پس از 22 سال خدمت وفادار، با کمال تاسف اعلام می کنیم که نسخه رایگان XiTi متوقف شده است.
ما XiTi را در سال 2000 بدون هیچ مدل تجاری واقعی و امید مبهم به دریافت حقوق از طریق تبلیغات راه اندازی کردیم. از آن زمان، ما با چالشهای بیشماری روبرو شدهایم که بزرگترین آنها ظهور Google Analytics در سال 2005 است.
گوگل وفادار به مدل خود، با تحمیل راه حل خود از طریق قدرت بازاریابی تقریبا نامحدود، بازار آزاد را درهم شکست.
پس از نابودی بازار آزاد و حذف بسیاری از راه حل های پولی، در نهایت به عنوان یک راه حل گران تر “حرفه ای” قرار گرفت. تکنیک کلاسیک زمین سوخته همانطور که در نقشه های گوگل یا به جای گوگل سوئیت دیده می شود.
در مقابل این پسزمینه، XiTi (که قبلا AT Internet و اکنون Piano Analytics بود) در 17 سال گذشته زنده مانده و حتی در سطح بینالمللی قویتر شده است. این به یک رویکرد دو جانبه خلاصه می شود:
- ما راه حل های پیشرفته با کیفیت داده برتر (نمونه برداری، مقیاس پذیری، قدرت و دانه بندی، SLA، بلادرنگ و غیره) ارائه می دهیم.
- ما از نظر طراحی (هدف، کنترل، امنیت، مالکیت) در حریم خصوصی نمونه هستیم.
در این زمینه، ما هر کاری انجام دادهایم تا XiTi را آزاد و باز نگه داریم تا جایگزینی برای Google Analytics داشته باشیم، حتی اگر راهحل آن در 15 سال گذشته بار مالی داشته باشد.
متأسفانه، به دلایل فنی، دیگر نمی توانیم از این سرویس که بسیار برایمان ارزش دارد، پشتیبانی کنیم. پلتفرم ما برای برآورده کردن الزامات امنیتی و پیشرفت های قانونی تکامل یافته است و XiTi Free به زودی دیگر قادر به پشتیبانی از آن نخواهد بود.
جایگزینهای رایگان عالی برای گوگل آنالیتیکس نیز تسخیر شدهاند، از نظر عملکردی بسیار مناسبتر از بانوی پیری که XiTi پس از این همه سال در حالت تعمیر و نگهداری به آن تبدیل شده است.
قبل از اینکه یک طوفان یا یک بهروزرسانی نرمافزار همه چیز را خراب کند، باید از آن جلو بزنیم. در مورد جایگزین های ساده (به معنای خوب کلمه)، سازگار با حریم خصوصی و رایگان: راه حل های توصیه شده توسط CNIL را بررسی کنید.
ما قبلاً اشتراک رایگان XiTi را چند ماه پیش بسته بودیم و پایان رسمی جمعآوری و پردازش دادهها – با موجی از نوستالژی – در 31 مارس 2023 انجام میشود. اگر میخواهید به استفاده از راهحلهای حرفهای ما ادامه دهید، لطفاً با ما تماس بگیرید. مستقیماً با ما و ما قادر خواهیم بود مناسب ترین راه حل ها را به شما ارائه دهیم.
ما بسیار مفتخریم که در 22 سال گذشته در خدمت شما بوده ایم و برای مدت طولانی در مقابل قدرت مخرب Big G ایستاده ایم. این یک سفر عالی بود، پر از آپلودهای نامنظم، حملات DDoS که ما را بیش از کمی سردرگم کرد، سرورها از جدول سقوط کردند، و سوالات پشتیبانی باطنی.
در آن زمان (قبل از GA)، آن لوگوی معروف قرمز و زرد (مطمئناً یک چالش زیبایی شناختی بود، اما حداقل بسیار قابل مشاهده بود) سه میلیارد بار در ماه نمایش داده می شد و به ما اجازه می داد خدمات خود را با بودجه بازاریابی کمی کمتر از آن راه اندازی کنیم. آن یک نانوایی هیچ کس مشکوک نبود که این راه حل در Gironde توسعه یافته است، و VC ها وقتی به آنها گفتیم که خود را در صدر بازار قرار خواهیم داد تا نه با Google، بلکه با Adobe رقابت کنیم، خنده خوبی گرفتند.
در نهایت، ما خوشحالیم که قوانین و موسسات اروپایی را (از طریق GDPR و به ویژه تصمیمات اخیر CNIL) تجزیه و تحلیل می کنند که به حفظ حریم خصوصی متعهد هستند، که همیشه دغدغه اصلی ما بوده است. و مهمتر از همه برای توسعه یک راه حل تحلیلی مورد استفاده توسط مشتریان خواستار، با چشمگیرترین حجم، هم در فرانسه و هم در سراسر جهان.
بدون تو هیچ چیز ممکن نخواهد بود
اکنون آن را به ابزارهای جدیدی که این بخش از ابزارهای رایگان را در اختیار دارند، می سپاریم. خیلی ممنون. وب فردا، باز، دوستدار حریم خصوصی و انرژی کارآمد (بیایید فقط آنچه لازم است جمع آوری و پردازش کنیم!) باقی مانده است که با هم ساخته شوند.
تیم اینترنت AT (مخصوصا ایسا، مانو، دیوید، جولین، تام، جرالد، ماتیو و … که از ابتدا اینجا بودند و هنوز هم هستند) 😉
متیو لارنس