مصاحبه – گیوم سینو (پنجاه و پنج)


پس از تجربه خود به عنوان یک توسعه دهنده Front-End، Guillaume Sinnaeve، یکی از علاقه مندان به جاوا اسکریپت، تصمیم گرفت در سال 2015 به دنیای داده بپیوندد تا تجربه خود را به اشتراک بگذارد و چالش های جدیدی را تحمل کند. Guillaume Sinnaeve یک مدیر ردیابی و تجزیه و تحلیل در پنجاه و پنج، یک شرکت داده متخصص در خدمات برند است. او مسئول پشتیبانی فنی مشتریان در پروژه های جمع آوری داده های آنها، به ویژه از طریق مجموعه Analytics است. او در این مصاحبه توضیح می دهد که چگونه با AT Internet برای ایجاد یک قالب تگ گوگل تگ منیجر کار کرده است.

سلام گیوم، ممکن است در مورد چگونگی شکل گیری این پروژه بیشتر توضیح دهید؟ چرا این ابتکار را شروع کردید؟

در پنجاه و پنج، متوجه شدیم که پیاده‌سازی برچسب‌های اینترنتی AT در سیستم مدیریت برچسب Google (TMS)، Google Tag Manager (GTM) برای مشتریان ما می‌تواند بسیار پیچیده باشد. از آنجایی که هیچ قالبی وجود نداشت، دانش قبلی زبان جاوا اسکریپت برای تکمیل کار مورد نیاز بود. با این حال، برخی از مشتریان ما می‌خواستند برای انجام تغییرات فنی مختلف کاملاً مستقل باشند. به همین دلیل است که ما یک قالب برای اتصال AT Internet و GTM ایجاد کردیم و در نتیجه انعطاف و استقلال بیشتری را به آنها ارائه دادیم.

همکاری با AT Internet در این پروژه چگونه پیش رفت؟

ما جلسات منظمی با تیم‌های اینترنتی AT در شراکت خود داریم، خواه در مورد یادگیری ویژگی‌های محصول جدید، بحث در مورد موضوعات معافیت CNIL، یا درخواست پشتیبانی برای پیاده‌سازی ابزار در سایت‌های مشتریانمان باشد. پس از توسعه قالب‌ها، آنها را به شرکای خود در AT Internet ارائه کردیم که از ما در نهایی‌سازی و مستندسازی ابزار و همچنین ارسال الگوها به Google پشتیبانی کردند. همکاری در این پروژه جدید عالی بود!

چگونه این قالب را توسعه دادید و چقدر طول کشید؟

نقش من در پنجاه و پنج نیز بهبود کارایی فرآیندهای اجرایی است. من با توسعه الگوها در یک ظرف GTM برای آزمایش عملکردهای ارائه شده توسط Google و آزمایش محدودیت های آنها شروع کردم. من اولین نسخه کاربردی را فقط در یک ماه ساختم. سپس الگوها را به صورت داخلی به کارشناسان TMS خود و سپس به تیم‌های اینترنتی AT ارائه کردم تا آنها را اصلاح کرده و نسخه نهایی رضایت‌بخش را دریافت کنم.

می توانید این قالب را معرفی کنید و مزایای اصلی آن برای کاربران چیست؟

قالب متغیر حاوی فیلدی است که به فایل smarttag.js امکان فراخوانی می دهد، فیلدهایی برای ساختار نام صفحه (هدر)، و همچنین پیکربندی مورد نیاز برای ردیاب (نشانگر سایت، صفحات، شناسه بازدیدکنندگان، جستجو، تست MV، و غیره .n.). الگوی برچسب شامل الگوی متغیر پیکربندی شده است و اطلاعاتی را به صفحه یا کلیک اضافه می کند (مثلاً روی نام کلیک کنید).

مزیت اصلی آن صرفه جویی در زمان است، زیرا فقط چند فیلد باید پر شود. مزیت بزرگ دیگر این است که دیگر نیازی به دانستن جاوا اسکریپت ندارید. هر کسی (حتی مادربزرگ شما یا تقریباً!) می تواند توکن را پیکربندی کند. بنابراین، تیم های تجاری می توانند در این پیکربندی مستقل تر باشند.

آیا پروژه های مشابهی برای آینده در نظر دارید؟

کاملا. من فکر می کنم ما در نقطه عطفی در دنیای جمع آوری داده ها هستیم که ما را مجبور می کند خود را دوباره اختراع کنیم. کوکی ها به طور فزاینده ای در لیست سیاه قرار می گیرند و قوانین برای اجرای حقوق مصرف کننده در حال تغییر است. مجموعه باید مطابق با آن سازگار شود. پیاده‌سازی‌های سمت سرور، بدون کوکی یا همراه با یادگیری ماشینی برای قابل اعتمادتر کردن KPIها… پیشرفت‌های بسیاری در آینده در افق وجود دارد. در این زمینه، ما باید مجموعه را به طور خاص از طریق قالب های GTM در کانتینرهای سمت سرور تطبیق دهیم. AT Internet ممکن است هدف بعدی من باشد، چه کسی می داند (😊)؟

در نتیجه: با ماندن در ابزارها، چه چیزی شما را بیشتر در مورد دلتای جدید Analytics Suite هیجان زده می کند؟

با مجموعه Analytics، Delta AT Internet استفاده از جمع‌آوری داده‌های مبتنی بر رویداد را انتخاب کرده است. رویدادها نامحدود هستند و تعداد پارامترهایی که آنها را واجد شرایط می کند حداکثر تا 1000 است. این با منطقی است که سایر بازیکنان تجزیه و تحلیل وب اتخاذ کرده اند. حرکت به یک پیاده سازی یکپارچه نیز ادغام را آسان تر می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله پنجاه و پنج در مورد چایخانه (به زبان فرانسوی) و مستندات الگو را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید