می‌کنند و سپس حداقل یک توضیح از هر یک از آن دسته‌ها را شامل می‌شوند: عملکردی، تحلیلی، اجتماعی، شخصی یا تبلیغاتی.

2. شرکت هایی که انصراف و شخصی سازی را برای کاربر اینترنت گیج کننده و چالش برانگیز می کنند.

بسیاری از سایت‌ها موانعی را در مقابل کاربران اینترنتی قرار می‌دهند که می‌خواهند مجموعه کوکی‌ها را رد یا سفارشی کنند. حتی کاربران با تجربه اینترنت که می خواهند ترجیحات خود را مدیریت کنند با مشکلاتی روبرو هستند. با توجه به تعداد محدودی از سایت‌هایی که به شما امکان می‌دهند مستقیماً از بنر انصراف دهید، کاربر باید تلاش بیشتری را در زمان و کلیک‌ها انجام دهد تا تنظیمات برگزیده خود را سفارشی کند، در حالی که انصراف اغلب تنها به یک…

3. ردیابی تجزیه و تحلیل اغلب به طور پیش فرض شروع می شود – حتی پس از انصراف.

از 85 درصد سایت هایی که آنها نظارت کردند، تجزیه و تحلیل ردیابی قبل از کلیک روی دکمه «پذیرفتن» شروع شد. در بین این سایت ها 92% بلافاصله پس از ورود به سایت شروع به ردیابی می کنند. اگرچه هیچ ابهامی در مورد کوکی‌های تبلیغاتی وجود ندارد، اما کسب رضایت برای کوکی‌های Google Analytics کمتر قطعی است. این موضوع کوکی‌های ردیابی Google Analytics را که واجد شرایط معافیت رضایت CNIL نیستند، زیر سوال می‌برد.

همه طرفداران ماریو کارت را فرا میخوانم!

چه در گذشته بازیکن یوشی، بوسر یا قارچ بودید، اکنون می‌توانید با استفاده از علم داده بهترین شخصیت Mario Karts را تعیین کنید. با استفاده از مفهوم راندمان پارتو، می توانید انتخاب بهینه را برای کارآمدترین کاراکتر از نظر سرعت، شتاب و ترکیب کارت/لاستیک انجام دهید. اینجا را بخوانید تا دیگر در مسابقه ای شکست نخورید!

به بوردو خوش آمدید!

وب سایت Glassdoor که هر ساله رتبه بندی برگزیدگان کارفرمایان فرانسوی را منتشر می کند، به تازگی فاش کرده است که کدام شرکت ها بالاترین رتبه را در خارج از منطقه پاریس دارند. این به وضوح برای 55 درصد از پاریسی های 28 تا 45 ساله که ناامید از مه دود بزرگ و رفتن به حومه شهر هستند صادق است. اینجا (به زبان فرانسوی) بیشتر بیاموزید.

اکس آن پروونس در صدر این فهرست قرار دارد و پس از آن لیون و نانت در میان سایرین قرار دارند. من ساعت 8 پرواز کردمهفتم مکان با امتیاز چشمگیر 4.3 یک شرکت تجزیه و تحلیل دیجیتال تعیین شده مستقر در بوردو است. شما می توانید لیست کامل نظرات آنها را به زبان انگلیسی و فرانسوی اینجا بخوانید.

سایت Glassdoor که به کارمندان اجازه می دهد به طور ناشناس به محیط کار خود امتیاز دهند، همچنین اشاره می کند که بسیاری از شرکت های موجود در لیست در حال حاضر ده ها فرصت شغلی دارند.

دیدگاه خود را نسبت به اقتصاد و جامعه دیجیتال تغییر دهید

Transformation Maps، پلتفرم جدیدی که توسط مجمع جهانی اقتصاد توسعه یافته است، نوع کاملاً متفاوتی از تجسم است. سازمان غیرانتفاعی سوئیسی آن را «ابزار دانش پویا» می‌نامد و تعاملات بین ده‌ها صنعت، کشور و موضوعی را که جهان را شکل می‌دهند، ترسیم می‌کند.

این نقشه درهم تنیده از همه جابه‌جایی‌های پیرامون اقتصاد دیجیتال و جامعه را بررسی کنید…

نقشه اقتصاد و جامعه دیجیتالی مجمع جهانی اقتصاد

دفعه بعد در اینترنت می بینمت!

اعتبارات:

مجمع جهانی اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید