تعاملات دیجیتال و پلتفرم های همراه با آنها در طول 20 سال گذشته به طور مداوم تکامل یافته اند. همین امر در مورد ابزارهای استفاده شده توسط متخصصان دیجیتال، که روز به روز پیشرفته تر می شوند، صدق می کند. این امر شرکت ها را تشویق کرد تا تیم های تخصصی متعددی ایجاد کنند که به ناچار سیلوها را ایجاد کردند.
در وبینار اخیر AT Internet DAA، کارشناس داده ما Declan Owens اهمیت اتخاذ یک رویکرد واحد برای مدل داده در سراسر سازمان خود را توسط شرکت ها برجسته کرد. شرکت ها با اطمینان از اینکه تجزیه و تحلیل آنها در قلب محصولات دیجیتال و استراتژی های بازاریابی آنها قرار دارد، می توانند اطمینان حاصل کنند که کاملاً با نیازهای تجاری خود هماهنگ هستند.
AT اینترنت جدید است بسته تحلیلی ابزارها و ایدههای ضروری را برای پیادهسازی استراتژی مدل داده در کسبوکار شما و استفاده از ارزش واقعی تجزیه و تحلیل دیجیتال شما فراهم میکند.
امروز چالش تحلیلیهnges
در ابتدا، AT Internet فقط یک کاربر اینترنت داشت. آنها از طریق رایانه رومیزی آنلاین شدند و اکنون – تجزیه و تحلیل مستقیم. با مقیاسپذیری تا سال 2020، سفر مشتری اکنون بسیار پیچیدهتر است و از چندین نقطه لمسی تشکیل شده است که میتواند فیزیکی، دیجیتال یا هر دو باشد!
از نظر تجزیه و تحلیل، این امر به دلیل این واقعیت پیچیده است که هر فناوری خاص به طور سنتی مجموعه ای از ابزارهای خاص خود را دارد، از تجزیه و تحلیل وب گرفته تا تجزیه و تحلیل برنامه یا حتی تجزیه و تحلیل صوتی، تجزیه و تحلیل ربات های چت و غیره. افکت سیلو همچنین برای متخصصان دیجیتال، که تمایل دارند بر روی هر فناوری خاصی تمرکز کرده و کار کنند، با تعامل کم یا بدون تعامل، صدق می کند.
همین امر در مورد واژگان مورد استفاده در تجزیه و تحلیل صدق می کند – page_views همچنین می تواند معادل باشد screen_loads، app_open، پیام_ارسال شد، اقدام_ارسال شدهو غیره بسته به تکنولوژی و تبدیل همه این رویدادها به مراحل خاص در سفر مشتری/کاربر، مانند تبدیل، حداقل می تواند چالش برانگیز باشد.
ماهیت پیچیده تحلیلهای مدرن همچنین میتواند هنگام تلاش برای کسب درآمد مؤثر از کسب و کار و بهینهسازی سطوح هزینه/خدمات، موانعی ایجاد کند. حتی دستیابی به KPIهای ساده میتواند بسیار زمانبر باشد، مانند درک اینکه چگونه مصرف محتوا در طول زمان تکامل یافته است، میانگین سهم هفتگی اشتراکها بین اشتراکهای دیجیتال و فیزیکی، یا الگوهای خرید در همه برندهای شما.
بنابراین، اگر میخواهید در بازار رقابتی بسیار موفق باشید، مهم است که بر یک مدل داده واحد تکیه کنید.
پیاده سازی تجزیه و تحلیل کاربر محور
راه های متعددی وجود دارد که شرکت ها می توانند داده های خود را سازماندهی کنند. با این حال، داشتن یک استراتژی تجزیه و تحلیل مرکزی، صرف نظر از مدل مدیریتی که در شرکت اعمال میشود، بسیار مهم است – و در حالت ایدهآل، تیمی که بتواند ارزشی را از هسته کسبوکار ایجاد کند، سپس آن را به بقیه سازمان برساند.
کاربر محور شدن به دلیل گستره پلتفرم ها و دستگاه ها، نیاز به تیم های خاص و ابزارهای تحلیلی و دشواری متمرکزسازی ساختار داده، چالش برانگیز است.
ایجاد یک معماری “هیبرید” یکپارچه برای تجزیه و تحلیل دیجیتال
بازار تحلیلی امروزی را می توان به سه رویکرد خلاصه کرد – هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند:
تجزیه و تحلیل بازاریابی
آنها برای پاسخ به مشکلات خاص بازاریابی دیجیتال مانند جذب ترافیک، کسب درآمد طراحی شده اند و شامل معیارهای متعدد و تجزیه و تحلیل خاص هستند. آنها گزارشهای مفیدی را ارائه میدهند که خارج از جعبه (OOTB) و گزارشهای خاص بازاریابی را ارائه میکنند، اما وقتی صحبت از تجزیه و تحلیل مفاهیم بسیار خاص شرکت میشود، میتوانند به سرعت به محدودیتهای خود برسند. آنها همچنین برای کاربران پیشرفته تر به اندازه کافی انعطاف پذیر نیستند – نمی توانید جلوتر بروید.
تجزیه و تحلیل محصول
آنها دارای درجه بالایی از انعطاف پذیری هستند و به آنها اجازه می دهد تا تعاملاتی را که بسیار خاص برای توسعه یک محصول یا خدمات است را اندازه گیری کنند – یک نقطه فروش قوی برای مدیران محصول، صاحبان محصول و غیره. نقطه ضعف آنها این است که انعطاف پذیری می تواند آنها را در مورد داشتن داده های قابل اعتماد و جامع پیچیده کند – زیرا تعداد بسیار کمی از تجزیه و تحلیل ها آماده استفاده هستند. این بدان معناست که آنها از نظر دموکراتیک کردن داده ها و انتشار داده ها در سراسر سازمان کوتاهی می کنند.
تحلیل داخلی
ابزارهای توسعهیافته داخلی میتوانند قابلیتهای سفارشیسازی سرتاسری را ارائه دهند و در عین حال قدرت محاسباتی قابل تنظیمی را ارائه دهند. اما جدای از مهارتهای استثنایی مورد نیاز برای تکمیل موفقیتآمیز پروژههای داخلی، معاوضههای کاربردی متعددی مانند هزینههای توسعه، خطرات، بدهی فنی، تعمیر و نگهداری و غیره وجود دارد. بنابراین، هزینه کل مالکیت میتواند در طول زمان در رقابت برای جلوتر ماندن از رقبا افزایش یابد.
برای اطمینان از اینکه تجزیه و تحلیل شما و کسب و کار شما کاربر محور هستند، ترکیب بهترین عناصر این رویکردها حیاتی است.
اول، شما باید بتوانید رویدادها و ویژگی های آنها را به طور موثر ثبت کنید. دقیقاً متوجه شوید که کاربر چه اقداماتی انجام داده است – بارگیری صفحه، تبدیل و غیره. سپس لازم است اطمینان حاصل شود که دادههای شما از طریق یک خط لوله ساختاریافته و منسجم – از جمعآوری، پاکسازی، ذخیرهسازی و فعالسازی – گرفته میشوند. در نهایت، ضروری است که کاربران در مرکز باشند – اجتناب از فراوانی بیش از حد رویدادهای اصلی که باید پاک شوند.
یکسان سازی اصطلاحات
یکی از بخشهای کلیدی سادهسازی تحلیل شما در تمام نقاط تماس، توافق بر سر نامگذاری همه اقدامات مرتبط است. این ممکن است به معنای تغییر نام همه رویدادهای خود به این نام باشد page_load's یا به سادگی تعاملات. این همچنین در مورد خواصی که اغلب دارای نامهای متفاوتی هستند که یک چیز را توصیف می کنند نیز صدق می کند، به عنوان مثال visitor_id در مقابل user_id. نکته کلیدی این است که در سریع ترین زمان ممکن به درک اینکه آیا کاربر تبدیل شده است یا نه و چرا حرکت می کند.
ذخیره وقایع
با استفاده از ابزارهای جداگانه برای انواع مختلف تحلیل خود، به عنوان مثال. وب و برنامه ها، تعداد جداولی را که داده ها در آنها ذخیره می شود ضرب می کنید. این امر پیامدهای جدی از نظر استفاده کارآمد از زمان، دقت نتایج و به اشتراک گذاری موثر تجزیه و تحلیل با طرف های مربوطه دارد. با نگه داشتن تمام داده های خود در یک مدل، همه چیز را به هم متصل می کنید و تجزیه و تحلیل سفر مشتری را به طور چشمگیری ساده می کنید.
ساده سازی خط لوله داده
کاربر محوری به معنای جمع آوری، ذخیره سازی و فعال سازی کارآمد داده ها است. داده ها باید در تمام نقاط تماس مصرف کننده جمع آوری شود. پس از آن باید تمیز و مرتب نگه داشته شود. سپس می توان از آن برای ارائه گزارش های آماده تصمیم به کاربران در سازمان شما یا توسط تیم علم داده برای ساخت موتورهای توصیه و غیره استفاده کرد.
یک مدل داده یکپارچه تنظیم کنید
با ترسیم KPI ها، می توانید تیم های خود را حول اهداف تحلیلی یکسانی همسو کنید. در مرحله بعد، باید مدل داده خود را با شناسایی رویدادهای اصلی و ویژگی های مرتبطی که باید اندازه گیری کنید، طراحی کنید. بعدی، جمع آوری علاقه از ذینفعان کلیدی و نشان دادن چگونگی بهره مندی آنها از داده ها است.
در نهایت، این در مورد اطمینان از داشتن ابزارهای تجزیه و تحلیل دیجیتال بهینه برای انطباق با استراتژی است. این به معنای انتخاب راه حلی است که به شما امکان می دهد عملکرد مدل داده خود را در طولانی مدت حفظ کنید.
ترکیب رویکردهای تحلیلی
AT اینترنت جدید است بسته تحلیلی دارای مجموعه ای از ابزارهایی است که نیازهای بازاریابی و تجزیه و تحلیل محصول را برآورده می کند.
این شامل سریع استبازاریابی تجزیه و تحلیل می کندمجموعه داده های سبک با بیش از 400 ویژگی استاندارد. به محض جمعآوری دادهها، مدل داده آماده پردازش و ذخیره آن است. سپس می توان از آن در تعدادی از رابط های کاربری برای گزارش گیری و بازیابی داده ها استفاده کرد.
همچنین می توان تا 1000 ویژگی سفارشی را اضافه کرد و آنها را در مدل داده ذخیره کرد – که همه آنها را می توان به صورت شفاف مدیریت/مشاهده کرد.
برای فراتر رفتن، مانند وارد کردن CRM یا دادههای پلتفرم مشتری و غنیسازی آن، میتوانید از رویکرد OOTB استفاده کنید، همانطور که در تجزیه و تحلیل محصول. این بدان معنی است که شما یک مدل داده واحد را حفظ می کنید و انعطاف پذیری استفاده از چندین ابزار را حفظ می کنید.
را بسته تحلیلی همچنین به شما امکان می دهد از ابزارهای فعال سازی سریع استفاده کنید که داشبورد و گزارش سریع و همچنین استخراج داده ها را فراهم می کند. مدل دادههای ما میتواند مستقیماً به ابزارهای برقی در انتهای خط لوله دسترسی داشته باشد. به طور خلاصه، شما هرگز نیازی به استخراج داده ها و پردازش آنها ندارید، همه چیز در یک پلتفرم غنی شده است – از گزارش های OOTB تا سطح بالای سفارشی سازی، رویکرد کاملاً کاربر محور و انعطاف پذیری پیشرفته.
