من در یک برنامه توزیع غذای محلی داوطلب بودم. مائه اندرسون، رئیس Art Outreach، یک واسطه هنری غیرانتفاعی که به حمایت از هنروران و همچنین ترویج قدردانی از هنر و سواد بصری در سنگاپور اختصاص دارد، گفت: دیدن کودکانی که از آنها غذا میآوریم به خانه من را واداشت تا بخواهم کاری فراتر از تأمین نیازهای اولیه انجام دهم. . میخواستم حس کنجکاوی آنها را تحریک کنم و به آنها کمک کنم تا همان نوع آموزش را که بچههایم از آن بهرهمند میکردند، دریافت کنند.»
Art Outreach یکی از برندگان سال 2023 در بخش تقویت ارتباط جامعه از صندوق کسب و کار زیبای Xero بود. آنها به دلیل کارشان با دانش آموزان، جوامع محلی و هنرمندان برای افزایش سواد هنرهای بصری و قدردانی در سنگاپور شناخته شدند. ما با می و کالین وان، مدیر کل و مدیر ارشد خلاقیت، در مورد ظهور Art Outreach و نحوه کار سازمان برای ارائه آموزش هنر برای جامعه، توسط جامعه صحبت کردیم.
عشق به هنر را شعله ور کنید
Art Outreach به عنوان سازمانی شروع به کار کرد که برنامه های آموزش هنر را برای دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی ارائه می دهد. در سال 2003، برنامه درسی مدارس محلی چالش برانگیز بود و بر موضوعات علوم و علوم متمرکز بود. می گفت: تاکید زیادی روی هنر و علوم انسانی وجود نداشت. “و این مایه شرمساری است، زیرا هنر می تواند منبع قدرتمندی برای انگیزه و آموزش باشد.”
می و تیم از آموزش هنر به عنوان راهی برای پر کردن این شکاف در برنامه درسی حمایت می کنند. زمانی که یک اثر هنری را در مقابل کودک قرار میدهیم، اغلب از او سؤالاتی میپرسیم: «چه چیزی میبینی؟»، «چرا اینطور فکر میکنی یا چنین احساسی میکنی؟»، «اگر این اثر هنری درباره چیزی است که در آن زمان در سنگاپور اتفاق افتاد، به نظر شما در ویتنام چه اتفاقی می افتاد؟ این سؤالات ممکن است ساده به نظر برسند، اما به کودک کمک می کنند در مورد آنچه می بیند فکر کند و بین مکان ها، دوره های زمانی و جوامع ارتباط برقرار کند.
کار با دانش آموزان بخش بزرگی از سازمان است، به ویژه از طریق گفتگو در مجامع مدارس و برنامه جامعه ARTLink برای کودکان محروم. Art Outreach همچنین برای حمایت از هنرمندان محلی کار می کند و با استعدادهای جوان و با تجربه همکاری می کند تا به بازارهای جدیدی برای کار خود دست یابند. «بسیاری از هنرمندان معاصر اینجا میخواهند مردم را به عنوان بخشی از تمرین هنری خود درگیر کنند. ما به آنها مکانی برای خلق و نمایش آثارشان و همچنین فرصت هایی برای یادگیری از همتایان و متخصصان خود در مورد چگونگی توسعه پایدار حرفه خود به عنوان هنرمند ارائه می دهیم.”
از این سال، Art Outreach به 339 تمرینکننده کمک کرده است و نزدیک به 500,000 نفر را از طریق همه برنامههای خود دریافت کرده است.
ماندن در اوج با Xero
با وجود برنامه های مختلف در طول سال، پیگیری عملیات و مدیریت امور مالی همیشه یک اولویت کلیدی برای تیم بوده است. به عنوان یک موسسه خیریه ثبت شده، Art Outreach به عنوان یک موسسه منافع عمومی (IPC) شناخته می شود. آنها ملزم به ارائه گزارش سالانه و صورت های مالی هر ساله برای حفظ وضعیت خود هستند، وظیفه ای که نیاز به مدیریت دقیق داده ها دارد و تیم آن را جدی می گیرد.
“همین است چون ما یک مؤسسه خیریه هستیم و باید نسبت بین هزینه ها و درآمدها را بیشتر پاسخگو باشیم. ما باید به حامیان مالی خود نشان دهیم که می توانند به ما اعتماد کنند و ما بلندپروازی های آنها را تا پایان خط پایان در کنار اهداف خود خواهیم داشت. Xero کمکی باورنکردنی بوده است و به سازمانهای کوچکی مانند ما اجازه میدهد تا از وزن ما بالاتر بروند: Art Outreach یکی از چهار سازمان غیرانتفاعی هنری بود که از زمان اجرای Xero در سال 2019 چندین بار برنده جایزه شفافیت خیریه شد.
کالین، که پیشگام جنبش بود، گفت: “ما نمی توانیم بدون Xero زندگی کنیم.” «قبل از اینکه Xero را پیادهسازی کنیم، این فرآیند خستهکننده و زمانبر بود و نیاز به سفرهای مکرر به حسابداران ما داشت. اکنون بازیابی اطلاعات مورد نیاز بسیار آسان تر است، به خصوص زمانی که ما گزارش های سالانه را تهیه می کنیم و برای کمک هزینه درخواست می کنیم.
این کالین بود که در مورد صندوق کسب و کار زیبای Xero شنید و به می پیشنهاد کرد که ویدیوی ورود آنها را ضبط کند. می گفت: «پس از 20 سال نمایندگی از خیریه ما و کار با مردم، نمیتوانستم باور کنم که تنها چیزی که برای مشارکت لازم است این بود که پیام خود را به اشتراک بگذاریم. Xero فرآیند نصب را بسیار آسان کرده است، که به من می گوید آنها واقعاً می خواهند سازمان های کوچکی مانند ما را قدرتمند کنند.
ظرفیت سازی برای آینده
می گفت: «بسیار نادر است که حامیانی را ببینیم که مایل باشند اعتماد کنند که خیریه میداند کجا و چگونه با دقت وجوهی را که میدهند استفاده کند. پولی که ما به دست آوردیم نه تنها میتوانست هزینههای یک برنامه خاص جدید را پوشش دهد، بلکه چیزهای غیر جذابی مانند ظرفیتسازی و هزینههای سربار را نیز پوشش میدهد و به ما امکان میدهد به رشد پایدار ادامه دهیم.»
این برنامه خاص Off the Wall بود، یک ابتکار جدید که از سه هنرمند خیابانی شهری دعوت کرد تا یک فضای داخلی را به یک نمایشگاه فراگیر تبدیل کنند. می توضیح داد: «بازدیدکنندگان میتوانستند بیایند و نقاشیهای دیواری را ببینند، که طی شش هفته بهطور زنده نقاشی شدهاند، با هنرمندان صحبت کنند تا در مورد چشمانداز پشت کار بشنوند و حتی چاپ بخشی از نقاشی دیواری را برای حمایت بخرند». این پروژه آنقدر موفقیت آمیز بود که ما تصمیم گرفتیم امسال با سه هنرمند جدید، Off the Wall را بازگردانیم.»
برنده شدن این صندوق به Art Outreach اجازه داد تا برنامه های جدیدی را راه اندازی کند و برخی از هزینه های اداره یک سازمان غیرانتفاعی را جبران کند. اما تفاوت واقعی در نحوه استفاده آنها از بودجه بود.
من همیشه از خیریهها دفاع میکنم که بدانند چگونه برای دریافت بودجه آماده شوند. اجرای یک موسسه خیریه موفق مستلزم آن است که هم اهداکننده و هم ذینفع برنامهای ارائه کنند که در عین پایبندی به شیوههای تجاری پایدار، واقعاً باعث تغییر شود. سوالات سختی مانند “چگونه بهترین افراد را استخدام کنیم؟”، “چگونه می توانیم از آنها مراقبت کنیم؟” یا “چگونه از دوام مالی طولانی مدت اطمینان حاصل کنیم؟”
ما خوشحالیم که به اشتراک بگذاریم که صندوق کسب و کار زیبای Xero برای سال 2024 بازگشته است. ورودیها در 27 آگوست 2024 NZT بسته میشوند.
برندگان 2023 گروهی باورنکردنی از مشاغل کوچک و سازمان های غیرانتفاعی هستند که مشتاق حل مشکلات و تأثیرگذاری در جوامع محلی خود هستند. ما برخی از برندگان گذشته را برجسته میکنیم تا درباره اینکه چگونه صندوق بر کسبوکارشان تأثیر گذاشته و به آنها در دستیابی به اهدافشان کمک کرده است، بیشتر بیاموزیم. داستان ها را بخوانید به دیگر برندگان Xero Beautiful Business Fund