راه حل های تحلیل وب امروزی چندین ابزار اندازه گیری را با گزینه های تجزیه و تحلیل جامع ارائه می دهند. بازدیدکنندگان شناسایی شده، بازدیدکنندگان منحصر به فرد، بازدیدکنندگان، بازدیدکنندگان، صفحات مشاهده شده یا دانلود شده تنها بخش کوچکی از آن هستند. در نگاه اول، این معیارهای استاندارد بسیار مشابه یا حتی قابل تعویض به نظر می رسند، اما همه آنها چیز متفاوتی می گویند. برای کمک به مشاهده واضح تر، این مقاله به طور خلاصه مهمترین شاخص های استاندارد و معنای آنها را در AT Internet ارائه می کند. بسته تحلیلی.
بازدیدکنندگان / بازدیدکنندگان منحصر به فرد / بازدیدکنندگان شناسایی شده:
بازدید کننده
اصطلاح “بازدید کننده”
به کاربری اشاره دارد که از یک وب سایت بازدید می کند. با این حال الف بازدید کننده یک فرد مجرد در نظر گرفته نمی شود اما به عنوان یک مرورگر یا الف ترمینال. به عنوان مثال، یک کاربر می تواند از طریق مرورگرهای مختلف (مانند گوگل کروم، فایرفاکس یا مایکروسافت اج)، رایانه های مختلف (در محل کار و خانه) یا پایانه های مختلف (تلفن هوشمند و لپ تاپ) به یک وب سایت دسترسی داشته باشد.
اگر یک بازدیدکننده یک بار در صبح و یک بار در عصر از صفحه بازدید کند، آن کاربر به عنوان یک بازدید کننده با دو بازدید محاسبه می شود. همان کاربر در صورت بازگشت به سایت در روز بعد، بازدیدکننده دیگری در نظر گرفته می شود. اگر میخواهیم بازدیدکنندهای که در یک روز دیگر بازمیگردد فقط یک بار شمارش شود، باید به معیار منحصر به فرد بازدیدکنندگان نگاه کنیم.
یک بازدید کننده منحصر به فرد
اندازه گیری از بازدیدکنندگان منحصر به فرد است بر اساس کوکی ها. کوکی فایلی است که در یک مرورگر قرار می گیرد و حاوی یک شناسه ناشناس است. این شناسه می تواند برای شناسایی منحصر به فرد یک مرورگر استفاده شود.
در نتیجه این روش اندازه گیری (که اساس همه سیستم های تحلیلی مدرن است) ممکن است نادرستی رخ دهد. به عنوان مثال، یک مرورگر ممکن است از پذیرش کوکی ها خودداری کند یا یک کاربر تصمیم به حذف آنها بگیرد.
با این حال، در بیشتر موارد، ترمینال یک کوکی دارد و در محاسبه بازدیدکنندگان منحصربهفرد لحاظ میشود.
سی بسته تحلیلیما بین بازدیدکنندگان منحصربهفردی که کوکیها را میپذیرند و بازدیدکنندگان منحصربهفردی که کوکیها را قبول نمیکنند، تمایز قائل میشویم. دسته اخیر بازدیدکنندگان را می توان برای مدت یک روز با استفاده از روش اثر انگشت تعیین کرد. بنابراین مجموع تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد مجموع این دو نوع بازدیدکننده منحصر به فرد است.
در AT Internet بسته تحلیلیتجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان منحصر به فرد را در آن خواهید یافت بینش کاربر بخش می توانید دفعات بازدید، میزان نگهداری یا پایانه های مورد استفاده را ارزیابی کنید.
بازدیدکنندگان منحصر به فرد به طور روزانه با بازدیدکنندگان یکسان هستند (روز 1: بازدیدکنندگان منحصر به فرد = بازدیدکنندگان = 3). اگر اکنون به یک دوره چند روزه نگاه کنیم، 8 بازدیدکننده (3+1+2+2+2+2، بازدیدکنندگان روزانه با هم جمع میشوند) و 3 بازدیدکننده منحصر به فرد (بدون تکرار) دریافت میکنیم.
سی بسته تحلیلیبازدیدکنندگان منحصر به فرد را نیز می توان در چندین وب سایت تجزیه و تحلیل کرد (سطح 1).
بازدید کننده شناسایی شده
بازدیدکنندگان شناسایی شده با استفاده از یک شناسه منحصربهفرد اندازهگیری میشوند که هنگام اتصال به یک فضای احراز هویت شده (ورود به سیستم + رمز عبور) در برچسب ارسال میشود و برای همه پلتفرمها (کامپیوتر، تبلت، گوشیهای هوشمند…) مشترک است. این شناسه منحصر به فرد است که تجزیه و تحلیل بین دستگاهی موجود در ماژول User Insights را فعال می کند. مجموعه Analytics
بنابراین، بازدیدکنندگان شناسایی شده نباید بازدیدکنندگان منحصر به فرد در نظر گرفته شوند. شناسایی منحصر به فرد یک کاربر منحصر به فرد در دستگاه ها و مرورگرها تنها در صورتی امکان پذیر است که کاربر به طور فعال خود را شناسایی کند. این از طریق یک پیوند امکان پذیر است و سپس می توان آن را با استفاده از متریک بازدید کننده شناسایی شده تجزیه و تحلیل کرد.