تجزیه و تحلیل کاربر محور
طیف وسیعی از ابزارهای AT Internet برای تحلیل سفرهای پیچیده غیرخطی کاربر در طیف وسیعی از پلتفرمها و دستگاهها مناسب است.
از با اتخاذ یک رویکرد مصرف کننده محور در همه سطوح – مشاهده مجموعه ای از رویدادها که همه تعاملات مصرف کننده با یک برند را در بر می گیرد – ما همه رویدادها را مشتری محور می کنیم. همه رویدادهای جمعآوریشده در پلتفرم در زیر همان فهرست قرار میگیرند user_idچه از بازدید از وب سایت ها، برنامه ها یا صوتی/بصری و غیره. این باعث می شود که اطلاعات کلیدی مانند تعداد بازدیدکنندگان، بازدیدها یا زمان صرف شده برای موارد مختلف سریع و آسان شود.
ما همچنین دادههای کاربر محور را غنیسازی میکنیم تا دیدگاهی بسیار بیشتر و ظرفیت بیشتری برای شخصیسازی تجربه به شما ارائه دهیم. این بدان معناست که اضافه کردن طیف وسیعی از عناصر به تجزیه و تحلیل خود آسان است، مانند گروه های سنی مختلف، رفتارها، سطوح بلوغ، و همچنین به پروژه های علوم داده بعدی.
در حالی که بسته تحلیلیاست خط لوله داده های انعطاف پذیر و مدل داده متمرکز از ابتدا ساخته شده اند، به راحتی قابل استقرار هستند و برای برآورده کردن نیازهای مربوطه شما طراحی شده اند.
چگونه یک استراتژی مدل داده ارزش کسب و کار شما را افزایش می دهد
با جدید بسته تحلیلیAT Internet دستیابی به KPIهای کلیدی خود را آسان می کند. برای کشف اینکه مصرف محتوای شما در سال گذشته چگونه تکامل یافته است، به شما اجازه میدهیم کل سفر کاربر در دستگاهها را با یک ابزار پیگیری کنید، از واژگان یکسانی در سراسر تجزیه و تحلیل استفاده کنید و محاسبات یکسانی را انجام دهید.
با ماژول Axon ما، میتوانید پیشبینی ناهنجاری پیشرفتهای را انجام دهید که توسط یادگیری ماشین پشتیبانی میشود. این ابزار به شما این امکان را میدهد تا هرگونه کاهش ترافیک را بر اساس سطوح استفاده عادی خود نظارت کنید و به شما امکان میدهد هشدارهای خودکار را برای اطلاع تیمهای فروش مربوطه تنظیم کنید. سپس آنها می توانند مراحل نگهداری مناسب را برای کاهش ریزش کاربر اجرا کنند.
ما همچنین موضوع حاکمیت داده ها را پوشش می دهیم – که نه تنها در مورد کیفیت بلکه در مورد حفاظت کافی از حریم خصوصی داده ها است. AT Internet متعهد به محافظت از حریم خصوصی کاربران در انطباق کامل با مقررات جهانی است. را بسته تحلیلی هدف دادههای جمعآوریشده و همچنین مبنای قانونی جمعآوری را دستهبندی میکند. این شامل فهرست بندی واضح رضایت مصرف کننده/شرکت در رابطه با مقررات خاص دولتی است – که به نوبه خود خطر قانونی را برای شرکت ها به حداقل می رساند و تضمین می کند که این جمع آوری اخلاقی و مطابق با احترام به حقوق مصرف کننده است.
در نهایت، اهمیت کلیدی دموکراتیک سازی داده ها وجود دارد – به عنوان مثال. حصول اطمینان از اینکه داده های آماده تصمیم برای همه افراد سازمان در دسترس است. ابزارهای مدیریت اینترنت و گزارش خودکار AT به عنوان عناصر استاندارد در مدل داده ادغام شده اند و از ابتدا کاملاً آماده هستند.
آیا دوست دارید بیشتر بیاموزید؟ دوباره به وبینار DAA Declan گوش دهید و امروز یک نسخه آزمایشی رایگان درخواست کنید.