Meilleurtaux بازار پیشرو فرانسه برای خدمات مالی است: وام مسکن، وام بازخرید، وام مصرفی، بیمه وام و موارد دیگر. از سال 2014، این گروه سیاست تنوع استراتژیک را دنبال کرده است تا پیشنهادات خود را گسترش دهد و رشد آینده را هدایت کند. با ورود بازیکنان دیجیتال جدید – و داده های میراث آنها – و تغییرات نظارتی اخیر در مورد حفاظت از داده ها، Meilleurtaux نیاز داشت تا سیستم های اطلاعاتی خود را هماهنگ کند و جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها را در یک ابزار مشترک قابل اعتماد متمرکز کند. جرمی لاکوست، رئیس بخش اکتساب، تجزیه و تحلیل و بازاریابی CRM، در این مصاحبه توضیح می دهد که چگونه و چرا AT Internet به راه حل تحلیلی گروه Meilleurtaux تبدیل شد و کارکنان با نظارت بر فعالیت های دیجیتالی خود چه مزایای کلیدی دریافت می کنند.
بیایید با معرفی خودمان شروع کنیم: شما کی هستید، در Meilleurtaux چه کار می کنید؟
من به مدت شش سال در آژانسی کار کردم که در آن پروژه های کسب دیجیتال، بازاریابی داده و تجزیه و تحلیل وب را مدیریت کردم. در آن مدت با حدود سی تبلیغ کننده، عمدتاً در بخش بانکی و بیمه، در نقشی کاملاً اجرایی کار کردم. من در نوامبر 2020 وارد Meilleurtaux شدم تا سرپرست بخش خرید و گسترش تیم باشم. فقط در چند ماه از یک نفر در تیم به شش نفر رسیدیم. و ما همچنان در حال جذب نیرو هستیم.
از سال 2014، Meilleurtaux یک استراتژی متنوع سازی خارجی را دنبال کرده است. می توانید در مورد آن بیشتر به ما بگویید؟
بله، در واقع، گروه از طریق رشد خارجی در طول 7 سال گذشته، با خرید شرکتهایی که سابقهای نسبتاً نزدیک به Meilleurtaux دارند، متنوع شده است. امروزه می توان گفت که ما بازار پیشرو برای خدمات و محصولات مالی هستیم. ما در حال حاضر حدود ده محصول از جمله وام مسکن، بیمه وام، خرید برای اجاره، اعتبار مصرفی، مقایسه هزینه انرژی و بانک، بیمه خانه، بیمه متقابل و محصولات سرمایه گذاری ارائه می دهیم.
و چگونه این استراتژی توسعه بر عملیات داده های روزانه شما تأثیر می گذارد؟
در سطح تیم من، چالش های این سیاست بسیار بزرگ است. ما باید سرنخ هایی را به تمام خطوط کسب و کار، قدیم و جدید ارائه دهیم. اهداف درآمدی ما بر اساس توانایی ما برای ارائه حجم از پیش تعیین شده سرنخ ها در هر ماه بر اساس تعداد مشاوران بسیج شده است، در حالی که از CPL معین (هزینه هر سرنخ) تجاوز نمی کند. بنابراین کنترل بسیار دقیق و منعطف است زیرا باید بتوانیم در هر زمانی جریان را افزایش دهیم. ما همچنین باید بتوانیم منابع کسب خود را متنوع کنیم تا خیلی به بازیگران دیجیتالی بزرگ آمریکایی وابسته نباشیم و بتوانیم اهرم های مختلف را در هر زمان فعال کنیم: SEA، تبلیغات اجتماعی، مشارکت، برچسب سفید، وابستگی، هدف گذاری مجدد. . در نهایت، ما باید داده های میراث شرکت های خریداری شده را مدیریت کنیم. کار با پنج یا شش سیستم اطلاعاتی مختلف یا ابزارهای تجاری خاص که با یکدیگر سازگار نیستند همیشه آسان نیست. این وضعیت باعث ایجاد مشکلاتی در مدیریت و ذخیره سازی داده ها می شود. به همین دلیل است که ما تشویق شدیم تا به سرعت به سمت اینترنت AT حرکت کنیم و چرا مجبور شدیم KPIهای رایج جدیدی را تعریف کنیم تا دیدی جامع از فعالیت گروه خود داشته باشیم.
چه تعداد از سایت های گروه در حال حاضر از مجموعه Analytics استفاده می کنند؟
همه وب سایت های گروه ما (حدود پانزده) اکنون از اینترنت AT استفاده می کنند. برنامه Meilleurtaux نیز به زودی در AT Internet کار خواهد کرد. ما به همه واحدهای گروه هم در انتقال فنی به اینترنت AT و هم در عادت کردن به راه حل کمک می کنیم. هدف ما توسعه فرهنگ داده واقعی در شرکت است. از این پس، هر اقدامی باید سنجیده شود و واحدهای تجاری باید در تجزیه و تحلیل عملکرد کمپین مستقل باشند. برای انجام این کار، جلسات آموزشی را سازماندهی می کنیم و یک کتاب کار پنجاه صفحه ای را در اختیار کارمندان قرار می دهیم که تمام موارد استفاده از اینترنت AT را با تمام سناریوهای تجاری ارائه می دهد.
چرا AT Internet را به عنوان راه حل گروهی انتخاب کردید؟
سه دلیل اصلی وجود دارد که چرا ما راه حل اینترنت AT را در تمام رسانه های دیجیتال خود پیاده سازی کردیم. اول از همه، کیفیت پشتیبانی. ما یک شرکت فینتک هستیم که ایدههای زیادی داریم و زمان نسبتاً کوتاهی برای بازاریابی داریم، بنابراین به یک ارائهدهنده خدمات بسیار پاسخگو نیاز داریم که در مورد AT Internet نیز صدق میکند. این در مقایسه با Google Analytics است که در آن پشتیبانی وجود ندارد. اگر مشکلی وجود دارد، DIY است. من دوست ندارم با این شرایط کار کنم. دوم، محرمانه بودن داده های دارایی یک نگرانی عمده بود. ما دادههای بسیار حساسی مانند اطلاعات بانکی یا سلامت را مدیریت میکنیم، بنابراین باید در مورد محرمانگی و احترام به حریم خصوصی مشتریان خود بسیار سختگیر باشیم. ایمنی حرف اول را می زند. مطابق با GDPR اینترنت، معافیت CNIL، ذخیره داده در اتحادیه اروپا، این واقعیت که Meilleurtaux تنها مالک دادهها است… این مزایای حفظ حریم خصوصی عوامل مهمی در انتخاب ارائهدهنده خدمات ما بودند. در نهایت، ایده ساخت آن در فرانسه بود. ما بخشی از French Tech 120 هستیم، بنابراین مشارکت با شرکت های فرانسوی را تشویق می کنیم. همچنین، ما پول زیادی را در گوگل و بینگ سرمایه گذاری می کنیم، بنابراین خوب است که ثروت را به اشتراک بگذاریم (لبخند می زند).
چگونه معافیت CNIL اینترنت AT عامل تعیین کننده ای در فرآیند انتخاب بود؟
معافیت از CNIL برای ما ضروری است. سایت های گروه Meilleurtaux سالانه 90 میلیون بازدید کننده دارند و ما همچنین یک سایت خبری (MoneyVox) با چالش های درآمدی قوی داریم. بنابراین دانستن اندازه دقیق مخاطبان ما ضروری است. پیش بینی یا نمونه برداری برای ما غیر قابل تصور است. ما همچنین سخت کار می کنیم تا نرخ تبدیل یا تکمیل فرم های خود را افزایش دهیم. با این حال، اگر از ابتدا یک سوگیری آماری در جمع آوری داده ها ایجاد کنیم، می تواند در درازمدت تمام آزمون های A/B ما را به خطر بیندازد. ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم، زیرا یک امتیاز به ازای هر نرخ تکمیل فرم های ما معمولاً به معنای چند ده هزار یورو گردش مالی اضافی است.
دستورالعملهای CNIL در مورد کوکیها و ردیابها سرانجام در 1 آوریل 2021 پیادهسازی شدند. مسائل اصلی برای شما در مورد متن مقررات مربوط به فعالیت دیجیتالی شما چه بود.?
در Meilleurtaux، ما خریدهای زیادی انجام میدهیم، بنابراین انطباق نمیتوانست چیزی باشد که ما را در تجزیه و تحلیل کانالهای مختلف و حتی بیشتر از آن در کنترل هزینه به ازای هر سرنخ به چالش بکشد. همچنین، همانطور که قبلا توضیح دادم، مشکل قابل توجهی در کسب درآمد از MoneyVox وجود داشت، بنابراین ما مجبور بودیم مجموعه خوبی از اطلاعات را حفظ کنیم. در نهایت، یکی از زمینه های کلیدی مورد توجه در سال، بالغ شدن از نظر UX است. ما باید بتوانیم یک تجربه وب ارائه دهیم که مطابق با استانداردهای بسیار بالای بازار باشد. و برای درک اینکه نرخ های خروج ما کجاست، موانع موجود در تجربه وب مشتری کجاست، باید داده های بسیار قابل اعتمادی را جمع آوری کنیم.
با این حال، آیا از روز اول آوریل تا حدودی در تجزیه و تحلیل دادههای خود دقت خاصی را از دست ندادهاید؟
بله و خیر. این اثر تقریباً وجود ندارد زیرا Meilleurtaux فرهنگ بسیار مبتنی بر “پایگاه داده” دارد. ما دادههای مشتری شخص اول را از فرمهای خود داریم، بنابراین همچنان دادهها را در همان حجمهای قبلی جمعآوری میکنیم. اما این درست است که ما تمایل داشتهایم از دادههای وب خود کم استفاده کنیم، و تازه شروع به دیدن اثرات آن کردهایم. تا به امروز، ضرر غیرمستقیمی که می بینم شامل مدیریت کانال های خرید ما (SEA، تبلیغات اجتماعی، مشارکت…) می شود. به عنوان مثال، وقتی صحبت از تداعی می شود، که اهرم مهمی برای ما است، نمی توانیم از هر سه سرنخ یکی را به ناشران خود اختصاص دهیم. با این حال، همه مشارکتهای ما بر اساس عملکرد است، نه بازدیدها یا کلیکها. بنابراین اگر نتوانیم تبدیل را نسبت دهیم، دیگر طرف مقابل راضی نیست و شراکت دیگر ارزشی ندارد. ما باید تعادل مناسب را پیدا کنیم و راهحلهایی را برای زنده نگه داشتن اکوسیستم برای خود و همه شرکایمان اجرا کنیم.
چگونه توانستید تمام سایت های گروه را قبل از مهلت 1 آوریل 2021 مطابقت دهید؟
ما خیلی زود با سازماندهی چندین کارگاه با سطوح مختلف مدیریت پیش بینی کردیم. اما البته ما هم مثل بقیه، اول آوریل رفتیم زنده (با خنده). در غیر این صورت، ما با کمک بخش حقوقی شروع به به روز رسانی سیاست های خود در مورد استفاده از کوکی ها و داده های شخصی کرده ایم. در همان زمان، ما تصمیم گرفتیم استراتژی ایجاد حساب خود را به طور کامل بازنگری کنیم. ما یک حساب کاربری در یک عمودی ایجاد می کردیم. امروز با ایجاد یک حساب کاربری «Meilleurtaux» با چندین محصول، رویکردی جامعتر را در پیش گرفتهایم. از یک محدودیت قانونی، ما آن را به یک فرصت تجاری برای تمرکز بر دارایی های داده خود و استفاده از شناسه کاربری بادوام تبدیل می کنیم. این حساب جدید به ما این امکان را میدهد که اطلاعات انتخاب را برای ارسال پیشنهادات ویژه، خبرنامههای شخصی، فشارها و غیره جمعآوری کنیم. در نهایت، برای طرح علامت گذاری و پیکربندی CMP، با CommandersAct کار کردیم. ما به سادگی همه ردیابها و کوکیهای خود را نقشهبرداری کردهایم و نشان میدهیم که آیا آنها مشمول رضایت هستند یا خیر.
آیا روی UX و طراحی بنر رضایت خود کار کرده اید؟
بله، داریم. ما از ابتدا شروع کردیم، اگرچه CommandersAct مدل های از پیش تعریف شده را ارائه می دهد. قبل از طراحی، ما کمی تحقیقات بازار در این بخش انجام دادیم. همچنین، ما عضو گروهی از کارگزاران هستیم که به ما امکان دسترسی به CNIL را می دهد. سپس حدود پنجاه سوال که با همکارانمان آماده شده بود برایشان فرستادیم تا ببینیم چه چیزی مجاز است یا نه و تا چه حد می توانیم مکان نما را جابجا کنیم. ما می خواستیم به جمع آوری داده ها به طور گسترده، اما در چارچوب های قوی و قانونی ادامه دهیم. در پایان، گزینه «ادامه بدون پذیرش» را با متن کمی غیر معمول، به صورت چشمک کوکی حریصانه انتخاب کردیم. این موضوع سازگاری با زمینه نظارتی در حال تغییر است، اما تبدیل آن به شرایط مثبت.
تا به امروز، میانگین نرخ شرکت در سایت های این گروه چقدر است؟
ما در حال حاضر به طور متوسط 65 درصد شامل، یعنی. پذیرش کوکی های منتشر نشده ما در این بخش متوسط هستیم. البته، ما به انجام تست A/B برای بهینه سازی این میزان رضایت ادامه می دهیم.
پروژه های داده بعدی شما چیست؟
در زمینه تحلیل وب سه اولویت اصلی داریم. ابتدا، نقشه برداری از تمام تعاملات در منطقه مشتری با داده های ثبت شده و یک نمای بیش از حد جزئیات. دوم، ما باید داده های آنلاین و آفلاین خود را (یا داده های تبدیل پس از تونل) مقایسه کنیم. ما بسته به کسب و کارمان زمان های مختلفی داریم. به عنوان مثال، در املاک و مستغلات، پس از ارسال فرم مشتری، ممکن است شش ماه طول بکشد تا یک پرونده تامین شود. در نتیجه این داده ها را حذف می کنیم. با اینترنت AT، شاهد کاهش سرنخ ها هستیم، اما نه داده های تجاری. سوم، ما باید نقشه تعامل را در اپلیکیشن موبایل خود بهینه کنیم. ما با AT Internet در این زمینه سخت کار خواهیم کرد.
آیا سخن یا توصیه نهایی برای جامعه دیجیتال در مورد انطباق؟
خیلی ساده، به آنها می گویم که انطباق را فقط به عنوان یک محدودیت که نیاز به توسعه قابل توجهی برای رعایت دستورالعمل های GDPR یا CNIL دارد، نبینند. از این حرکت به عنوان یک فرصت استفاده کنید زیرا مصرف کنندگان به طور فزاینده ای در مورد حفاظت از داده ها آگاه می شوند. بنابراین، شما باید بتوانید با این چالش های جدید با استانداردهای بالایی روبرو شوید. تحولات نظارتی همچنین به ما تمرین هوشیاری داده ها را ارائه می دهد که برای ما خوب است. در گذشته ما تمایل داشتیم همه چیز را تحلیل و پخش کنیم. این رویکرد جدید به ما این امکان را میدهد تا روی چیزهای مهم تمرکز کنیم، روشهای خود را به روز کنیم که یا دیگر با استانداردهای بازار مطابقت ندارند یا دیگر با تجربه کاربری که میخواهیم ارائه کنیم مطابقت ندارند. اتخاذ موضع ستیزه جویانه در مورد کیفیت و امنیت داده ها نیز راهی برای متمایز شدن از رقبا است: “شما داده های خود را به ما بسپارید، یک دارایی ارزشمند، بدانید که ما نهایت مراقبت را از آن می کنیم.”.