بازدید، بازدید از صفحه
بازدید کنید
الف بازدید کنید
به عنوان بازدید از یک وب سایت که در آن حداقل یک صفحه بارگذاری شده است تعریف می شود. بازدیدها روند مداوم استفاده از یک وب سایت را نشان می دهد و نباید با تعداد بازدیدکنندگان اشتباه شود، زیرا یک بازدیدکننده می تواند چندین بازدید از یک سایت داشته باشد.
البته لازم به ذکر است که دوره ای که در طی آن هر بازدید فقط یک بار محاسبه می شود می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد.
AT Internet این شاخص را به صورت زیر محاسبه می کند: اگر بازدیدکننده ای اقدام جدیدی را در مدت 30 دقیقه انجام ندهد، بازدید کامل تلقی می شود. تعداد بازدید از یک وب سایت بر اساس یک دوره خاص (روز، هفته، ماه…) بیان می شود.
این بازدید برای آماده سازی بیشتر تحلیل ها مرکزی است. بازدید شما اطلاعاتی در مورد پیمایش (صفحه اصلی، محتوای مشاهده شده، صفحه خروج) و رفتار (مدت، بارگیری/بازدید صفحه، نرخ پرش و غیره) ارائه می دهد.
این تصویر دو بازدید از پنج صفحه را با تمام اطلاعات مرتبط نشان می دهد:
انواع مختلفی وجود دارد انواع بازدید:
- تعداد کل بازدید: تعداد کل بازدیدها برای یک دوره معین
- بازدیدهای ورودی: بازدیدهایی با حداقل دو بازدید از صفحه
- حذف بازدیدها: بازدیدهایی که فقط یک صفحه مشاهده شده است
را بسته تحلیلی همچنین می تواند بازدیدها را بدون بارگذاری صفحه تخمین بزند، به عنوان مثال اگر کاربر فقط یک عنصر تبلیغ را ببیند.
از محدودیتهای متریک دیدن کنید.
تصور کنید یک کاربر با خاموش کردن رایانه خود یا تغییر سایت از یک وب سایت بازدید می کند و سپس آن را ترک می کند. 20 دقیقه بعد به سایت اول برمی گردد: همیشه در همان بازدید در نظر گرفته می شود، به این معنی که فقط یک بازدید محاسبه می شود. از طرف دیگر، اگر بازدیدکننده ای از طریق مایکروسافت اج وارد وب سایتی شود و 10 دقیقه بعد از طریق فایرفاکس به سایت بازگردد، دو بازدید حساب می شود زیرا کاربر به عنوان همان بازدیدکننده شناسایی نمی شود (کوکی از مرورگر به مرورگر دیگر متفاوت است. ).
وقتی مرورگر بسته می شود، بازدید به طور خودکار بسته نمی شود. در زمینه تجزیه و تحلیل دیجیتال، متاسفانه نمی توان زمان دقیق خروج از سایت را تعیین کرد، زیرا کاربر نمی تواند پیام خاصی مبنی بر خروج خود از سایت را به سرورها ارسال کند.
این مشکل بر تمام راه حل های تجزیه و تحلیل وب تأثیر می گذارد. بنابراین، همانطور که توسط DAA (انجمن تجزیه و تحلیل دیجیتال)، AT Internet بازدید را پس از 30 دقیقه عدم فعالیت خاتمه می دهد، اما این مدت زمان را می توان با توجه به نیازهای سایت پیکربندی کرد. این بدون توجه به قفل بودن مرورگر اتفاق می افتد.
در AT Internet بسته تحلیلیتنها یک منبع ترافیک در هر بازدید اختصاص داده می شود که منحصر به فرد و تغییر ناپذیر است. این بدان معنی است که اولین منبع بازدید یا آغازگر بازدید برای کل مدت بازدید معتبر است.
الف نمایش صفحه است در حال بارگذاری صفحه از یک وب سایت یا برنامه هر صفحه مشاهده شده یک بازدید ایجاد می کند که به اینترنت AT ارسال می شود. هر یک از این رویدادها متریک بازدید از صفحه را 1 افزایش می دهد. نمودار زیر نحوه عملکرد آن را نشان می دهد:
1. کاربر می خواهد صفحه ای را در سرور میزبان سایت بارگذاری کند.
2. این سرور محتوای صفحه (تصاویر، متون و … و کد جاوا اسکریپت تگ Internet AT) را برمی گرداند.
3. تگ جاوا اسکریپت بر روی کامپیوتر کاربر آنلاین اجرا می شود و اطلاعات را جمع آوری می کند.
4. تگ تصویری از سرور اینترنت AT درخواست می کند و اطلاعات جمع آوری شده را به عنوان پارامتر ارسال می کند.
5. سرور اینترنت AT تصویر درخواستی را برمی گرداند (1 پیکسل x 1 پیکسل، شفاف).
اگر دو تگ در یک صفحه قرار می گرفت، هر بار آن صفحه دو بار شمارش می شد.
به طور خلاصه:
بازدید کنید
بازدید، سفر کاربر از طریق سایت یا اپلیکیشن است. یک بازدید شامل یک یا چند بازدید از صفحه است. به محض اینکه کاربر به مدت 30 دقیقه به دلیل ترک سایت یا ماندن در همان صفحه غیرفعال باشد، بازدید کامل تلقی می شود.
بازدید کننده
بازدید کننده کاربر یک وب سایت است. اگر یک بازدیدکننده چندین بار در روز با وقفه های بیش از 30 دقیقه از یک صفحه بازدید کند، AT Internet او را یک بازدیدکننده منحصر به فرد می داند که چندین بازدید ایجاد کرده است. اگر بازدیدکننده ای در دو روز مختلف از وب سایت بازدید کند، به عنوان دو بازدید کننده حساب می شود. اگر کوکی اینترنتی AT پس از هر بازدید حذف شود، آن بازدیدکننده برای هر بازدید جدید یک بازدیدکننده جدید در نظر گرفته می شود.
یک بازدید کننده منحصر به فرد
برای یک روز، بازدیدکنندگان منحصر به فرد با تعریف بازدیدکنندگان “عادی” روبرو می شوند. با این حال، اگر به یک دوره بیش از یک روز نگاه کنید، این مقادیر به دلیل شناسایی کوکی ها متفاوت است. اگر یک بازدیدکننده یک کوکی در مرورگر خود داشته باشد و دو بار در تاریخ های مختلف از سایت بازدید کند، آن بازدیدکننده به عنوان یک بازدیدکننده منحصر به فرد شناخته می شود و فقط یک بار در دوره تجزیه و تحلیل حساب می شود.
نمونه تصویر: بازدید از وب سایت را می توان با بازدید از هتل مقایسه کرد: یک مهمان (بازدیدکننده منحصر به فرد) ممکن است چندین بار در یک ماه مهمان هتل باشد (بازدیدکننده) و ممکن است چندین بار در طول اقامت به هتل وارد و از آن خارج شود (بازدیدهای متعدد). در هتل، مهمان به اتاق های مختلف (نمایش صفحه) نقل مکان می کند.
محدوده ناخالص:
دسترسی ناخالص به مجموع تماس های ایجاد شده توسط یک رسانه تبلیغاتی در یک دوره معین با یک مخاطب هدف اشاره دارد. این واقعیت را در نظر نمی گیرد که برخی از افراد ممکن است چندین بار با رسانه ها در تماس بوده باشند، زیرا برخلاف دسترسی خالص، هر مخاطب شمارش می شود. بنابراین، محدوده خام چیزی در مورد تعداد دقیق افراد مبتلا نمی گوید.
محدوده خام به اطلاعاتی که باید تعیین شود بستگی دارد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:
- دسترسی خام به وب سایت > تعداد بازدیدها
- دسترسی ناخالص بنر تبلیغاتی > تعداد بارهای بنر
- دسترسی کل مقاله وب سایت > تعداد صفحات مشاهده شده (یا آپلود شده).
محدوده خالص:
دسترسی خالص به تعداد افرادی اشاره دارد که یک رسانه تبلیغاتی حداقل یک بار در طول یک دوره اندازه گیری معین به آنها دست یافته است. به عنوان یک مقدار مطلق یا به صورت درصدی از جمعیت بیان می شود. در حالی که دسترسی ناخالص همه مخاطبین را میشمارد، دسترسی خالص مخاطبین تکراری یا چندگانه را کم میکند تا فقط تعداد “دقیق” افرادی که یک پست به آنها رسیده است را نشان دهد.
در مال ما بسته تحلیلیمحدوده خالص مقدار است بازدیدکنندگان منحصر به فرد.
فراتر از اندازه گیری: شاخص های کلیدی عملکرد (KPI)
اکنون شما با برخی از مهم ترین KPIهای تحلیل وب آشنا هستید. برای اطلاعات بیشتر، به مقاله دقیق تر ما در مورد معیارهای تجزیه و تحلیل شده در Analytics Suite 2 مراجعه کنید.
برای تعیین مناسب ترین معیارها برای اهداف خود به مشاوره نیاز دارید؟ با تشکر از راهنمای دانلود رایگان ما، یاد خواهید گرفت که چگونه KPIهای مناسب را با توجه به استراتژی دیجیتال خود تعریف و تجزیه و تحلیل کنید: